Bult die er eerst nog niet zat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solica

Bult die er eerst nog niet zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 17:45

Hallo bokt,

Sorry voor de vage titel :+
Vorige week donderdag voelde ik in eens een bult achter op mijn onderbeen. Hij zit echt onder mijn huid. Toen is de hele plek er om heen eigenlijk rood en flink warm geworden en het doet ook best wel zeer als er iets tegen aan komt. Kan dit een ontsteking zijn ofzo en zo ja kan ik hier iets aan doen? Er zit geen wondje in de buurt. Zou ik hier mee naar de huisarts moeten of is dat onzin?

Serenity350

Re: Bult die er eerst nog niet zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:07

Tjah, ik kan enkel delen waar het me aan doet denken, maar dat is ook maar 1 voorbeeld binnen alle mogelijkheden. Allereerst, bij twijfel, wanneer het niet minder wordt of juist erger wordt en zeker als je er ook pijn bij krijgt zou ik toch eens een bezoekje aan de arts brengen.

In mijn geval kreeg ik een bult bovenaan mn bovenbeen (onder mn zitvlak zeg maar) die maar groter werd en op een gegeven moment enorm pijn deed als er iets tegenaankwam (dat zit niet lekker meer nee). Bij mij was het ook flink rood en warm inderdaad. Uiteindelijk toch met hangende pootjes naar de huisarts gegaan omdat het na een maand nog steeds alleen maar erger werd en ik er best wel last van had. Mn vermoeden was juist, ontstoken talgkliertje die onder de huid was gaan etteren en dus eigenlijk een soort "diepgelegen" puist vormde. Onschuldig, ja. Zou ik voor een puistje naar de huisarts gaan, normaliter absoluut niet. Maar met 1 prik wist hij wel de boel te verhelpen en kon ik weer ontspannen zitten zonder mn volledige gewicht op de andere helft van mn bips te gooien.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:14

Even naar de huisarts gaan
Ik had binnen een dag in 1 keer van 1 bultje naar een rood opgezet onderbeen die ook pijnlijk was met lopen
Oorzaak een ingegroeid haartje wat was gaan ontsteken

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 18:22

Bedankt voor jullie reacties! Denk dat ik dan toch maar even een afspraak ga maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:59

Heftige reactie op insectenbeet?
Al klinken bovenstaande reacties logischer.