Tandarts perikelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Tandarts perikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 10:42

Een tijdje terug brak mijn kies af tijdens het eten. Mede door mijn tandarts angst heb ik hier een tijdje mee gelopen maar uiteindelijk ben ik toch naar de tandarts gegaan omdat het zo niet kon. Ik had geen pijn aan de kies.

Bij de tandarts bleek dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig had en dat de kies dan opnieuw opgebouwd ging worden. Eerste behandeling gehad en een week later moest ik terug. Die week was een hel en heb ik doorgebracht met paracetamol. Terug bij de tandarts bleek dat er toch nog een ontsteking zat en hebben ze weer een behandeling uitgevoerd. Nu twee weken later, vandaag, moest ik terug. Ik hoorde de tandarts en zijn assistentie al van alles zeggen en uiteindelijk kwam het hoge woord er uit. De behandeling kan afgemaakt worden maar de kies is zo slecht dat ik waarschijnlijk snel terug moet komen omdat de kies alsnog gebroken is. Trekken dus.

Nu zit ik thuis, met een trillende kaak van de verdoving en een gaasje op de plek waar eerst mijn kies zat.

Achteraf ben ik wel benieuwd of meerdere mensen dit wel eens meegemaakt hebben? Ik heb het idee dat ik voor heel veel geld aan behandelingen heb gehad waarvan vooraf al bekend was dat het toch niets meer uit ging halen. Als de kies meteen getrokken was , had het veel ellende bespaard maar vooral veel geld.

upendo

Re: Tandarts perikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:44

Een tandarts gaat niet allerlei behandelingen uitvoeren als de prognose bij voorbaat al slecht is.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:46

Ik ben toevallig vorige week bij de tandarts geweest voor het tweede deel van een wortelkanaal behandeling. Nog vóórdat ze met het eerste deel begon heeft ze me gevraagd of ik de wortelkanaal behandeling wilde of dat ik de kies getrokken wilde hebben. Na uitleg bleek dat een kies verzwakt van een wortelkanaalbehandeling en dat hij soms uiteindelijk alsnog moet worden getrokken. Zoals ze het zei leek het alsof ze zelfs verplicht was om mij de keuze te bieden vóór aanvang van de behandeling.
In mijn geval was de boel verder behoorlijk goed dus gekozen voor de wortelkanaalbehandeling met grote kans dat de kies het verder gewoon houdt.

Het kan natuurlijk zijn dat de tandarts hoopte dat jouw kies goed genoeg was en dat tijdens de behandeling bleek dat dit helaas toch niet het geval was, maar is bij jou het risico niet van tevoren gemeld?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 10:48

@Delaja, er is van alles gezegd maar ik ben de helft vergeten door mijn angst. Kan dus best dat ze het uitgelegd hebben maar dat ik het niet opgeslagen heb.

Ik vind het ook geen probleem hoor. Ben achteraf blij dat ik gegaan ben. Maar ik stond er van te kijken dat de kies ineens getrokken moest worden.