Insectensteek, hoe kom ik er vanaf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Insectensteek, hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 18:06

Hallo blokkers,

10 dagen geleden wandelde ik met de hond en voelde ineens een scherpe steek in mijn kuit.

Omdat ik het beest meteen wou wegjagen wreef ik er over en had een angel aan mijn vingers hangen.

Het bleef even doorzeuren maar na de wandeling was er weinig van te zien, daarna kreeg ik door de dag wel pijnscheuten, net alsof ik steeds opnieuw werd gestoken.

Ondertussen zijn we 10 dagen verder, jeukt de plek enorm (hence het wondje) is helemaal rood en dik.

Iemand die weet wat dit beest geweest is? Kwam uit het gras aan de waterkant. Ook zou ik graag weten hoe ik dit snel weg kan laten gaan. Wordt stilletjes aan gek van de jeuk!

Afbeelding

PS het gat op mijn hiel is van me te misstappen op een stenen trap

Suzanne F.

Re: Insectensteek, hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:10

Ik denk dat er stukje angel is blijven zitten. Heb je het goed uitgezogen erna?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 18:32

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat er stukje angel is blijven zitten. Heb je het goed uitgezogen erna?

Nee helemaal niet zelfs. Moest dat dan? Ik kom er ook trouwens niet bij. Zit echt op een rotplek

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:49

kan best nog iets inzitten, trekzalf met pleister kan ook helpen omdat je er zelf haast niet bij kan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:51

Als het dikker en roder en warm is even bellen met de huisarts. Je wilt niet dat het gaat ontsteken of wondroos gaat worden uiteindelijk. Je moet zeker weten dat er geen stukje angel meer inzit ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:15

Geduld :+
Vervelend is het wel natuurlijk :=
Zalf tegen de jeuk opsmeren .
Moest er nog een stukje angel inzitten, zweert die er wel vanzelf uit.

Schuur_

Re: Insectensteek, hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 21:25

Trekzalf is wel een goede! Normaal zit ik met mijn vingers of tenen regelmatig in de soda omdat ik me weer heb verwond maar dit is gewoon zo een rotplek. Is echt een paar dagen miniem/weg geweest en kwam plots terug opzetten.

Vooral de jeuk is het ergste! Voor zover ik zag leek de angel helemaal compleet met gifzakje maar wie weet. Ik kan me ook niet indenken wat voor beest het is geweest.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:32

Ook al pakt het de oorzaak niet aan; tegen de jeuk wil koelen met een ice pack (oid) vaak ook wel helpen.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:34

Wat bij mij erg goed tegen de jeuk helpt is SRL-gel van Vsm.
En ik ben echt lek geprikt deze zomer tijdens het uitlaten, door de meest vreemde beestjes. >;)

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:39

Klinkt gek, maar koelen werkt erg goed tegen de jeuk.
Hier een allergie voor alle insecten die kunnen prikken. Bij mij gebeurd het heel vaak dat plekken jeuken, wegtrekken, en dan ineens weer helemaal beginnen te jeuken.
Plekken worden bij mij door de allergie rood en dik. Alsof er een schijf onder de huid zit. Echter voelt dat anders dan wanneer een plek ontsteekt, dan is de plek echt warm en anders opgezet.

Als je het niet vertrouwd, dan gewoon laten nakijken bij de huisarts. Geloof me, er zijn echt veel te veel beesten die kunnen prikken.