Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 02:31

Ook iemand ervaring met Microdermabrasie??

Matheno

Berichten: 7957
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:56

Banyu schreef:
Ook iemand ervaring met Microdermabrasie??



Met dit wel!

Ik heb vroeger acne gehad en had wat littekentjes op mijn wangen. Na de behandeling waren deze zo goed als weg. Mijn huid was wel heel erg gevoelig een poosje.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:08

Banyu schreef:
Ook iemand ervaring met Microdermabrasie??


Ik weet niet of dit hetzelfde is als de “Derma-pen”.
Maar dat dit bij mij in elk geval pijn, na de behandeling lang last van gehad (meer dan 24 uur) en het resultaat was zeer weinig.
Het was mij het geld in combinatie met het resultaat niet waard. Ik zal dan ook nooit voor een tweede behandeling gaan.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:19

ItsMe2 schreef:
Banyu schreef:
Ook iemand ervaring met Microdermabrasie??


Ik weet niet of dit hetzelfde is als de “Derma-pen”.
Maar dat dit bij mij in elk geval pijn, na de behandeling lang last van gehad (meer dan 24 uur) en het resultaat was zeer weinig.
Het was mij het geld in combinatie met het resultaat niet waard. Ik zal dan ook nooit voor een tweede behandeling gaan.


Is niet hetzelfde. Wat jij beschrijft is microneedling en heeft een ander doel, is ook alleen goed effectief wanneer je het in meerdere sessies doet. Pijn is zeer goed te beperken. Klinkt alsof je verwachtingspatroon niet goed in kaart is gebracht door je behandelaar. Jammer, want microneedling is een prachtige interventie.

Microdermabrasie is het effectief, fysiek verwijderen van de bovenste huidlagen van de huid. Zie het als schuurpapier voor de huid. :D Dit kan oppervlakkige littekens, verstoppingen, dofheid en oppervlakkige pigmentatie ten goede komen. Resultaten zijn goed, maar moeten onderhouden worden. Chemische peelings geven vergelijkbare resultaten, maar vaak met extra kwaliteiten die microdermabrasie niet heeft.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 00:14

Matheno schreef:
Banyu schreef:
Ook iemand ervaring met Microdermabrasie??



Met dit wel!

Ik heb vroeger acne gehad en had wat littekentjes op mijn wangen. Na de behandeling waren deze zo goed als weg. Mijn huid was wel heel erg gevoelig een poosje.


Ah top. Ik krijg die behandelingen sowieso vergoed. Volgende week donderdag de eerste, dus ben benieuwd hoe of wat en hoeveel behandelingen ik nodig heb. :)

xSCWx
Berichten: 7075
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:05

Ik heb eens een bio kruiden peeling gehad en kreeg daarna een uitslag in mijn gezicht wat uiteindelijk een bacterie en/of schimmel is geweest (ik ben er voor naar de dokter geweest omdat het niet over ging). Dus ik ben heeeel erg terughoudend met dat soort behandelingen tegenwoordig := nou moet ik wel zeggen dat ik een bizar gevoelige/moeilijke huid heb.

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:08

Ik wil liever chemische peelingen en geen 'natuurlijke', omdat die vaak toch wel irriterend kunnen zijn. Ik heb nu 2 peelings gehad, chemische, en geen enkele reactie, terwijl ik wel gereageerd heb op natuurlijke. Wij zijn nu elke behandeling aan het opbouwen qua sterkte.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:01

Het ‘chemisch’ in chemische peelings slaat op de reactie die het met de huid aan gaat; een chemisch proces. Veel zuren gebruikt in deze peelings vinden hun oorsprong in natuurlijke ingrediënten (denk aan suiker, melk, amandelen, bast van de berk).

Hoe je huid reageert op een chemische peeling hangt van veel factoren af. Ben benieuwd naar je vorderingen Mywishmax. :D

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:05

Er is nog wel een verschil tussen die dingen. Zal straks even uitgebreid typen. Ik heb het namelijk over producten die van zichzelf roepen met natuurlijke ingrediënten te werken en daardoor minder irriterend. Natuurlijk betekent niet beter.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:11

Dat ben ik met je eens. Natuurlijk is ook een hardnekkige marketingterm, niet alleen in de cosmetica maar ook binnen de voedingsindustrie.

xSCWx
Berichten: 7075
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:42

Wie weet een goed product voor mij.
Met de mondkapjes nu merk ik dat ik mijn huid iets beter moet reinigen, vooral rondom mijn kin/kaak lijn want ik krijg puistjes/acné. Ik gebruik normaal de sensitive face wash van dr. van der Hoog en de reiniger van Squalan maar dat voldoet niet. Ik heb een hele gevoelige en vocht arme huid, dus ik wil wel iets wat reinigt en mijn poriën opent (en zeker geen puisten veroorzaakt), maar wel iets dat niet mijn huid van slag maakt.
Tips?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:05

Ik gebruik normaal een primer van MAC. Heeft iemand toevallig ervaring met deze primer? Afbeelding

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:17

Iemand ervaring met Lookx?

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:27

Mijn routine *\o/*

Ochtend:
Kruidvat ultra gevoelige huid reinigingsmelk (paarse fles)
Neutral tonic
The Ordinary hyaluronic acid
The Ordinary ascorbyl glucoside 12%
The Ordinary EUK 134
Drs Leenarts spf 50

Avond:
Micellair water of olie
Dezelfde Kruidvat reinigingsmelk
Paula’s choice 2% bha of glycolzuur (ik wissel af)
The Ordinary niacinamide
Cerave moisturising cream
Soms the ordinary borage seed oil

Ik wil misschien nog van the ordinary de amino acids en squalane toevoegen. En dat om en om, dus de ene dag amino acid en de andere dag squalane.

Je moet elke dag, ook in de winter, ongeacht je huidskleur, spf gebruiken. Ik doe dat wel en ik smeer het ook bij. Als je hiermee begint op jonge leeftijd is het mogelijk om later als je 70 of ouder bent geen tot weinig rimpels te hebben. Hopen dan maar *\o/*

En natuurlijk is het belangrijk om producten te kiezen die bij je huid passen ZONDER slechte ingrediënten. Slechte ingrediënten zijn soms moeilijk te herkennen omdat het er zo veel zijn en vaak onder een moeilijke naam staan. Ik heb nu geleerd wat goed en slecht is, en dat kostte me veel tijd. En dan heb je ook nog dat er vaak foute informatie op internet staat. Soms werken producten met slechte ingrediënten (op korte termijn) maar eigenlijk beschadigt het je huid alsnog wat voor rimpels zorgt later. Dat uitleggen is een beetje een lang verhaal maar als je het wilt weten, vraag maar. Ik zit trouwens ook in Skincare Junkies NL, een Facebook groep beheerd door professionele mensen. Heb er ook veel van geleerd. Niet om op te scheppen maar ik weet veel van huidverzorging dus je mag altijd vragen stellen *D
En huidverzorging is echt mijn hobby <3

Eapy

Berichten: 1745
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:44

Ohh dit is echt een topic voor mij! Ik ben gek op huidverzorging en ben me aan het verdiepen in Aziatische producten. Vooral Japanse producten vind ik erg goed werken. Ik heb een droge gevoelige huid. Dit is mijn dagelijkse routine op dit moment:

Ochtend
- Huid reinigen met Biore face wash en water (de oranje, met houtskool en salicylzuur)
- Avene hydrance intense serum
- Nivea dagcreme

Avond
- Make-up eraf halen met nivea micellair water (de paarse voor gevoelige huid)
- Biore face wash
- Hada Labo super hydrator lotion (wil ik binnenkort vervangen voor de Hada Labo Premium lotion)
- Avene cicalfate creme
- Lancôme Nutrix creme
- Als ik oneffenheden heb doe ik daar teatree olie op, meestal de eerste 2 dagen

Een (heel soms twee) keer per week scrub ik mijn huid met de microdermabrasion van The Body Shop, en ongeveer 1x per maand in plaats daarvan met de AHA/BHA peeling van The Ordinary. Daarna gebruik ik mijn lievelings sheet mask, Precious Red van banketstaaf. Ook doe ik een oogbehandeling 1x per week (zou vaker mogen) met Avene Physiolift en daar overheen een hydraterend oogmasker.

Maartje_M

Berichten: 9410
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:02

Ik kom vaak super stoffig/zanderig binnen van paarden poetsen. Wat doen jullie dan? Ik wil dan echt even vlug tussendoor reinigen met een lotion of zo, maar doe ik daarna dan weer dagcrème op?

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:05

Ja, je hoeft niet alle stappen weer te doen, maar zou wel dagcrème en spf weer op doen. En goed opletten waar je mee reinigt, dat het niet te uitdrogend is.

Ik reinig nu vaker door mondkapje, daar krijg ik dus ontstekingen van en ondanks dat ik ze na dragen was wordt het blijkbaar toch viezer als zonder. En idd als het stoffig is bij paard :+

Maartje_M

Berichten: 9410
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:14

Heb je een goede tip voor een goede niet uitdrogende reiniger?

xSCWx
Berichten: 7075
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:08

Maartje_M schreef:
Heb je een goede tip voor een goede niet uitdrogende reiniger?

Met een crème reiniger voor gevoelige huid zit je eigenlijk altijd wel goed. Ik vind zelf de “hypoallergene face wash” van dr. van der Hoog (Etos) erg goed, deze triggert ook geen puistjes/acné (bij mij). En is leuk betaalbaar.

Maartje_M

Berichten: 9410
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:01

Thx!