Een hypermobiel bekken. Tips & Trucs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Een hypermobiel bekken. Tips & Trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 12:08

Een jaar of 7 terug heb ik een lange tijd last gehad van mijn heupen en onderrug. Ik zakte wel eens door een heup heen en naarmate de tijd vorderde kreeg ik ook veel last van mijn onderrug. Vervolgens ben ik naar de huisarts geweest die mij doorverwees naar een fysiotherapeut. Die heeft mij een hele tijd lang heel prettig kunnen helpen tot alles eigenlijk weer van een leien dakje ging.

Deze fysio concludeerde dat mijn bekken wel bijzonder veel kanten op kon bewegen en plakte daar het labeltje hypermobiliteit op. Nu ben ik op wel meer plaatsen bijzonder mobiel, maar ik heb nog nooit ergens last van gehad. Behalve van mijn bekken dan.

En nu zit ik weer. Eigenlijk al best een tijdje, duimend dat het weer over ging, met een vreselijk pijnlijke onderrug/heupen. Uiteraard ga ik voor een verwijzing naar de fysio richting HA, maar tot die tijd vroeg ik me af of jullie tips en trucs hebben voor bijvoorbeeld wat pijnverlichting of oefeningen waar ik al mee kan starten.

Liselot

Re: Een hypermobiel bekken. Tips & Trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:11

Voor fysio hoef je al jaren geen verwijzing meer te hebben, dus gewoon bellen!
Advies voor oefeningen van het internet halen vind ik persoonlijk niet zo slim, wij weten niet hoe jouw bekken in elkaar steekt. Daar is echt de fysio voor :j

Mooblie

Re: Een hypermobiel bekken. Tips & Trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:28

Ik heb een aantal jaar geleden met het zelfde gezeten. Alleen ontstaat het probleem bij mij al in mijn enkels.
Ook ik ben fijn geholpen door de fysio, deze heeft mij destijds aangeraden om krachttraining te blijven doen. Dit doe ik dan weer niet zo goed :') Maar als ik merk dat ik er last van krijg pak ik de oefeningen weer op die ik destijds moest doen, die werken bij mij nog steeds ;)

Als ik een dagje teveel gedaan heb en mijn rug het even niet zo leuk meer vind wil ik nog wel eens plat op mijn rug gaan liggen. Zonder kussen en het liefst op een harde vloer. Dat is even nog vervelender maar daarna verlicht het bij mij enorm!