Vliegangst, wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 13:51

BloemBloem schreef:
Ik zit nu op de luchthaven van Split. Kan ik hier nergens meer een sigaretje roken.... geloof je toch niet. Dat kan zo wat overal!

Sweetgirl heel veel plezier in Italië


Vertelde een vriend van me laatst ook, dat ie op 't vliegveld in (ik dacht) Kreta nergens kon roken. En hij werd behoorlijk gek :')

Maar vind het ook belachelijk. Kun je ook nergens naar buiten?

Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:58

Ik ben zelf geen roker. Maar ik kan me voorstellen dat het vooral voor rokers met vliegangst wel heel vervelend is.
Een vriendin van mij die wel rookt zie ik altijd de ene naar de andere sigaret opsteken wanneer ze zenuwachtig is.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:58

Terecht dat er niet meer gerookt mag worden! Degenen die zodanig verslaafd zijn niet een paar uur zonder te kunnen, kunnen toch een nicotinepleister plakken of kaugom eten?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 14:01

elnienjo schreef:
Terecht dat er niet meer gerookt mag worden! Degenen die zodanig verslaafd zijn niet een paar uur zonder te kunnen, kunnen toch een nicotinepleister plakken of kaugom eten?


Wie heeft er last van een klein buitenplaatsje van een paar meter om te kunnen roken? Ik snap die logica niet zo goed, je kan zoveel alcohol nuttigen als je wilt zowel voor als tijdens de vlucht maar even een sigaretje voordat je gaat vliegen is not done? :+

Vooral bij langere vluchten snap ik heel goed dat je nog even wilt roken voordat je gaat vliegen. Ik ben zelf een party roker maar als de zenuwen opspelen vind ik een sigaretje ook prettig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:30

Je kunt inmiddels op best veel luchthavens niet meer roken tenzij je naar buiten gaat.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:32

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:
Terecht dat er niet meer gerookt mag worden! Degenen die zodanig verslaafd zijn niet een paar uur zonder te kunnen, kunnen toch een nicotinepleister plakken of kaugom eten?


Wie heeft er last van een klein buitenplaatsje van een paar meter om te kunnen roken? Ik snap die logica niet zo goed, je kan zoveel alcohol nuttigen als je wilt zowel voor als tijdens de vlucht maar even een sigaretje voordat je gaat vliegen is not done? :+

Vooral bij langere vluchten snap ik heel goed dat je nog even wilt roken voordat je gaat vliegen. Ik ben zelf een party roker maar als de zenuwen opspelen vind ik een sigaretje ook prettig.

Als er gerookt wordt stinkt de roker volledig naar rook; het zit in z'n haar en in z'n kleding en dan moet ie daarna opgepropt in een vliegtuig zitten.

Er zijn pilletjes op doktersrecept tegen de spanning, of als het puur om de nicotine gaat zijn daar pleisters en kaugom voor.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:44

Elnienjo.... eens hoor dat je als roker stinkt, maar niet rokende kunnen ook behoorlijk stinken :+
Oud zweet :r

Nimber

Berichten: 26556
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:10

Gelukkig 0 angst. Ik slaap meestal nog voor de start en ik slaap ook zo 6 tot 8 uur door.

Mijn zusje heeft wel erg veel angst en heeft pillen bij de huisarts gekregen. Zij zorgt dat ze bij online inchecken op een plek zit waar ze makkelijk weg kan. ( dus niet aan het raam zodat andere mensen eerst moeten opstaan) en dicht bij keuken/ stewardessen.

Ze geeft bij het boarden aan dat ze vlieg angst heeft. Dat ze medicatie heeft genomen.
Tot nu toe is het altijd zo geweest dat ze dan extra vaak komen vragen hoe het is en of ze wat kunnen doen. Als ze in slaap valt door de medicatie dat ze haar ook echt niet wakker maken voor het eten enzo.

Sweetgirl1
Berichten: 4576
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:26

Iedereen bedankt. Vindt het spannend maar ook leuk. Gezonde spanningen

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 16:11

elnienjo schreef:
Als er gerookt wordt stinkt de roker volledig naar rook; het zit in z'n haar en in z'n kleding en dan moet ie daarna opgepropt in een vliegtuig zitten.

Er zijn pilletjes op doktersrecept tegen de spanning, of als het puur om de nicotine gaat zijn daar pleisters en kaugom voor.


Ja maar je kan ook stinken door teveel bier drinken, of gewoon mensen die snel transpireren. Of net iets met knoflook hebben gegeten en ga zo maar door..

Je kan ook zeiken om het zeiken denk ik dan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:31

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:
Als er gerookt wordt stinkt de roker volledig naar rook; het zit in z'n haar en in z'n kleding en dan moet ie daarna opgepropt in een vliegtuig zitten.

Er zijn pilletjes op doktersrecept tegen de spanning, of als het puur om de nicotine gaat zijn daar pleisters en kaugom voor.


Ja maar je kan ook stinken door teveel bier drinken, of gewoon mensen die snel transpireren. Of net iets met knoflook hebben gegeten en ga zo maar door..

Je kan ook zeiken om het zeiken denk ik dan.

Dat levert behalve stank geen gezondheidsrisico's op i.t.t derdehands rook:
https://www.trimbos.nl/docs/50500817-bc ... 1c64f2.pdf

Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:34

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:
Als er gerookt wordt stinkt de roker volledig naar rook; het zit in z'n haar en in z'n kleding en dan moet ie daarna opgepropt in een vliegtuig zitten.

Er zijn pilletjes op doktersrecept tegen de spanning, of als het puur om de nicotine gaat zijn daar pleisters en kaugom voor.


Ja maar je kan ook stinken door teveel bier drinken, of gewoon mensen die snel transpireren. Of net iets met knoflook hebben gegeten en ga zo maar door..

Je kan ook zeiken om het zeiken denk ik dan.


In zo'n kleine ruimte vind je altijd wel iets wat niet zo prettig is. Maar ik heb ook weleens een buurman gehad die gezellig zat te kletsen. Zoiets verbreekt altijd de sleur.

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:00

Op meerdere plaatsen kan je niet meer roken.
Madrid hebben we het aan de hand gehad.
Hurghada dacht ik ook..

In Marsa Alam mag je zelfs nog binnen roken. Ging een wereld voor me open. _O-

Ik heb niet echt vliegstress maar meer wat er om heen hangt. Komen alle koffers aan enz. :=
Laatste keer dat we vlogen wel stress gehad. Boek je met stoel reservatie... zit je nog alle 3 apart.Dus toen wel aan de cava gegaan omdat in me zo was aan het opjagen ~~}>

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:29

Ik geloof dat ik er overheen ben.... nu ik voor deze hete vuren heb gestaan.

Alles ging goed, zelfs tijdens de turbulentie. Nu alles op alles zetten om mijn ouders zondag over te laten vliegen!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:01

BloemBloem schreef:
Ik geloof dat ik er overheen ben.... nu ik voor deze hete vuren heb gestaan.

Alles ging goed, zelfs tijdens de turbulentie. Nu alles op alles zetten om mijn ouders zondag over te laten vliegen!

Ik heb even gemist waarom jij niet op dezelfde vlucht mee kan/mag als je ouders. Was dat niet praktischer geweest qua hen kunnen steunen?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 10:09

BloemBloem schreef:
Ik geloof dat ik er overheen ben.... nu ik voor deze hete vuren heb gestaan.

Alles ging goed, zelfs tijdens de turbulentie. Nu alles op alles zetten om mijn ouders zondag over te laten vliegen!


Wat fijn zeg! Geen spanningen meer gehad verder?

Wat ik trouwens erg leuk vind om te kijken is Welkom aan boord van het Transavia Youtube kanaal. :j
Dan filmen ze op een professionele manier hoe de werkdag van een flight attendant of een vliegtuig monteur eruit ziet bij Transavia. Geeft ook een soort van geruststelling om te zien dat het gewoon de normaalste gang van zaken is, vliegen. :j

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:32

Ook ik meld mezelf! Ik vind het afschuwelijk en daarom gaan wij de laatste jaren op vakantie met de auto. Nu zijn vriend en ik uitgenodigd door onze schoonouders. Zij willen graag naar Tenerife. Als ik er aan denk krijg ik al een zenuwinzinking.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 11:32

L_iek schreef:
Ook ik meld mezelf! Ik vind het afschuwelijk en daarom gaan wij de laatste jaren op vakantie met de auto. Nu zijn vriend en ik uitgenodigd door onze schoonouders. Zij willen graag naar Tenerife. Als ik er aan denk krijg ik al een zenuwinzinking.


Hihi, ik kan het me helemaal voorstellen. :D
Voor wanneer zijn jullie uitgenodigd?

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:25

Ik meld me ook!
Angst is een groot woord, maar prettig vind ik het niet!
Ben op mijn 10e gaan vliegen naar Tenerife, in 2015 naar Turkije.
Februari de stoere schoenen aangetrokken en naar Londen gevlogen(kort stukje gelukkig) en nu hebben we gister een vakantie geboekt naar Bali voor in september. Onwijs veel zin in, maar een vlucht van dik 16 uur, ik zie er nu al tegenop :\

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 17:47

Hoe gaat het hier met de vakantie/vlieg zenuwen? :D

Wij vertrekken over 2 weken met de auto naar Spanje, heb er onwijs veel zin in en vind het wel ontspannend dat ik niet een paar uur met knikkende knieën op een vliegveld hoef door te brengen.
Maar heb wel voor mezelf besloten om de volgende reis die ik maak gewoon weer het vliegtuig te pakken. Niet alleen is het beter voor mijn angst, ook is het gewoon goedkoper vaak dan met de auto. Wij hebben even gerekend en zijn echt zo ontzettend veel geld kwijt voor benzine+tol.

Het gekke is, dat als ik me er een poosje totaal niet mee bezig houd, en dan weer een keer aan vliegen denk dat ik minder angstgevoelens ervaar (soms zelfs even voor een paar seconden helemaal niet)

Maar zodra ik dan in mijn hoofd weer echt erover na ga denken en dat het eng en gevaarlijk en onnatuurlijk is, dan moet ik er weer niet aan denken om het weer eens te doen. :+

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 00:42

Ahh maar is wel leuk, een roadtrip!! Ik zou graag nog een keer met de auto naar Noorwegen gaan. Dat is echt geweldig.

Maar aanstaande donderdag ochtend om 10 uur zit ik als het goed is in het vliegtuig naar Servie. Ik ben bizar kalm er onder, maar in mijn hoofd ben ik overtuigd dat ik het niet ga overleven. Maar niet met het idee van "ik ga niet". Heel dubbelzinnig :x

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 01:29

O:) overal waar een weg naartoe ligt pak ik 100x liever de auto. Ik vind vliegen echt helemaal niks. Al die vreemden in mijn comfortzone; vreselijk
Ik rijd ook graag zelf en heb moeite met mijn lot in de handen van een ander te geven.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 11:50

Niobe schreef:
Ahh maar is wel leuk, een roadtrip!! Ik zou graag nog een keer met de auto naar Noorwegen gaan. Dat is echt geweldig.

Maar aanstaande donderdag ochtend om 10 uur zit ik als het goed is in het vliegtuig naar Servie. Ik ben bizar kalm er onder, maar in mijn hoofd ben ik overtuigd dat ik het niet ga overleven. Maar niet met het idee van "ik ga niet". Heel dubbelzinnig :x


Dat is toch super, dat je tot nu toe zo kalm bent.
Lekker proberen te slapen, dan sta je voor je het weet weer met 2 voeten op de grond. :) Je kunt het!

Hoelang zit jij eigenlijk dan in het vliegtuig enkele reis?

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:06

Dankjewel!!!
Ik zit nu en ben iets minder kalm :')
Maar oké ik geef mezelf zo maar over, kan toch niet anders.
2,5 uur ongeveer enkele reis.
Ik overweeg nu wel terug te gaan met de trein _O-

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:08

Oh nee, 1 uur en 50 minuten hoor ik net