Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:51

juval schreef:
doen jullie ook voor elke buitenlandse reis (turkije etc) laten vaccineren?

Nee. Niet voor alle, maar voor Zuid Afrika wel gedaan.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:07

rien10 schreef:
Maxima_S schreef:
Even een ander geluid anders wordt het wel heel eenzijdig ;-)

Wij hebben ons besluit zeer weloverzogen gemaakt en blijkbaar wordt dat, hier op bokt, compleet afgebrand op basis van wat iedereen ziet als ‘zogenaamd’ wetenschappelijk bewijs...dat is ok hoor maar ik schrijf dit dus niet om een discussie te starten, enkel om ookeen ander geluid te laten horen.

Wij vaccineren niet...helemaal niet. Zo doe ik meer niet wat gangbaar is en zijn wij vooral blij nog de mogelijkheidte hebben hier vooral zelf over te kunnen beslissen.

Er is nooit een ‘double blind’ onderzoek voor een enkel vaccin geweest (met placebo controle groep) omdat het testen op babies niet ethisch zou zijn? Maar het dan massaal in babies inspuiten lijkt dat wel te zijn? Heel vreemd....dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.


Ik ken iemand die polio heeft gehad.
Hij was niet ingeënt en vervloekt zijn ouders. Heb jij wel eens met iemand gesproken die dank zij het “verstandige” gedrag van zijn ouders gehandicapt is geworden?
Zou je eens moeten doen. Ga je een stuk verstandiger van redeneren.

En dat geld visa versa natuurlijk ook.

Mensen die ‘toevallig’ na vaccinatie hun kindje dood in bed vonden. Of ineens oorontstekingen, longaandoeningen, eczeem.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:08

Maar vind je eczeem of oorontstekingen nu echt vergelijkbaar met polio?

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:11

Schemerdier schreef:
Maar vind je eczeem of oorontstekingen nu echt vergelijkbaar met polio?

Nou. Echt hè?
En oorontsteking door een vaccinatie? :+ Tja.
Ik riep “boeh” in huis. Toen viel een plant om. Van boeh roepen vallen dus planten om.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:12

Schemerdier schreef:
Maar vind je eczeem of oorontstekingen nu echt vergelijkbaar met polio?

En leg jij eens uit hoe polio verloopt?

Want merendeel van de mensen kent polio als einde met de ijzeren long namelijk :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:13

rien10 schreef:
Schemerdier schreef:
Maar vind je eczeem of oorontstekingen nu echt vergelijkbaar met polio?

Nou. Echt hè?
En oorontsteking door een vaccinatie? :+ Tja.
Ik riep “boeh” in huis. Toen viel een plant om. Van boeh roepen vallen dus planten om.

Kan je enorm banketstaaf gaan doen.
Zo zal je een goede discussie kunnen voeren ;)

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:14

quera schreef:
En dat geld visa versa natuurlijk ook.

Mensen die ‘toevallig’ na vaccinatie hun kindje dood in bed vonden. Of ineens oorontstekingen, longaandoeningen, eczeem.



_O- _O-

Ten eerste zijn dat helemaal geen bijwerkingen van een vaccinatie en ten tweede is de aarde rond. Niet plat.

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:14

Nee. Is niet banketstaaf. Dit is om aan te tonen dat er zoiets als toeval bestaat. En dat
Mensen daar hogere machten, complottheorieën achter zoeken.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:16

Onali schreef:
quera schreef:
En dat geld visa versa natuurlijk ook.

Mensen die ‘toevallig’ na vaccinatie hun kindje dood in bed vonden. Of ineens oorontstekingen, longaandoeningen, eczeem.



_O- _O-

Ten eerste zijn dat helemaal geen bijwerkingen van een vaccinatie en ten tweede is de aarde rond. Niet plat.

Nee maar wel heel toevallig dat dit dan bijna direct na de vaccinaties vaak voor komt.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:18

rien10 schreef:
Nee. Is niet banketstaaf. Dit is om aan te tonen dat er zoiets als toeval bestaat. En dat
Mensen daar hogere machten, complottheorieën achter zoeken.

Tuurlijk toeval bestaat.

Alleen zo vaak na vaccinaties ;)


Verder ga ik dit topic ontstippen. Mensen willen toch niet de moeite nemen ;)

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:18

Dat heet toeval en heeft geen donder met vaccineren te maken.

Heb je er cijfers van als je zegt dat dit geen toeval is?

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:19

Ik stop met dit zinloze gedoe. Veel plezier met je niet Ingeënte leven. Je zal denken dat ik dit hatelijk bedoel maar niets is minder waar. Ik wens iedereen het goede, het allerbeste toe. Een leven zonder levensbedreigende ziektes. Vrij van handicaps.
Nu ga ik van mijn paard genieten. Zonder zorgen want ik ben ingeënt tegen die rot-ziekte: tetanus.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:21

rien10 schreef:
Ik stop met dit zinloze gedoe. Veel plezier met je niet Ingeënte leven. Je zal denken dat ik dit hatelijk bedoel maar niets is minder waar. Ik wens iedereen het goede, het allerbeste toe. Een leven zonder levensbedreigende ziektes. Vrij van handicaps.
Nu ga ik van mijn paard genieten. Zonder zorgen want ik ben ingeënt tegen die rot-ziekte: tetanus.



Het jammere is echter dat haar kinderen er onder zulke lijden en niet zijzelf aangezien zij zeer waarschijnlijk wel gewoon geënt is.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:22

Wie zegt dat mijn kinderen niet gevaccineerd zijn :+

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:22

Nee. Ik heb geen cijfers. Houd ik me ook helemaal niet mee bezig.
Jij hebt ze ook niet trouwens. Want “het staat op internet dus het is waar” zijn nou niet de cijfers waarvan je het moet hebben.
En dan nu: paard. :wave:

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:22

quera schreef:
Wie zegt dat mijn kinderen niet gevaccineerd zijn :+

Ikke niet. *\o/*

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:23

rien10 schreef:
Nee. Ik heb geen cijfers. Houd ik me ook helemaal niet mee bezig.
Jij hebt ze ook niet trouwens. Want “het staat op internet dus het is waar” zijn nou niet de cijfers waarvan je het moet hebben.
En dan nu: paard. :wave:

Dat was ik niet die dat vroeg. :')

Have fun

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:24

Excuseer Quera

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:24

rien10 schreef:
Nee. Ik heb geen cijfers. Houd ik me ook helemaal niet mee bezig.
Jij hebt ze ook niet trouwens. Want “het staat op internet dus het is waar” zijn nou niet de cijfers waarvan je het moet hebben.
En dan nu: paard. :wave:


Volgens mij was het redelijk duidelijk dat mijn post naar quera was en niet naar jou :?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:25

_O-
Sorry dames ik ga van het weer genieten

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:32

Sorry Onali

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:08

quera schreef:
Schemerdier schreef:
Maar vind je eczeem of oorontstekingen nu echt vergelijkbaar met polio?

En leg jij eens uit hoe polio verloopt?

Want merendeel van de mensen kent polio als einde met de ijzeren long namelijk :)

Ehh nee hoor.
Mijn oom had polio gehad en was gedeeltelijk verlamd, net zoals een oudere buurman van mij.
De meeste verlammingen komen voor aan de benen, weinig mensen krijgen problemen met hun ademhaling.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:16

Ik ben ge ent voor reizen ja. Stukje bij beetje op orde houden.

Overigens wat betreft niet enten, dankzij geen enting van mij want nog geen entstof voor destijds. En niet enten van een ander zit ik de bof nu uit -O-

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:27

Brainless schreef:
Maxima_S schreef:
..dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.

Goh, de ziekte krijgen is soms zeer ernstig.
Ik kom uit de biblebelt en ken genoeg mensen/kinderen die of overleden zijn of ernstig ziek zijn geweest of nu met ernstige gevolgen van de ziekte moeten leven.

Ik ken niemand die ernstig ziek is geweest (of iig zonder levenslange gevolgen) van een enting.


Ik wel. Cliënt op m'n werk is zwaar gehandicapt geworden, plus zware epilepsie na de 7maanden prik. Daarvoor een kindje wat zich normaal ontwikkelde.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:44

Delphi schreef:
Maxima_S schreef:
Even een ander geluid anders wordt het wel heel eenzijdig ;-)

Wij hebben ons besluit zeer weloverzogen gemaakt en blijkbaar wordt dat, hier op bokt, compleet afgebrand op basis van wat iedereen ziet als ‘zogenaamd’ wetenschappelijk bewijs...dat is ok hoor maar ik schrijf dit dus niet om een discussie te starten, enkel om ookeen ander geluid te laten horen.

Wij vaccineren niet...helemaal niet. Zo doe ik meer niet wat gangbaar is en zijn wij vooral blij nog de mogelijkheidte hebben hier vooral zelf over te kunnen beslissen.

Er is nooit een ‘double blind’ onderzoek voor een enkel vaccin geweest (met placebo controle groep) omdat het testen op babies niet ethisch zou zijn? Maar het dan massaal in babies inspuiten lijkt dat wel te zijn? Heel vreemd....dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.


Dat vind ik niet terecht dat je afgebrand wordt. Ieder mag van mij voor zichzelf beslissen. Natuurlijk zullen er risico's aan vaccinaties zitten. Maar die risico's zijn er ook bij het doormaken van de infectieziekten waartegen gevaccineerd wordt binnen het rijksvaccinatieprogramma.

Even een oprechte vraag …. nu genieten je kinderen mee met de groepsimmuniteit doordat veel ouders hun kinderen wel laten vaccineren. Wat als de vaccinatiegraad enorm zou dalen? Zodanig dat eigenlijk alle infectieziekten waartegen gevaccineerd wordt binnen het Rijksvaccinatieprogramma weer actief zijn in Nederland. Dus ook polio en difterie. Sta je dan nog steeds achter je besluit?


Een groot aantal van die infectieziekten kunnen echt ernstige complicaties geven met soms blijvende schade en zelfs soms met de dood tot gevolg. Stel dat iedereen in dit land stopt met vaccineren dan zullen er meer uitbraken komen van de infectieziekten en zullen er infectieziekten die verdwenen zijn wellicht terug komen. Dan zullen er meer kinderen sterven of blijvende schade overhouden van de infectieziekten, terwijl dat in de meeste gevallen simpel voorkomen had kunnen worden. Er is een filmpje van een vrouw met ernstige schade na het doormaken van polio. Zij was niet gevaccineerd en is daar echt boos om. Door een simpele vaccinatie had dit haar bespaard kunnen blijven.


Ik zou ook dan de keuze maken niet te vaccineren.

Omdat ook het begrip kudde immuniteit voor mij niet klopt. En ook als dit wel zo zou zijn denk ik dat het lichaam niet beter af is door kunstmatige immuniteit omdat virussen snel ontwikkelen en veranderen en de dan verzwakte imuunsystemen geen natuurlijke antistoffen, welke mee veranderen met de actuele ziekten, meer hebben doorgegeven van moeder naar kind al enkele generaties.

Daarnaast is er natuurlijk een compleet andere hygienische situatie en ook verstand hierover tegenwoordig waardoor ziekte gevallen beter doorstaan kunnen worden. Veel epidemieen ontstaan waar hygiene en gezond voedsel schaars is.

Het allerbelangrijkste is dus, voor mij, een gezond immuunsysteem met natuurlijke afweer. Ik ben niet overtuigd dat vaccineren hier iets aan toe voegt en neig meer naar de gedachten dat vaccineren een gezond immuun systeem ondermijnt.

En gezondheid is op verschillende lagen belangrijk vindt ik. Energetisch, psychisch, lichamelijk en spiritueel. Met voeding alleen lukt dit dus niet. En daarnaast is elk organisme anders en reageert dus ook eigen op elke invloed die het krijgt.

Het leven in zijn algemeenheid te verkleinen naar alleen lichaam en materie is voor mij veel te kort door de bocht.