Met momenten pijn, steken en controleverlies been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Met momenten pijn, steken en controleverlies been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 00:36

Hey bokkertjes,

Ik loop al een tijd te zoeken naar de precieze oorzaak van een probleem, of op zijn minst hoe het anatomisch in elkaar steekt.

Ik heb van tijd tot tijd last van het deel waar de kruis overloopt naar de binnenkant van het been. Het volgt ook precies die lijn naar achteren toe. De pijn/spanning bevindt zich enigzins aan de voorkant en trekt bij een verkeerde stap helemaal naar achteren toe (bilnaad).

Het probleem zit in mijn rechterbeen en als ik linksom draai heb ik enig controleverlies in het rechterbeen, tot ik er weer gewicht op zet. Recht vooruit is zelden een probleem, rechtsom nooit, linksom dus echt wel.

Nu heb ik er voornamelijk last van als ik veel til of veel en snel moet lopen (horeca). Maar het probleem is misschien 2x per maand een dag of 2 aanwezig.
Ik heb ook menig ander fysiek probleem (lage rugklachten, nekklachten, hoge spierspanning etc) ik loop daarvoor bij de fysio, maar dit zit op zo'n genante plek, ik heb daar liever geen fysio zegmaar :'). Herkent iemand dit? Welke spieren kunnen dit probleem veroorzaken? Kan ik ze trainen?

Ter indicatie, als je (iig als vrouw zijnde) bij de overgang van je heup naar je been voelt, precies de plek die uitsteekt (bot) lijkt de oorzaak te zitten.

Ik hoort het graag. Tis sowieso niet paardrijgerelateerd, maar ik fiets wel heel veel.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 01:07

Ik heb niet helemaal hetzelfde gehad maar vergelijkbaar; uitval van mijn been met steken (ook in mijn bil verkramping) en dat kwam uit mijn onder rug. Je kan het altijd even voorleggen aan je fysio, en daarbij aangeven dat je niet op die plek behandeld wil worden (maar lijkt me stug dat ze dat überhaupt doen), en vragen wat de oorzaak is en of er oefeningen zijn die je kan doen.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Met momenten pijn, steken en controleverlies been

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 03:02

Klinkt als (onder)rugproblemen.
Wat is precies het probleem om het met de fysio te bespreken, het is hun werk hoor ze gaan echt niet pervers naar andere dingen liggen kijken.
Misschien is het even een drempel voor je, maar ik werk zelf in de spoedzorg en je wil niet weten met welke regelmaat wij mensen in de intieme zone moeten onderzoeken maar ik ken geen hulpverlener die er anders tegenaan kijkt.

Sterkte.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 06:47

Ik zou het toch even met de fysio bespreken, zeker omdat je daar toch al komt. Zou kunnen dat het vanuit je rug komt, dan is het wel handig dat je fysio dat weet. Je komt er immers voor behandeling van je rug en door deze extra info, heb je misschien wel een andere behandeling nodig.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 07:34

Is het niet je schaambeen wat je voelt? ik zou het zeker met je fysio bespreken, zo gek is dat niet.
Overigens vind ik dit ook een "interessante" site, soms kan je daar heel goed vinden wat het is, maar dan zou ik het alsnog zéker met de fysio bespreken.
https://www.hierhebikpijn.nl/fysiocheck/start

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:01

En anders eens bij een osteopaat langs?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:11

Heb ik ook maar bij mij is de schade in mijn rug de oorzaak.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:24

Dat controleverlies in een been (en steeds aan dezelfde kant) heb ik wel eens als mijn Ischias opspeelt.
Vraag de fysio anders toch maar eens.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:51

Stichtingb12tekort. Kijk eens op deze site.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:00

Kunt ook nog een kleine liesbreuk hebben. Daarbij kan dit ook voor komen, huisarts vragen en anders door laten verwijzen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:14

Ofwel vanuit de rug, SI-gewricht of aanhechting adductoren.
In alle gevallen kan een fysio je helpen. Desnoods vraag je achter een vrouw.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:51

Ik wil je niet bang maken, maar ik had dezelfde klachten (pijnlijke steken, met uitstraling van mijn bil naar mijn achterbovenbeen), en daarbij dachten ze eerst aan een hernia (zenuwpijn), maar bleek het een bottumor te zijn die op de zenuw duwde. Ik zou een huisarts bellen. Die kan beoordelen of er verder onderzoek nodig is. Niet zelf gaan aanrommelen is het advies.