oorknopje in oorlel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

oorknopje in oorlel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 08:50

Mijn tweede gaatje is 14 dagen geleden geschoten.

Nu is mijn rechter oorlel echt opgezet (klopt niet) wat ik niet gek vind, want er is natuurlijk gewoon een gat in je oor gestoken dus natuurlijk moet dat genezen.

maar nu komt het, het enige witgouden schietknopje was best wel klein! maar het was een tweede gaatje dus dat vond ik wel mooi. maar nu, tijdens het slapen word ik vaak wakker, en dan zit mijn oorknopje IN mijn oorlel!!
ik heb hem al wat losser gezet, want ik denk dat ie er ook in zit omdat mijn oorlel dus zo dik is.
Ik draai goed en ontsmet goed.

!! Ik ga zsm naar de juwelier maar kan momenteel echt niet !!

Nu vroeg ik me af, heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan?

rechts (slechte dus)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

links

Afbeelding

Oryani

Re: oorknopje in oorlel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:09

Ik zou zelf nooit aanraden te draaien, gewoon afblijven zodat alles kan helen. Ook ontsmetten zou ik niet doen, hooguit spoelen met zoutoplossing.
Bij piercings geldt zo min mogelijk aankomen...
Mogelijk is dit wel gaan ontsteken, dus eventueel naar de huisarts voor een ontstekingsremmende zalf. Ik vind het namelijk niet normaal dat het na twee weken nog zo dik is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:10

Ik heb het ooit wel een keertje gehad, en heb geprobeerd eruit te halen/krijgen, en eigenlijk daarna geprobeerd iedere dag te ontsmetten.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:17

Dit is wel weer een klassiek voorbeeld waarom ik nooit gaatjes zou laten schieten bij een juwelier :n.
Verkeerd nazorg advies, een veel te klein sieraad..

Als ik jou was zou ik naar een goede piercer gaan, en kijken of hij/zij er een beter passend titanium sieraad in kan zetten. En stoppen met ontsmetten en draaien, want je maakt alleen de wond verder kapot steeds.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 09:19

ik moet wel zeggen dat mijn lichaam altijd heftiger op dit soort dingen reageert. maar het geeft geen tekenen van een ontsteking zoals kloppen en het is ook niet warm en heel rood. ik vind het dus niet gek dat het helingsproces langer duurt dan normaal

@Judass,

het gaat vaak zat wél goed, maar titanium????? ik gaf daar een allergische reactie op :’)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:20

Ik denk dat je oorlel zo dik is en dus om de oorbel heen gaat zitten en niet de oorbel in het gaatje want dat kan eigenlijk niet.

Je moet niet draaien dat als eerste. Ook hoe ontsmet je?
Je kan het beste 1 keer per dag met uni cura zeep ontsmetten en 1 keer per dag met zout oplossing. Gebruik vooral geen sterilon of andere alcoholische ontsmettingsmiddelen.
Raak de oorbel ook niet aan op andere momenten dan dit.

Als het goed is neemt de zwelling met goed ontsmetten af na een paar dagen. Zo niet zou ik even naar de huisarts gaan. Haal vooral niet de oorbel eruit. Als je dit doet heb je kans dat het gaatje dicht groeit en de ontsteking erin blijft zitten

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 09:24

met het flesje wat ik van de winkel heb gekregen ontsmet ik het.
is geen sterilon
Laatst bijgewerkt door Trui op 23-07-19 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:25

Trui schreef:
ik moet wel zeggen dat mijn lichaam altijd heftiger op dit soort dingen reageert. maar het geeft geen tekenen van een ontsteking zoals kloppen en het is ook niet warm en heel rood. ik vind het dus niet gek dat het helingsproces langer duurt dan normaal

@Judass,

het gaat vaak zat wél goed, maar titanium????? ik gaf daar een allergische reactie op :’)

Oké prima, er zijn ook nog andere opties dan titanium ;)
Als jij het risico wilt nemen is dat ook prima, ik snap dat gewoon niet zo goed.

Ik hoop wel dat als anderen dit lezen dat ze twee keer nadenken voor ze naar een juwelier stappen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:26

Trui schreef:
met het flesje wat ik van de winkel heb gekregen ontsmet ik het.

Die zou ik gewoon meteen maar in de vuilnisbak gooien. Is gewoon troep eigenlijk waar je niks aan hebt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 09:28

ik had eerst echt zilver, maar daar reageerde ik op. toen zijn inn eerste gaatjes weer doorgeprikt met echt goud en dat ging gelijk goed. dus daar zou ik geen last van moeten hebben. ik vertik t om te laten piercen maar goed meningen verschillen. vorige keer is het hier ook goed gegaan vandaar dat we hier naar terug gingen. ik kan toch niet ruiken dat het dan fout gaat?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:33

Waarom wil je niet laten piercen?

Doe zelf ook mijn oorbellen met een geweertje (hebben we zelf) en de piercings natuurlijk in de piercingshop. Maar doe wel altijd de nazorg die hoort bij een piercing want in feite is een oorbel dat ook.
Ik heb zelf ook een lichaam die dit moeilijk heelt en dus heb ik gemerkt dat het goed schoonmaken met zeep en eventueel zout echt helpen tegenover de druppels (wat zit daar eigenlijk in). Het slechte genezen komt ook niet zo zeer door de manier van piercen is mijn ervaring maar door de nazorg en dat is wel iets waar een juwelier geen verstand van heeft.

Je kan er niks aan doen dat het nu verkeerd is gegaan maar het is natuurlijk je eigen oor dus ik zou wel iets aanpassen zodat het genezingsproces verbeterd

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 09:56

wat bedoel je dan met zeep? want met douchen komt er tuurlijk ook goed shampoo ens langs en spoel ik naderhand de zeep daar express goed weg

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:00

Hij is gewoon te klein. Ander knopje met langer staafje erin doen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:36

Octenisept bestellen en sprayen. Dan ben je in een paar dagen van die ontsteking af. Echt geweldig spul.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:37

Ik zou gewoon eens beginnen met ontsmetten met een zoutoplossing. Een kwart thee lepel zout op een mok heet water laten oplossen. Dit kan je laten afkoelen en in een bakje gieten waar je met je oorlel in kan hangen. Ziet er niet zo charmant uit maarja dat is dan maar even zo, haha. Elke dag even een paar minuutjes in een bakje met zoutoplossing hangen, voorzichtig goed droog maken en verder niét aan zitten.
Dat flesje wat je hebt gekregen is wel sterilon, maar waarschijnlijk met een andere naam.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:11

Kan je het knopje niet een tijdje vervangen door een simpel ringetje? Die kan er niet in verdwijnen.

Snap de weerstand tegen een piercing niet zo. Is gewoon hetzelfde, maar ergens anders. En zij doen vaak wat moeilijkere plekken, dus ook vaak wat meer ervaring met de problemen.

Goudsmeden zeggen inderdaad elke dag een paar keer draaien en iets van sterilon druppelen. Daar kan jij ook niks aan doen.

Bij mij is ooit een oorbelletje echt flink gaan ontsteken. Ik kan niet tegen nep materialen en had een leuk oorbelletje erin en te strak. Ging ontsteken en kwam oorbelletje echt vast te zitten. Dat is echt met heel veel geduld eruit gehaald, want deed zeer, ik was vrij klein en niemand mocht eraan zitten.

Had nog de gouden ringetjes van toen ik 3 was en die zitten er inmiddels al die jaren al in.

Heb links een 2e gaatje sinds mn 16e en die wilde maar niet dicht groeien. Bleef ook vuil in komen, dus vorig jaar weer wat in gedaan. Ook een ringetje en blijft sindsdien netjes.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:32

Heb ik vroeger ook gehad! Oor dik, overal korsten en pus. Ik verging van de pijn. De dokter heeft het goed ontsmet en daarna het gaatje dicht laten groeien en een paar jaar later opnieuw ingeschoten (zonder problemen overigens).
Ga hier aub niet te lang mee dokteren want het kan heel veel schade anders opleveren :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:03

Gaatjes schieten bij de juwelier is echt niet een dwaas idee hoor, dat beeld wordt nu zo geschetst. Ik denk dat 95 procent zn gaatjes bij de juwelier heeft laten schieten? Alcohol en draaien belemmert de genezing voor zover ik weet. Mij is toen aangeraden om 2x per dag de douchekop erop zetten en een beetje bewegen. Verder eraf blijven. En in ieder geval zoals je al van plan bent even de oorbel vervanger voor een beter exemplaar. Als de klachten erger worden, dan even aankloppen bij de huisarts.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:08

Niet laten schieten, maar echt laten piercen in vervolg. Veel beter voor de genezing.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:09

Ik denk dat het knopje gewoon te klein is voor nu en dat dat het hele probleem is

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 12:12

dit probleem speelt pas 4 dagen ongeveer, van de 14... daarvoor ging het perfect. buiten het normale genezingsproces was het niet dik, pijnlijk of rood. dus geen last gehad van de grootte van het knopje

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:16

Behalve dan dat zodra het iets ging irriteren je knopje in het gaatje is gaan zitten en verder is gaan irriteren :(
Begrijp me niet verkeerd, ik vind zulke kleine knopjes ook heel mooi! Maar ze zijn gewoon niet geschikt om mee te slapen. Als ik dat doe met gaatjes die er al 15 jaar inzitten gebeurt precies wat je nu ervaart.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 12:19

het was het enige witgouden schietiorbelletje wat ze hadden helaas...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:20

Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste gaatjes en met deze kleine gouden knopjes. Die heb ik er met veel pijn (letterlijk) en moeite uit moeten laten halen. Pas sinds een paar jaar is het bolletje littekenweefsel weg uit mn oor.
Dus deze zou ik sowieso eruit laten halen. Ook niet met dat intsmettingsspul werken. Dat was bij mij t begin van de ontsteking.

Ik zou dus aanraden wel naar een piercen te gaan. Snap de aversie er niet zo goed tegen? Neem aan dat je mooie 2e gaatjes erbij wil met mensen die er verstand van hebben ? Het kan nl best zo zijn dat jouw kraakbeen daar bijvoorbeeld al zit.
Verder niet aan de oorbellen zitten. Gewoon paar min spoelen tijdens t douchen en een zoutoplossing sprayen (bijv neusspray voor kinderen) verder afblijven. Niet draaien dus.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:24

Ladyson schreef:
Gaatjes schieten bij de juwelier is echt niet een dwaas idee hoor, dat beeld wordt nu zo geschetst. Ik denk dat 95 procent zn gaatjes bij de juwelier heeft laten schieten? Alcohol en draaien belemmert de genezing voor zover ik weet. Mij is toen aangeraden om 2x per dag de douchekop erop zetten en een beetje bewegen. Verder eraf blijven. En in ieder geval zoals je al van plan bent even de oorbel vervanger voor een beter exemplaar. Als de klachten erger worden, dan even aankloppen bij de huisarts.

Nou ik moet zeggen dat ik nog nooit zo fijn advies heb gehad als dat van een piercer. De gaatjes die door de juwelier zijn geschoten zijn echt niet mooi. Het achterkantje word er veel te hard op gedrukt waardoor de achterkant van je oorlel beschadigd. Ook zijn piercingsieraden veel fijner als de oorbellen van een juwelier. Zoals de piercer zei: zij moeten zich bezighouden met sieraden voor op het lichaam en dan houd ik mij wel bezig met de sieraden voor in het lichaam. En daar kan ik hem wel in vinden. Want sinds ik glazen oorbellen heb heb ik geen last meer van dikke opgezette oren en last van mijn pus uit mijn gaatjes.