Jeuk aan schenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Jeuk aan schenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 08:59

Gek word ik ervan, ik ben benieuwd of mensen dit herkennen.

Ik heb regelmatig gigantisch jeuk aan mijn scheenbenen, echt alleen daar en zowel links al rechts. Het hangt niet samen met net geschoren hebben, er is niets te zien, mijn huid is niet droog en gewoon gaaf.
k zou er echt het liefst met een vork overheen krassen, maar kan me gelukkig inhouden. Wat redelijk werkt is een (ijs)koude douche of handdoek erop.

Wie herkent dit?

Lisette0

Re: Jeuk aan schenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:06

Heel herkenbaar!
Ik heb dit ook regelmatig, maar nog nooit een verband kunnen leggen met iets. Het voelt haast alsof het onderhuids zit ofzo, heb jij dat ook? Heel anders dan een oppervlakkig kriebeltje.
Scheren doe ik sowieso weinig, dus dat zal het niet zijn. Ik heb het met vlagen, kan soms een tijd goed gaan en dan weer dagen met steeds jeuk. :\
De huid op mijn onderbenen is wel behoorlijk droog, maar smeren maakt geen verschil.

Ik volg dit topic dus even. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 09:09

Lisette0 schreef:
Het voelt haast alsof het onderhuids zit ofzo, heb jij dat ook? Heel anders dan een oppervlakkig kriebeltje.

Ja, precies dat. Alsof het veel dieper zit. Ik krijg het ook niet weg gekrabd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:15

Houd je verder vocht vast in je benen? Is je doorbloeding goed? Geen spataderen of suikerziekte?

micatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:19

Dit had ik toen ik zwanger was, vreselijk die jeuk! Ik heb dat toendertijd uitgezocht en het schijnt dat het kan komen doordat je lever extra hard aan het werk is om iets "op te ruimen"

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:21

Ik heb precies hetzelfde, Goof! En inderdaad, alsof het van binnenuit komt en zo ontzettend jeuken! Bij mij duurt het meestal niet langer dan een dag, soms maar een paar uur. Bij jou? Ik heb ook geen droge huid. Soms is het periodes heel erg, soms tijd niet. Nooit gevonden waar het door komt...
Verder niks geen problemen met mijn benen, geen enkele spatader, geen eczeem, geen dikke benen door vocht, niks....

Wat bij mij naast koud douchen helpt, is een koelcompress (die met dat blauwe gel er in uit je vriezer). Verder is het vooral een kwestie van uit zitten en proberen niet te krabben. Gek word ik ervan :(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 09:22

Suzanne F. schreef:
Houd je verder vocht vast in je benen? Is je doorbloeding goed? Geen spataderen of suikerziekte?

Nee geen vocht, er is niks te zien, geen spataderen of suikerziekte (voor zover ik weet iig). Doorbloeding is prima.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:25

Misschien eens bloed gaan prikken op de vitamine en mineralen . Bvb D B en magnesium calcium. Ik heb jaren jeuk gehad , overal maar vooral scheenbenen en bleek giga D tekort te hebben.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:41

Goof schreef:
Lisette0 schreef:
Het voelt haast alsof het onderhuids zit ofzo, heb jij dat ook? Heel anders dan een oppervlakkig kriebeltje.

Ja, precies dat. Alsof het veel dieper zit. Ik krijg het ook niet weg gekrabd.

Ja dat! Zo vervelend.
Toch ergens 'fijn' te lezen dat ik niet de enige ben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 14:04

bigone schreef:
Misschien eens bloed gaan prikken op de vitamine en mineralen . Bvb D B en magnesium calcium. Ik heb jaren jeuk gehad , overal maar vooral scheenbenen en bleek giga D tekort te hebben.

Dat zou een goede zijn om eens te checken ja!

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:19

Herkenbaar! Exact t zelfde hier.. ik kan er overdag vanaf blijven, maar als ik ga slapen krab ik mijn benen open. Slaap nu dus met handschoenen.

Ik ben al wel door de molen gegaan, niks te vinden. Ik kan alleen een verband leggen met stress. Als ik door een stres volle periode is het vele malen erger.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:19

Gebruik je parabeenvrije producten?

Ik heb dit vroeger ook veel gehad, maar sinds mijn verzorgingsproducten allemaal parabeenvrij zijn heb ik nergens meer last van. Hoef me ook veel minder vaak in te smeren en heb nooit meer last van een droge huid.

Toen ik die jeuk had, leek mijn huid overigens ook niet droog. Wel extreem glad, maar dat wijt ik aan het scheren van een droge huid (de huidschilfers die je anders ziet zijn meegenomen door het mes).