Skeeleren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:14

Biebz schreef:
Felien_Kyra schreef:
Hoi! Meld me hier ook graag.

Afgelopen week zijn voor mij deze skeelers binnengekomen
https://www.decathlon.nl/p/skeelers-dam ... 94&c=GRIJS

Goedkoopste wat ik kon vinden, maar moet eerst weer even ontdekken of ik het echt leuk vind. Daarna kan ik altijd nog kijken of ik fijnere skeelers aanschaf.
Iemand tips voor wanneer je begint? Ik zie het zo gebeuren dat ik ergens niet op tijd voor kan remmen namelijk :') snap dat ik sowieso rustig aan moet beginnen maar wat zijn verder een beetje de do's en dont's wanneer je hiermee begint?
Vroeger deed ik maar wat en ging ik dan ook regelmatig onderuit, vond dat als kind zijnde niet zo erg maar merk dat ik daar niet wat angstiger in ben. Heb laatst ook zelf bijna iemand onder de auto gehad die niet meer kon remmen met haar skeelers. Wil ik zelf graag voorkomen.

Ga direct ook even nav dit topic kijken welke apps jullie allen gebruiken. Vind het wel heel leuk om dit ook bij te houden


Deze heb ik ook. Ik vind ze tot nu toe erg fijn.
Vorige week samen met een vriendin voor het eerst sinds jaren weer op skeelers gestaan.
Was wel weer even wennen. Maar wil het zeker weer wekelijks gaan doen :)


Ik heb deze ook. Helaas binnen een half jaar begonnen ze al te rammelen. En vind ze ook niet heel comfortabel.
Ik ben nu aan het twijfelen voor de leger groene van de decathlon met 3 wielen.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:35

xPearl schreef:
Helaas zijn de skeelers van hierboven te klein :(. Was te verwachten, want heb 1 maat groter genomen dan mijn schoenmaat ipv 2, zoals er stond. Maar 2 maten groter is er niet..
Maar wel het mannenmodel.. Iemand enig idee of er veel verschil zit tussen een vrouwen en mannen model? Anders moet ik verder zoeken haha


Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/skates-heren ... R-p-134285

Herenmodel. In damesmodel was mijn maat er niet meer. Ik heb zelf schoenmaat 40 en skeelermaat 42. Ik heb ze nu 3 jaar en ze bevallen goed!

Ik heb me ingeschreven voor een skeelercursus hier in de buurt, ben redelijk ervaren. Dus kom in een groepje die redelijk ervaren is, waarbij de focus ligt op remmen, omgaan met obstakels en afstanden skeeleren in groepen. Ben benieuwd, doe het ook vooral om weer wat nieuwe contacten op te doen en wellicht iemand te vinden die het leuk vind om 1x per week een rondje te gaan skeeleren.

Ik gebruik trouwens Strava voor mijn skeelerrondjes, je kan namelijk kiezen voor de optie skeeleren.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:40

soloro schreef:
xPearl schreef:
Helaas zijn de skeelers van hierboven te klein :(. Was te verwachten, want heb 1 maat groter genomen dan mijn schoenmaat ipv 2, zoals er stond. Maar 2 maten groter is er niet..
Maar wel het mannenmodel.. Iemand enig idee of er veel verschil zit tussen een vrouwen en mannen model? Anders moet ik verder zoeken haha


Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/skates-heren ... R-p-134285

Herenmodel. In damesmodel was mijn maat er niet meer. Ik heb zelf schoenmaat 40 en skeelermaat 42. Ik heb ze nu 3 jaar en ze bevallen goed!

Ik heb me ingeschreven voor een skeelercursus hier in de buurt, ben redelijk ervaren. Dus kom in een groepje die redelijk ervaren is, waarbij de focus ligt op remmen, omgaan met obstakels en afstanden skeeleren in groepen. Ben benieuwd, doe het ook vooral om weer wat nieuwe contacten op te doen en wellicht iemand te vinden die het leuk vind om 1x per week een rondje te gaan skeeleren.

Ik gebruik trouwens Strava voor mijn skeelerrondjes, je kan namelijk kiezen voor de optie skeeleren.

Ik had die skeelers in de dames-model, maar die was te klein. Deze herenmodel is er ook niet in mijn maat :').
Dus heb die van €50 in herenmodel besteld! Die komt donderdag binnen, dus duimen dat die past haha

Edit;
Ik zie dat die er nu wel weer in mijn maat is _O-. Gisteravond nog niet. Maargoed hahah

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:34

Ik heb die leger groene met 3 wielen van Decathlon. In maat 40, ik draag normale schoenen in 38. Op zich fijne dingen maar als ik het echt ga volhouden en leuk blijf vinden ga ik wel op zoek naar betere. Mijn vriend heeft ze ook en bij hem draaien de wielen super soepel, maar bij die van mij mij zijn de boutjes of gaten niet helemaal recht en draaien ze een stuk minder soepel als ik de boutjes goed vastzet.
Ik ben van mijn iets te kleine rolschaatsen overgegaan op deze skeelers en wel heel blij met deze overstap, je moet toch ergens beginnen en ik wilde niet al te veel uitgeven voordat ik wist wat me precies het beste zou bevallen.
Inmiddels rij ik elke week zo'n 8 km, als het weer wat beter word ga ik eens wat langere routes opzoeken. Maar dat is nog even puzzelen, als de boeren aan de slag gaan liggen de polderwegen hier soms helemaal onder de bagger.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:33

Weet iemand fijne routes in Friesland of Drenthe? Vind de wegen echt tegenvallen. Zeker fietspaden zijn een grote gatenkaas hier.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:40

Weet iemand een goede webshop die ik kan benaderen die mij advies kan geven via de mail? Wil graag een productadvies maar heel veel webshops die Nederlands lijken blijken uit het buitenland te zijn. Koop liever gewoon in nederland.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:24

Nou mijn skeelers zijn afgelopen maandag voor het eerst gebruikt. Vond het na een jaar of 10 niet gedaan te hebben toch wel erg spannend. Gelukkig samen met een vriendin geweest. Is nu vooral nog even ver voor een kruispunt laten uitrollen en gewoon niet te hard gaan om ongelukken te voorkomen. Moet echt gaan oefenen met het remmen. Heb ook de app Strava gedownload dus die van de week er maar bij aan zetten ook :D

De skeelers waren trouwens prima. Had nergens last van, behalve dat ik mijn voeten wat krampachtig neerzette in de skeelers maar dat was denk ik meer omdat het best even heel erg wennen was.
Had alleen na een ronde van ik gok, 45 a 60 minuten de rest van de avond het gevoel de skeelers nog aan te hebben :')

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:15

Ben weer fanatiek aan het skeeleren hier en oh my god I'm in love <3 Mijn Freerides zijn eindelijk meer naar mijn voet gevormd en ik begin zo veel zelfvertrouwen te krijgen met ze. Wieltjes gaan super vlot maar hebben toch lekker veel grip. Sinds gisteren aan het oefenen om me al springend om te draaien en dat ging vandaag verbazingwekkend lekker.
Afbeelding

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:15

Ohwwww leuk topic! Meld me graag! Met droog weer skate ik 3 x per week een km af 10! Nu waren mijn huidige skates ( 15 jaar oud en echt op)

Dus vandaag een rondje gereden op mijn nieuwe maar poedersuiker zeg!!! 800m was een hell!!!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:31

Oh jeetje! Hopelijk gewoon inrijden..
Wat voor heb je?

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:59

Afbeelding
Dit zijn mijn nieuwe skates met 90 mm wielen!

Ik hoop idd dat het inrijden is

Anoniem

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:01

Dit weekend een afspraak staan bij een skeelershop, ik ben benieuwd! Hoeveel van jullie rijden er met helm? Vroeger reed ik wel altijd met pols en kniebeschermers.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:00

Ik wil skeeleren ook gaan oppakken maar ik ben vooral bang dat ik niet op tijd kan remmen. Iemand tips behalve veel oefenen hoe ik van deze angst af kan komen?

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:12

ApplePapple schreef:
Ik wil skeeleren ook gaan oppakken maar ik ben vooral bang dat ik niet op tijd kan remmen. Iemand tips behalve veel oefenen hoe ik van deze angst af kan komen?


Ik ging filmpjes op youtube kijken. En heb m'n telefoon meegenomen naar een parkeerplaats. Daar ben ik van alles gaan oefenen voor een uurtje: remmen, draaien, achteruit, overstappen in de bocht, klein sprongetje maken over zo'n witte parkeerstreep. Sommige dingen ga ik nooit gebruiken op de weg, maar ik voelde me zoveel zekerder daarna tijdens het gewonen skeeleren. Dat ik nu met zekerheid een hakje kan uitduwen en weet dat ik rem. En als niet dan stap ik in de berm :)

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:47

Remmen vind ik ook altijd een uitdaging. Ik slinger vaak een beetje, stop net als met skiën in een v-vorm of zoek een paal om tegen te 'klappen'. Hogere bruggen/afdalingen met direct daarna een stoplicht doe ik via de reling, want goed remmen kan ik niet. Je kan ook lessen nemen! (al weet ik niet of dat nu met Corona ook mag...).

Ik heb gisteren voor het eerst in 1,5 jaar weer een 8 km rondje gedaan (in 3 kwartier, ik had giga wind tegen, haha).

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:45

Ik heb gisteren samen met een vriendin ook echt een heerlijk rondje gemaakt <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:55

Dit zijn ze geworden <3;
Afbeelding
Gisteren oefenrondje gemaakt, 6,5km. Ging goed voor de eerste keer in jaren :))

Alleen dan niet de kindermaat, en met 4x100mm wielen :D

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:21

Mooi zijn ze!

Jij vroeg over een helm. Ik denk daar idd ook overna. Nog niet gedaan iig.

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:35

Mooie skeelers Spruit! Heb je vaker met lage schoenen gereden of altijd hoge schoenen gehad? Ik wil vanwege techniek en langere afstanden misschien ook naar lage schoenen, maar met geleende lage skeelers was dat enorm onwennig.

Een helm dacht ik eerst niet zo over na, maar sinds de lessen van vorig jaar en het meer snelheid willen maken ben ik bewuster geworden van het voordeel en ga nu niet meer zonder helm de deur uit. Nu ik een fijne pasvorm gevonden heb merk ik niet meer dat er wat op m'n heeft zit.

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:24

Hi allemaal! :D
Ik heb een vraagje, ik ben sinds een jaar redelijk fanatiek aan het skaten. Ik heb nu tweedehands k2 skates met 4 x 76 mm wielen, en nu ik wat grotere afstanden ga skaten ben ik op zoek naar betere skates. Ik heb mooie skates gevonden met 4 x 100 mm wielen, maar twijfel een beetje of dit niet een te enthousiaste overstap is qua grootte := De verschillen op papier ken ik wel, maar ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met overstappen naar grotere wielen en hoe dit beviel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:26

xReetch schreef:
Mooie skeelers Spruit! Heb je vaker met lage schoenen gereden of altijd hoge schoenen gehad? Ik wil vanwege techniek en langere afstanden misschien ook naar lage schoenen, maar met geleende lage skeelers was dat enorm onwennig.

Een helm dacht ik eerst niet zo over na, maar sinds de lessen van vorig jaar en het meer snelheid willen maken ben ik bewuster geworden van het voordeel en ga nu niet meer zonder helm de deur uit. Nu ik een fijne pasvorm gevonden heb merk ik niet meer dat er wat op m'n heeft zit.


Dit is qua hoogte een tussenstap. De echt lage vond ik niet lekker zitten, deze zitten met de zijkanten over de enkels heen :j Dus wel de steun (en bij aandoen wel wennen, want de schoen zit tegen je achillespees aan als je gewoon staat, geen last van tijdens skeeleren) maar niet de lompheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:25

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:29

Ik was vorige week op vakantie in Zeeland en had m’n skates meegenomen, zodat ik het op kon pakken zonder dat ik uitgelachen wordt door de buren }:) maar viel me alles mee, remmen ging nog hartstikke goed en heb bijna elke avond een stuk geskeelerd. Had alleen heel erg last van m’n linker heup! Dat was wel wat minder.
Zelfs nog een stukje met de hond geskeelerd, vriend was mee op de fiets :D
Afbeelding

*Edit* wat een gave skeelers zeg Spruit! Welk merk is dat?

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:42

Schopje. Mijn zoontje van 5 wil graag skeeleren, mijn buurkindjes skaten ook fanatiek, dus ik ga het na 20 jar ook weer proberen. Over 2 weken start ik in een groepsles en als ik het leuk (lees, niet eng) vind ga ik zelf weer goede skeelers aanschaffen. Mijn voornaamste doel is meer bewegen :D

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:48

Leuk Sirius, ik ga over 2 weken toevallig ook weer wat groepslessen doen. Was vorig jaar een succes dus heb er weer helemaal in in.

Ik moet wel weer motivatie vinden om vaker te gaan, de vaste route heb ik nu wel gezien. Vrijdag tijdens de struggles om een nieuwe route te vinden uitgegleden over modder. Zijn de beschermers toch niet voor niks geweest :D

Spruit, klinkt ideaal zulke schoenen. Ik hou het voorlopig toch maar even bij de hoge schoenen, de overstap naar grotere wielen vorig jaar was wel even genoeg.
Charlotte, ik ben dus van 4x 80mm naar 4x 90mm gegaan maar met eenzelfde type schoen. Dit was goed te doen maar stond wel minder stabiel en recht. Op snelheid komen en snelheid vasthouden is een stuk makkelijker en behendigheid zoals overstappen juist weer moeilijker.