Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Stop met wat je doet. Als je nu niet voor jezelf zorgt, loop je grote kans op chronische hoofdpijn.
Been there, got the t-shirt, ruined my life.
Ladyson schreef:De artsen hebben inderdaad advies gegeven en allemaal aangegeven dat het belangrijk is om prikkels te blijven opzoeken, maar niet over je grenzen heen te gaan. De hersenschudding heb ik ook al een paar weken terug opgelopen en aangezien het best goed gaat, als ik voldoende hersteltijd neem steeds tussendoor, kan ik dus prima een beetje werken en wordt dat ook aanbevolen om te doen. Alleen een 'beetje' werken is in de praktijk nogal lastig dus vandaar de behoefte aan wat ervaringenIris82 & Warboel, wat ontzettend vervelend! Je hoort/leest idd heel veel van dit soort verhalen dus doe het netjes rustig aan. Ik moet daar echt niet aan denken.
Ladyson schreef:De artsen hebben inderdaad advies gegeven en allemaal aangegeven dat het belangrijk is om prikkels te blijven opzoeken, maar niet over je grenzen heen te gaan. De hersenschudding heb ik ook al een paar weken terug opgelopen en aangezien het best goed gaat, als ik voldoende hersteltijd neem steeds tussendoor, kan ik dus prima een beetje werken en wordt dat ook aanbevolen om te doen. Alleen een 'beetje' werken is in de praktijk nogal lastig dus vandaar de behoefte aan wat ervaringenIris82 & Warboel, wat ontzettend vervelend! Je hoort/leest idd heel veel van dit soort verhalen dus doe het netjes rustig aan. Ik moet daar echt niet aan denken.
elnienjo schreef:Cookies schreef:Ik heb migraine over gehouden na een hersenschudding. Geen rust genomen, altijd spijt van gehad. Ik ben nu bijna 30 jaar verder en heb nog steeds regelmatig migraine
Dit dus!
Rebel_Jits schreef:Leuk dat iedereen zegt voldoende rust nemen, maar hoeveel dan? Hoe lang? Richtlijnen? Onderzoeken hierover?
Ladyson schreef:Bedankt voor jullie zorgzaamheid en linkjes met informatie. Ik heb een beetje het gevoel dat ik mij moet verdedigen/verantwoorden ondanks dat er 4(!) artsen (ziekenhuis, huisarts, bedrijfsarts) achter mij staan en vinden dat ik netjes, rustig en verantwoord herstel en opbouw. Ik heb mij online ook goed ingelezen en heb de eerste 2 weken helemaal niet gewerkt, daarna ben ik begonnen met een uurtje. Er wordt mij geen druk opgelegd vanuit de werkgever.
@Daariskaas, ik stop met een activiteit zodra ik me suf, moe, narrig, ongeconcentreerd, traag, hoofdpijn krijg of overweldigd voel. Dit zijn dus mijn grenzen. Op mijn werk hebben we verschillende soorten werkplekken en ook een rustruimte. Ik word ook niet opgejaagd/gepusht. Alleen aangezien ik best complex werk doe, is het nu even zoeken hoe ik daar rustig een stukje van kan oppakken. Naar die ervaringen ben ik vooral benieuwd