Puur uit nieuwsgierigheid, waar kochten jullie je bril? Ik ben zelf al heel lang bril dragend, ik ga weer oogmeting doen.
Kiezen jullie altijd voor een kleiner opticien of ook de grotere zoals specsavers pearl etc..
En waarom wel of niet?
Ben nu al aantal jaar bij kleinere opticien maar toch niet echt tevreden en je betaald ook de hoofd prijs, zelf nu idee van eens te kijken voor grotere opticien keten.
Altijd bij Specsavers, personeel is opgeleid, deskundig en altijd vriendelijk naar mij toe. Ook bij andere opticiens geweest maar de oogmeting was verkeerd of het personeel niet kundig.
Janinevv
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 09:46
MarlindeRooz schreef:
Daar waar een goed actie is!
Pearle stunt nu wel altijd met 3, ik ga nu meten bij specsavers en daar is nu momenteel 50% op alle glazen, dat bespaart ook wel lekker! Ben daar toen ik jong was ook geweest
Janinevv
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 09:46
C_arola schreef:
Altijd bij Specsavers, personeel is opgeleid, deskundig en altijd vriendelijk naar mij toe. Ook bij andere opticiens geweest maar de oogmeting was verkeerd of het personeel niet kundig.
Specsavers.. omdat k daar ooit begonnen ben met bril en lenzen, altijd daar gebleven
MarliesV
Geplaatst: 16-05-19 09:51
Ik ga altijd naar de Pearle, bevalt prima!
Vorige week een nieuwe bril en zonnebril uitgezocht, met korting van de zorgverzekering er af ben ik met de 3-1 actie klaar voor 240 euro in totaal. De bon die je krijgt geef ik natuurlijk weg.
Binkie_Eline
Geplaatst: 16-05-19 09:52
Ik altijd bij Eyewish, daar komt mijn stiefvader al jaren dus ik ben daar ook maar naar toe gegaan Gevalletje jij bent tevreden dus daar ga ik dan ook heen.
Maar hele fijne service, heel vriendelijk en weten wat ze doen. Daarna kan je op ieder moment de neusvleugels gratis laten vervangen en je bril recht laten zetten.
Calixae
Geplaatst: 16-05-19 09:52
Ik heb mijn lenzen van de specsavers omdat ik dat een goede opticien vind , zeer deskundig. Mijn bril heb ik toch bij Hans anders gehaald, omdat ze daar een aanbieding van gratis glazen hadden. Heb er veel spijt van gehad... Glazen mocht ik alsnog deels betalen, de aanbieding was erg misleidend. Daarnaast komen ze afspraken niet na en neemt de winkel de telefoon niet op. Ook niet na 5x bellen op verschillende tijden. Met als gevolg dat ik uiteindelijk maar naar de winkel toe gereden ben... Ook heb ik mijn bril 2x moeten afstellen en zit hij nog steeds niet goed, moet nog steeds een keer terug voor de 3e keer. Hans anders is misschien wat goedkoper, maar echt geen fijne service vind ik zelf. Volgende keer blijf ik voor een bril toch bij Specsavers, altijd perfect geholpen daar.
Edit: ze kunnen mij horen, krijg een advertentie van specsavers
Laatst bijgewerkt door Calixae op 16-05-19 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt
NatasjavE
Geplaatst: 16-05-19 09:53
Ik ga altijd naar Eye Wisch in De Bilt. Maar de filiaalmanager is dan ook echt een zeer goed in het aanmeten van bril of lenzen.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 16-05-19 09:54
Specsavers.
Ooit eens bij de Hans Anders geweest maar dat doen we niet meer. Vanaf kleins af aan bij een kleine dure opticien gezeten maar toen daar geen geld meer voor was moest ik wat anders en de specsavers is een goed alternatief.
Anna_98
Geplaatst: 16-05-19 09:54
Ik laat m'n ogen in ieder geval altijd meten bij eye wish, zij meten net even uitgebreider dan bij bijvoorbeeld de specsavers. Heb m'n ogen wel eens laten meten bij specsavers, daar zeiden ze dat m'n sterkte nog goed was, een half uur later bleek bij de eye wish dat dat toch niet zo was omdat mijn ogen zich aanpaste aan de sterkte van m'n bril. Als dan blijkt dat ik een nieuwe bril nodig heb koop ik die vaak ook daar, ook weer omdat ze net wat meer tijd voor je nemen. Ik heb ook een bril en een zonnebril op sterkte van charlie temple, maar dat werkt alleen als je zelf goed weet wat je wil
Altijd bij de Specsavers, tot nu toe geen slechte ervaringen mee gehad. Dus wisselen is geen noodzaak. Tussendoor nog 2x naar de Hans anders geweest, maar daar had ik zon bizar slechte ervaring mee dat ik direct weer terug ben gegaan naar Specsavers.
gerpiegorp
Geplaatst: 16-05-19 10:11
Specsavers hebben ze nu al voor de 2e keer een foute bril aangemeten (bij mij en mijn moeder, verkeerde soort en niet passend) dus daar gaan we niet meer heen, vond het personeel ook niet zo. Wij zijn nu al een aantal keer bij Fielmann geweest en die bevalt ons veel beter dan Specsavers. Zeer kundige oogmeting en erg vriendelijk personeel, ze dachten ook erg goed mee qua oogproblemen, sterktes e.d. en gaven daar goed advies bij
Ik ben van Specsavers overgestapt naar Eye Wish. Ik wilde lenzen en bij Specsavers kreeg ik de lenzen zo mee zonder een instructie hoe ik ze in moest doen etc. Bij Eye Wish nemen ze uitgebreid de tijd voor me en vind ik ze een stuk vriendelijker. Per filiaal zal het ook wel weer anders zijn.
Omdat ik mn bril naast mn lenzen heb, koop ik die altijd bij Hans Dmers, als ze weer eens de actie ' een complete bril voor 49 euro' hebben bijvoorbeeld. Daarvoor altijd n dure opticien gehad. En natuurlijk krijg ik meteen passende reclame:')
Ik altijd bij pearle! Vond het fijne service en de acties zijn meestal wel goed!
Amyyy
Geplaatst: 16-05-19 10:25
Charlie Temple moet je wel je sterkte weten. Echt super gemakkelijk en niet duur
MoonWencke
Geplaatst: 16-05-19 10:26
Mijn eerste bril was een spoedje (kort voor mijn auto-rijexamen) en daarom bij de plaatselijke opticien geweest. Heb vorig jaar een bril gekocht bij Ace&Tate, omdat daar een mooie aanbieding was, maar in vergelijking tot mijn eerste bril toch minder tevreden. Contactlenzen haal ik sinds jaren bij Optiek Verhoeven (meerdere filialen in zuidoost Brabant) en daar ben ik zeer tevreden over. Goede service, uitgebreide metingen, alles inclusief. En als ik ze dan lief vraag of ze ook nog even naar mijn niet-daar-gekochte bril willen kijken, doen ze daar überhaupt niet moeilijk over en wordt ie ook nog gereinigd.