Nagel van peuter ligt er af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Nagel van peuter ligt er af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 14:27

Aangezien hier denk ik wel mensen zijn die ook iets soortgelijks hebben meegemaakt plaats ik dit ook hier.

Afgelopen woensdag heeft mijn dochter van bijna 2 een betonnen beeldje op haar duim gehad en daarbij is haar nagel er af gegaan. Het bloedde als een rund en mijn man is met haar naar de Hap geweest. Daar hebben ze het gespoeld en verbonden en de volgende dag moesten we langs de huisarts.
Op donderdag heeft alleen de assistente er naar gekeken. Ze heeft het verband er af gehaald en nieuw verband er op gedaan. Niet gespoeld. Vanaf de volgende dag mocht ik het zelf gaan verwisselen, dat was op vrijdag. Ik was alleen dus ben 's middags naar mijn moeder geweest om het verband te wisselen. Ik vond het er niet goed uit zien dus toch de huisarts gebeld. Die heeft even snel tussendoor gekeken en zei dat het wel goed zou komen.

Zaterdag heb ik het ook verschoond en zag het er redelijk uit. Alleen vandaag zag het er weer bruin en plakkerig uit.
Ik ben van plan om morgen weer de huisarts te bellen maar mijn vraag is eigenlijk hoe lang het, bij degene die dit ook heeft gehad, heeft geduurd voordat het weer geheeld was en wanneer de nagel terug was.

Dit zijn foto's van vrijdag. Even als spoiler want is niet een heel fijn gezicht.

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Alpha89

Re: Nagel van peuter ligt er af

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:38

Groeit wel weer :). M'n paard van 700kg heeft 1.5 jaar geleden mn grote teennagel eraf gescheurd incl. stuk nagelbed, maar is helemaal mooi hersteld. Wel soms wat ingroei in een hoekje

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:49

Helen gaat sneller dan het teruggroeien.
Zit de nagel nog (half) vast? Zo ja, probeer het tijdelijk te blijven beschermen met een een pleister er omheen. Zodra de nagel er echt af is (en het bloeden gestopt) kun je het gewoon aan de lucht laten drogen.
Verder zal het wel één tot enkele maanden duren voor ze weer een volledige nagel heeft.

Sterkte voor de kleine dame!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 14:55

Dank jullie wel voor de reacties.

De nagel is er helemaal af en er zit een soort uitstulping bovenop haar duim. De huisarts zei dat we het nog moeten verbinden. Morgen wil ik even overleggen hoe lang nog en of we zo goed bezig zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:08

Mijn teennagel heeft er ook eens afgelegen (zware kruiwagen) . Het duurt wel even voor de nagel terug is.
Wat ik vervelender vond was dat de huid die normaal onder de nagel zit erg gevoelig is en als je dat dan weer stoot is dat niet fijn.

Laat staan aan je vinger en je bent nog heel jong :(:)

Zolang de nagel niet terug is zou ik er wat om heen houden ter bescherming.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:16

Doen ze inderdaad weinig aan, zalfgaas tegen het inplakken (Eventueel betadine gaas bij ontsteking) en afdekken met een eilandpleister ofzo.
Daarvan kan je de randen inknippen zodat ie beter rond de vinger past.

Duurt wel een tijdje voor de nagel weer is aangegroeid.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:23

Inderdaad de nagel zal vast wel weer terug groeien. In de tussentijd is het “stoten” van de huid op de plek van de nagel erg vervelend.
Bij mij was het begin van de nieuwe nagel erg ongelijk/bobbelig, maar dat groeide ook gewoon weg en kwam een normale nagel voor terug.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:31

Onze oudste heeft met 1.5 jr een massief houten bijzettafel op zijn teen gehad, nagel eraf en halve top vd teen gescheurd..
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, goed ingepakt gehad een hele tijd omdat het ontzettend gevoelig is die huid waar normaal de nagel op zit. Ook zijn we meerdere keren naar de pedicure geweest die ervoor gezorgd heeft dat de nieuwe nagel goed aangroeiende en niet ingroeide.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:35

Nagel groeit uiteindelijk (duurt heel lang) weer terug, geduld..
En er zullen nog wel meer nageltjes gaan sneuvelen, tussen deuren, onder voorwerpen, onder hamers, onder paardenvoeten... etc.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:20

Kijk wel uit voor wild vlees. Heeft dochter gehad toen teennagel eraf was. Heeft huisarts toen zilvernitraat op gedaan. Is helemaal goed gekomen uiteindelijk.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:55

Dat arme kind, wat zal die gehuild hebben!
Mijn ervaring is dat een nagel, van nagelriem tot eind van de vinger, dus echt een hele nagel, er 6 maanden over doet.
Komt vast goed, maar nog even met heel veel verband en leukoplast.