Samen VITAAL project van de KNHS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JECKYLL

Samen VITAAL project van de KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 20:27

Zijn er hier mensen die zich ook voor dit project hebben opgegeven?

Gelderse combinaties gezocht om Samen Vitaal te worden
Geplaatst op 21 mei 2019
De KNHS slaat de handen ineen met PAVO en One Switch en de samenwerkende paardensportevenementen in Gelderland om 25 combinaties samen fitter, energieker en krachtiger te maken, oftewel vitaler. Ook komt er een speciale campagne over de invloed van de mens op het paard. Als de mens niet goed in zijn vel zit kan dat invloed hebben op het paard en andersom. In het kader van paardenwelzijn en mensenwelzijn is het dus van belang dat zowel paard als mens Samen VITAAL zijn!

Hieronder is de link met meer informatie
https://www.knhs.nl/samenVITAAL

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:44

Ik heb me op 16 juni opgegeven (2 dagen te laat, er stond dat je tot 14 juni kon aanmelden), maar vanavond toch nog bericht gekregen dat ik ben geselecteerd! *\o/*
Ik kijk erg uit naar het traject en ben benieuwd wat het voor mij gaat brengen. Ik heb in ieder geval het idee dat het mij goed gaat helpen. Hopelijk doet het hetzelfde voor mijn pony haha.

Estera

Re: Samen VITAAL project van de KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:51

Vond het zeer interessant, maar ben afgehaakt omdat het paard individueel gevoerd moet worden en niet op het gras mag. Het is weide seizoen en ben het er zo niet mee eens dat ze op deze manier eigenlijk forceren dat een paard dus veel alleen komt te staan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:59

Estera schreef:
Vond het zeer interessant, maar ben afgehaakt omdat het paard individueel gevoerd moet worden en niet op het gras mag. Het is weide seizoen en ben het er zo niet mee eens dat ze op deze manier eigenlijk forceren dat een paard dus veel alleen komt te staan.

Wauw.... So much voor mentale gezondheid van het paard dus, als hij maar presteerd op wedstrijd..

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:17

Estera schreef:
niet op het gras mag

Heb hier blijkbaar overheen gelezen... Dat is inderdaad geen fijn aspect van het programma. Mijn pony staat nu 4 dagen per week in de wei, moet dus even kijken hoe we het gaan doen.

EDIT: Gypsy, ik ga niet eens op wedstrijd haha. Dylano is gewoon te dik en mijn fitness kan ook wel beter. Dus het is niet dat iedereen zich opgeeft voor zo'n programma om 'op wedstrijd te presteren'.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:23

Van de site: Als jouw paard naar buiten gaat, dan mag hij dus niet op gras staan. Buitenloop in een paddock met ruwvoer beschikbaarheid, wordt daarentegen aangemoedigd.

Ik werd er echt pissig van. Heb hier toevallig een grote paddock van bakafmeting, maar daar staat mijn paard toevallig wel met vriendjes. Moet ik mijn paard dan echt tig keer per dag apart gaan zetten? Echt niet meer van deze tijd, maar dat is mijn mening.

Ik vond het concept verder echt goed, maar dit staat me echt tegen. Niet te doen voor iemand die gewoon werkt en paard niet alleen wilt hebben staan. En dan moet je dus ook een paddock hebben, anders wordt het gewoon stal.