Zolang ik me kan herinneren heb ik een slecht gebit. Thanks to een enorme ontsteking tijdens het wisselen. Alles staat Schots en scheef en ik schaam me er dood voor. Uiteraard, mensen zat die me vertellen ajoh het valt mee! Maar ik zou het liefst mn mond niet open doen als 't niet hoefde.
Beugel gaat helaas niet, door de vele vallen met paard en andere stommiteiten zitten er enorm veel haarscheurtjes in mn tanden waardoor ze niet verplaatst kunnen worden

Daarbuiten heb ik ook niet de meest mooie tanden, slecht glazuur, enorm veel gaatjes, bijna geen wortels meer over ga zo maar door, en natuurlijk door het scheef staan raar afgesleten... 1 tand staat zo scheef dat ik een permanente deuk in mn lip heb..
Buiten alle problemen met mn gebit zelf, ben ik ook nog eens doodsbang voor de tandarts... Ik ben ook al tijden niet geweest. Lees paniek aanvallen als ik denk aan de tandarts bellen voor een afspraak, daar eenmaal wachten ging gewoon niet meer.
Maaaargoed om het enorm lange verhaal af te sluiten, ik wil dus graag een kunstgebit. Boven en onder, in 1 x overal vanaf. Niet meer de stress de pijn, de schaamte.. Maaaaar mijn normale tandarts vond me veel ste jong, dat was iets voor alleen oude mensen... Toen 21 nu bijna 26
Ik wil gewoon geen klappen met geld uitgeven om mn tanden "te fixen" wat voor mij een eindresultaat geeft wat ik niet wil. Ze zullen altijd scheef blijven..
Wat zijn jullie ervaringen hier in?
Mede jonge mensen die ook nog een soort van te helpen gebit hadden en toch aan een kunstgebit zijn begonnen? Wat waren de kosten ongeveer?
En vooral, waaaaar?
Ik. Woon zelf regio Rotterdam, ik heb tot nu toe nog niemand gevonden die het wilt doen, en toch zie ik vaak mensen die jonger zijn, mooiere tanden, die het toch voor elkaar krijgen...
Mag evt ook privé gestuurd worden uiteraard!
Ik hoor graag jullie ervaringen! Ik ben ten einde raad en hoop toch een keer te kunnen lachen zonder me de komende dagen dood te schamen ervoor.
Alvast bedankt