Heftige pijn tijdens en na uitstrijkje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaD88

Heftige pijn tijdens en na uitstrijkje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 05:23

Een week geleden heb ik een uitstrijkje gehad. Iedereen zei dat valt reuze mee. Nou mooi niet!

Het deed ontzettend veel pijn (niet de eendenbek, echt het 'schrapen' zelf). En dat niet alleen, ook er na bleef ik er last van houden. Lig nu wakker van de buikpijn. Krampen net alsof je ongesteld bent maar dan heftiger.

Ik heb even gegoogled maar kan niet echt wat vinden hierover. Dus mijn vragen aan jullie: hebben meer mensen dit zo ervaren? En: kan een uitstrijkje schadelijk zijn, in de zin van dingen beschadigen oid?

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:16

Hoezo neem je geen contact op met je arts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:43

Ik zou toch even de huisarts bellen en vragen om een controle.. Het kan gewoon wat geïrriteerd zijn, maar in principe zou je er niet echt last van hoeven hebben.

mariettek

Re: Heftige pijn tijdens en na uitstrijkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:15

Zelf heb ik er wel meerdere uren last van gehad, maar dagenlang is wel erg lang.
Ik zou toch even contact opnemen met de huisarts.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:26

Waarschijnlijk is je baarmoeder aan het samentrekken en heb je daarom buikpijn? In principe is de kans nihil dat een uitstrijkje voor schade kan zorgen omdat het materiaal hierop uitgekozen wordt. Vaak span jezelf je bekkenbodemspieren te strak aan waardoor je alles haarfijn kunt voelen omdat je wellicht zenuwachtig was van tevoren wat volkomen logies is. Neem voor de zekerheid contact op met je huisarts.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:08

Heb je al pijnstilling geprobeerd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:10

Een paar uur een trekkerig gevoel is normaal , een week zeker niet. Vandaag pijnstilling en morgen ook, zaterdag nog pijn dan maandag de huisarts bellen .

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:21

Ik verplaats je topic even naar MWS.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:22

ik zou vandaag vol pijnstilling nemen en als het niet opknapt morgen de eigen huisarts bellen, het duurt al een week en anders zit je van het weekend weer te dubben of je de HAP moet bellen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 10:28

Dank voor jullie reacties! Ik heb 2 paracetamol genomen idd. Misschien spant er iets aan ofzo dat zou kunnen.

Fijn dat er geen schade kan zijn :) ik denk dat ik morgen de huisarts even bel.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:52

Inderdaad pijnstiller pakken en een warme kruik (helpt de boel ontspannen). :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:58

Het is een soort klein borsteltje waar ze wat cellen mee nemen. Er kan eigenlijk niks gebeurd zijn. Ik denk dat het samentrekkingen zijn van je baarmoeder(mond) als reactie erop. Idd paracetamolletje en morgen even afwachten. Ik heb er eigenlijk nooit last van. Het moment zelf is niet leuk maar duurt maar eventjes. Daarna geen last, hooguit paar druppeltjes bloedverlies.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:18

Ik vond het niet echt pijnlijk, het viel mij eigenlijk heel erg mee na de verhalen. Beetje vervelend voor een paar seconde, maar ik kreeg daarna wel echt kramp. Alleen dat was de volgende dag wel weer over, zou toch even bellen al is het maar om even gerustgesteld te worden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:26

MyWishMax schreef:
Ik vond het niet echt pijnlijk, het viel mij eigenlijk heel erg mee na de verhalen. Beetje vervelend voor een paar seconde, maar ik kreeg daarna wel echt kramp. Alleen dat was de volgende dag wel weer over, zou toch even bellen al is het maar om even gerustgesteld te worden.

Bedoel je dat je er vandaag voor naar de HAP zou bellen of morgen eigen HA?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:29

Ik heb dus ook best veel pijn er van gehad en veel bloedverlies. Maar de pijn was wel na een dag of 2 weg volgens mij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:56

Polly schreef:
MyWishMax schreef:

Bedoel je dat je er vandaag voor naar de HAP zou bellen of morgen eigen HA?

Oh, eigenlijk gewoon eigen HA vandaag dus. Ik had er niet bij stilgestaan dat het hemelvaart was toen ik reageerde := Hoewel een week lang last wel erg lang is, denk ik.