Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die voor hypermobiele polsen fysiotherapie en oefeningen hebben gehad, en hoe dat bevallen is.
Mijn handen en polsen zijn bij mij net het ergst hypermobiel, mijn handen en vingers doen zeer en ik wil kijken of ik misschien niet dingen kan verbeteren.
Het losmaken van in die zin fysio kan ik volledig zelf dus het gaat om oefeningen die ik doen kan om minder gevoelige handen te krijgen.
Ik heb vrij veel fysio nodig en dit kan er best wel bij.

Voor het idee, ik heb geen uit de kom gaande gewrichtjes of zulke heftigheden dus het is niet dat ik niets kan.
Ik heb bijvoorbeeld wel veel last met typen op telefoons en tablets en zwaar tillen kan ik wel maar ik moet het netjes beperkt houden en enkel met brace om ter bescherming, gezond verstand zeg maar.
S’nachts heb ik nachtspalken om, dat scheelde ook heel veel.
Dit bij elkaar vraag ik me dus af of er wel winst te behalen valt met oefeningen van een handtherapeut.
Stel die oefeningen zijn ook deels spelletjes met balletjes draaien oid om je handen los te houden, en dat verlicht mij prima als dat dagelijks moet doen.
Sporten doe ik en ook echt goede oefeningen voor onderarmen, maar ik wil graag alles uit de kast halen en ben nu aan het oriënteren waar te beginnen.
Een goed boek met oefeningen vind ik ook goed, dan ga ik daar zelf om te beginnen eens op studeren.
Bij deze: wie oh wie heeft hypermobiele handen en polsen en heeft baat gehad bij oefeningen?
En zo ja wat voor oefeningen waren dat en welke therapeut heeft dat geadviseerd, en wat is de winst die het opgeleverd heeft voor je?
Boekentips over handen en handoefeningen?
De boeken mogen ook wat lastiger zijn, het hoeft niet compleet jip en janneke maar ik moet er wel wijs uit kunnen worden zonder medische achtergrond zeg maar.

Ik heb meer boeken over fysio achtige dingen, maar deels zijn dat boeken die de latijnse termen en vaktermen die ik niet ken direct verklaren in de tekst.
Dat leest stukken eenvoudiger en als er zo’n boek is hang ik de vlag uit maar ik vrees van niet, dus andere tips.. Shout!

Ik hoor het graag.