Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnetje1903 schreef:Nu heb ik heel erg de wens voor een tweede kindje, voor mezelf maar vooral ook voor mijn dochter. Ik kom uit een warm gezin en weet hoe fijn het is om een broer of zus te hebben. Dat gun ik haar ook zo ontzettend.
LadyMadonna schreef:Je hoeft de wens toch niet los te laten? Je “moet” hem alleen parkeren
zonnetje1903 schreef:Uiteraard ben ik ontzettend dankbaar en niet te beschrijven blij met de lieve dochter die ik nu heb. Maar dat doet niets af aan de wens voor een tweede. Het is een soort oergevoel. Het voelt als niet compleet nog.
Die wens los moeten laten doet pijn.
Hutcherson schreef:zonnetje1903 schreef:Uiteraard ben ik ontzettend dankbaar en niet te beschrijven blij met de lieve dochter die ik nu heb. Maar dat doet niets af aan de wens voor een tweede. Het is een soort oergevoel. Het voelt als niet compleet nog.
Die wens los moeten laten doet pijn.
En wat als dat kindje ter wereld komt met een chronische zorgvraag? En jij hebt dan geen partner/vaderfiguur waar het kind(en jij) op kan bouwen? Dan kun je werken ook wel vergeten en spat je hele oerdroom als een confettikanon uit elkaar.
Ik denk dat je echt eens moet nagaan ook of je nog een kindje (zonder vader) de maatschappij in wilt zetten, of dat het vooral een grote wens is vanuit jou als mens als behoefte om je compleet te voelen. Want dat vind ik best een egoistische reden,maar goed, dat doet er niet toe.
Je 'moet' de wens van de vader van je huidige kind respecteren. Die wil geen tweede (wat ik me kan voorstellen) dus is dat geen optie.
Bovendien ik ben ook enigskind en heb alles gehad wat ik nodig had en meer. Ik had geen studieschuld, kon mijn bedrijf starten, mocht en kon paardrijden en had altijd leuke kleren. En mijn moeder had niet veel te besteden (alleenstaand) EN ze was altijd thuis als ik thuis was.
Als ik een broer of zus had gehad had ik het echt met de helft moeten doen en was alles financieel een stuk zwaarder.
zonnetje1903 schreef:Voor mij voelt het nu daarom heel sterk dat er dus geen tweede kindje mag komen.