Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 17:29

Kom mij hier ook graag melden. Na 2 jaar vooral op de bank zitten ivb overlijden paard de sportschool ingedoken. Sinds half jaar fanatieker 3/4x per week krachttraining.

Ik heb vanmiddag in mijn nieuwe korte legging van de h&m gesport bleef goed zitten. Hij is ook niet superkort en heeft een zak. Ik heb bijna alleen maar leggings met zakken.Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:18

Comfortabel gaat voor wat mensen vinden hoor!
Vind een korte broek heerlijk als zet ik ook op met de warmte. Maar goed dat zie je in een lange broek ook!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:34

Ik droeg vroeger ook nooit kort (en heb dus nog steeds niks korts om in te trainen op m'n singlet na) maar dat vind ik echt niet boeiend meer tegenwoordig, als het warm is, is het warm :+ Alleen m'n sleeves aankrijgen als het warm is en je shorts aanhebt is om te janken, haha. En ivm sleeves wil ik ook niet dat de pijpjes te lang zijn, want dan hou ik echt zo'n vetrand tussen m'n sleeves en de onderkant van m'n shorts over :') Dit wil ik qua lengte en pasvorm eigenlijk gewoon;

Afbeelding

Ik ga ff naar jullie tips kijken, bedankt! Die core shorts van Aybl zien er ook best goed uit, heeft iemand die?

En wat betreft meningen van andere mensen... Niemand kijkt daarnaar volgens mij, meestal zijn mensen vooral met zichzelf bezig! Wear the shorts :D

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:50

Die core shorts heb ik, zijn mooi, maar ik krijg echt een camel toe van die naad aan de voorkant waardoor ik ze zelden draag. -O-

Ik heb eigenlijk geen shorts die niet omhoog kruipen. Dan moet er denk ik iets van een siliconenrandje aan de pijpjes zitten.

En ja wear the damn shorts. :D Na een paar keer dragen is het spannende er al af.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:09

Ohhh nee dat heb ik in mijn Tala legging en dat vind ik heel vervelend :+ Hm dus toch een twijfelgevalletje.

Ja zo'n siliconenrandje is echt top, maar dat zie je eigenlijk bijna nooit -O-

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:11

Sem_ schreef:
Die core shorts heb ik, zijn mooi, maar ik krijg echt een camel toe van die naad aan de voorkant waardoor ik ze zelden draag. -O-

Ik heb eigenlijk geen shorts die niet omhoog kruipen. Dan moet er denk ik iets van een siliconenrandje aan de pijpjes zitten.

En ja wear the damn shorts. :D Na een paar keer dragen is het spannende er al af.


Hmm dat is wel altijd jammer. Ik ben ook echt van de korte shorts en mijn fijnste is nu van SHEIN :’) enige jammere is dat hij eigenlijk bij de taille te wijd is. Iemand ervaring met die van fittwear

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:08

Afbeelding
Dit is mijn favoriet. Qua kleur en hoe het zit. :D
En ja ik hou m’n buik in :') :') :j

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:45

Sem_ schreef:
Die core shorts heb ik, zijn mooi, maar ik krijg echt een camel toe van die naad aan de voorkant waardoor ik ze zelden draag. -O-

Ik heb eigenlijk geen shorts die niet omhoog kruipen. Dan moet er denk ik iets van een siliconenrandje aan de pijpjes zitten.

En ja wear the damn shorts. :D Na een paar keer dragen is het spannende er al af.

Ik heb hetzelfde bij de abyl…

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:12

Ik heb net shorts binnen van athletic bee, zeker voor de prijs een echte aanrader !

Ik zit nu bijna een week in Spanje en vandaag laatste dag cutten :oo

Was niet helemaal happy met lijf dus besloten eerste week vakantie nog even mee te pakken voor cutten. Ga hier ook bijna iedere dag naar gym, elke dag +10k stappen (met natuurlijk helling) en elke dag yoga. En moet toch zeggen met daarbij een tan werd ik toch wel stukje blijer met mijn lijf deze dagen!!

Geen idee hoeveel ik nu weeg, maar vetpercentage zal rond 20% zitten. Wel vind ik eng om weer meer te eten. Ben tegelijk met mijn bulk in januari begonnen met de pil en heb sinds dien best wel cellulite op bovenbenen… zelfs gevoel dat dat bleef toenemen tijdens cutten.. ben nu wel ook op lichtere pil overgetapt maar zie nog steeds geen positief verschil en ben toch best bang dat alleen maar meer toe neemt :( enige waar ik mij nu best onzeker over voel..

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:25

Waarom cut en bulk je? Als ik heel eerlijk ben, klinkt het een beetje obsessief namelijk (en dat is imo ook vaak het resultaat wel van cutten en bulken). Bedoel ik overigens echt niet vervelend! Maar het klinkt wel alsof je alleen/pas tevreden bent bij zo'n laag vetpercentage? Lijkt me vervelend, juist op vakantie!

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:33

Wat knap dat het op vakantie lukt om dat te doen!
Ik ben nu ook op vakantie ben eerder aan het bulken, haha. Opzich valt het wel mee, maar uiteten enzo gaat natuurlijk al snel.
Deze vakantie ook niet echt de stappen gezet, ja die van het bedje naar strand/zee en weer terug. Was ook wel de bedoeling van deze vakantie. Echt even niks en m'n lichaam rust geven. Normaal vind ik sporten ook echt lekker op vakantie

Komt de celulites door de pil?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:35

Ik sport echt nooit op vakantie. Veel te lui voor. haha

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:42

Als ik een weekje ga, neem ik ook gewoon een weekje vrij. Tijdens 3 weken Costa Rica/New York hebben we wel 3 of 4 keer getraind, dat vond ik wel ff fijn om er niet helemaal uit te zijn. En vind het sowieso ook altijd wel leuk om gyms te ontdekken in het buitenland. In San José hebben we echt een enorme powerlifting gym gevonden, dat was echt heel leuk :D Maar wij zijn vaak sowieso heel actief op vakantie dus qua stappen en zo zit ik meestal juist op 2x zoveel als thuis :+ Eten let ik niet op als ik op vakantie ben maar thuis eigenlijk ook niet specifiek haha, dus dat is ook vrijwel hetzelfde.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:01

Eten gaat in buitenland vaak beter omdat ik dan tussendoor niet vanalles naar binnenwerk :D
Daar eet ik meestal gewoon 3x per dag en hooguit nog een klein beetje extra. itt thuis waar mijn kaken de hele dag niet stil lijken te staan. :=

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:30

Eulogy schreef:
Waarom cut en bulk je? Als ik heel eerlijk ben, klinkt het een beetje obsessief namelijk (en dat is imo ook vaak het resultaat wel van cutten en bulken). Bedoel ik overigens echt niet vervelend! Maar het klinkt wel alsof je alleen/pas tevreden bent bij zo'n laag vetpercentage? Lijkt me vervelend, juist op vakantie!



Waarom is het obsessief om doelen te zetten en jezelf uit te dagen? Ik kom oorspronkelijk van 48kg en daar wou ik verandering in brengen. Heb er knoerthard voor gewerkt om naar de 56 kg te komen. Was iets meer dan de bedoeling, dus vond het een challenge om te kijken of ik mijzelf weer wat droger kreeg.

Ik heb absoluut niet gevoel dat ik er dingen voor laat. Ga met een gerust hart uit eten, en bestel dan wat ik wil. Wel compenseer ik dan over de dag ervoor. Maar ook dat voelt niet als straffen want vooral met deze warmtes vind ik bijv salades echt heerlijk. En verwen mijzelf juist ook dat ik er echt wat lekkers van maak, (met ook genoeg proteins haha) en daarnaast eet ik bijv met deze warmte net zo graag ene bakje fruit als een bakje chips. Ik heb het gevoel dat ik gevarieerde en lekkerder eet dan gemiddeld persoon

Sporten is voor mij ook geen moeten, vind het net zo een ‘me moment’ als mijn nagels even lakken :’)

Enige waar ik van baal is mijn cellulite nu plots, vooral omdat ik dat niet van mijn lijf ken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:08

Ik ben m'n hele leven mager geweest. Woog amper 52 kg op m'n 30e (1.74)
Ondertussen zit ik op de 67 kg. En nog steeds spillepoten. Met putjes. :D

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:27

Ik ben sinds vorige week ook weer lekker aan het sporten. Na zwangerschap en bevalling vooral opgebouwd om weer zonder pijn te kunnen bewegen. Dat gaat nu goed en voldoende hersteld om weer gewoon alles te mogen doen. Dus vorige week mijn oude programma weer opgepakt, met nog wat extra focus op herstel van core en bekkenbodem. Wel de 3 dagen versie ipv de 4 dagen versie, 3 dagen kost al moeite om in te plannen in mijn week.
Uiteraard wel stuk ingeleverd op kracht, maar veel minder dan ik verwacht had! Hopelijk ook snel weer opbouwen qua gewichten.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:14


Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:09

Zijn er nog mensen actief in de gym? :D

Voor mij is het al langere tijd 4x in de week een vaste prik, ben inmiddels weer begonnen met benchen wat opzich best goed gaat (met uitzondering van de hier en daar falende 1 rep max'es). Ik probeer in een lichte deficit te eten om iets meer vetmassa kwijt te raken. Ondanks dat ik er niet heel bijzonder bij sta (178/69kg) merk ik toch dat ik net iets leaner zou willen zijn, daar voel ik me iets beter bij. De cut voor de zomer heb ik wel opgegeven, dat ging 'm echt niet worden :')

Mijn gym avontuur kan nog wel eens interessant gaan worden. Vorig jaar heb ik enorm veel gedoe gehad met mijn sportschool waar ik al 4 a 5 jaar lid ben omdat ze de contributie met 100% gingen verhogen voor 'oude' leden. Daar is toen zoveel comotie over geweest en heeft zelfs de kranten bereikt dat ze het met een jaar hebben uitgesteld. Kwam ik gister in de gym (locatie midden centrum in een drukke stad) - is er blijkbaar geklaagd door de omgeving over geluidsoverlast (?) en moeten alle ramen dichtblijven. Het is een 3 verdieping tellend gebouw met cardio boven, waar die ramen zijn met een slecht werkende airco. Ik heb al aangegeven dat ze dit moesten oplossen, anders is 't echt wel eens klaar met die onzin daar. Jammer, want het is opzich een prima locatie qua afstand en met slecht weer stopt de bus recht voor de deur. Maar dit is 't echt niet waard :z

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:22

Zeker! Ik train nog altijd vier keer per week (twee keer upper, twee keer lower). Op het moment even afgestapt van het powerliften en bezig met een hypertrofie schema. Bevalt goed tot nu toe! :D

Ik zou juist wel wat aan willen komen (op het moment ben ik twee kilo lichter dan ik op mijn zwaarste punt was), maar ik zie het even niet zitten om mezelf te moeten pushen om meer te eten. :Y)

Wat vervelend van je sportschool! Die prijsverhoging lijkt me ook vrij bizar. Hopelijk wordt het snel opgelost en anders kijken of er een andere fijne gym in de buurt is?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:09

Vervelend Courses
Wij hebben climate control dus mogen ook geen ramen open. Maar soms zou er wel wat meer zuurstof binnen mogen komen van mij.
Wij hebben ook 4 verdiepingen maar bovenste is altijd koud :D (behalve de yoga zaal)

Had tijd last van m’n schouder maar sinds twee weken weer alles aan het trainen. Maar ligt aan de tijd of ik alle keren ga. Mijn prioriteit zijn m’n benen dus pak altijd lower. En upper alleen als het uitkomt.