Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar studerende studenten die te kampen hebben met overspannenheid en/of een burn-out.
Begin me een beetje zorgen te maken of ik ook te hard door aan het denderen ben en alle symptomen komen overeen met overspannenheid, alleen kan ik niet per direct alles uit m'n handen laten vallen qua studie.
Ben benieuwd naar verhalen en opzoek naar herkenning, dan weet ik misschien wat een vervolgstap gaat zijn.
Liefs en de groeten

. Wat ik als eerste heb gedaan is contact opnemen met de studentpsycholoog. Deze kunnen je vaak op een laagdrempelige manier helpen en zijn voor zover ik weet beschikbaar op de meeste universiteiten en hogescholen, ik denk ook haast wel iets vergelijkbaars op MBO. Ik weet niet wat je doet?
maar ik zie studenten ten onder gaan in de bezigheden die komen kijken bij studentenverenigingen, vrienden en familie en daar zul je als je snel last heb van stress ook gewoon keuzes in moeten maken.
Toen het thuis ook helemaal niet meer lekker ging heb ik eindelijk de stap gezet en de huisarts gebeld, daar kon ik terecht bij een medewerker vanuit de ggz. Uiteindelijk maar iets van 5 afspraken gehad en toen voelde ik me al vele malen beter, het is heel fijn om met iemand te praten die 'gewoon luistert'. Zonder te oordelen, of voor je in te vullen hoe je het moet doen of wat dan ook. Raad het je echt aan om die stap te zetten!