Ik loop al een tijd te zoeken naar de precieze oorzaak van een probleem, of op zijn minst hoe het anatomisch in elkaar steekt.
Ik heb van tijd tot tijd last van het deel waar de kruis overloopt naar de binnenkant van het been. Het volgt ook precies die lijn naar achteren toe. De pijn/spanning bevindt zich enigzins aan de voorkant en trekt bij een verkeerde stap helemaal naar achteren toe (bilnaad).
Het probleem zit in mijn rechterbeen en als ik linksom draai heb ik enig controleverlies in het rechterbeen, tot ik er weer gewicht op zet. Recht vooruit is zelden een probleem, rechtsom nooit, linksom dus echt wel.
Nu heb ik er voornamelijk last van als ik veel til of veel en snel moet lopen (horeca). Maar het probleem is misschien 2x per maand een dag of 2 aanwezig.
Ik heb ook menig ander fysiek probleem (lage rugklachten, nekklachten, hoge spierspanning etc) ik loop daarvoor bij de fysio, maar dit zit op zo'n genante plek, ik heb daar liever geen fysio zegmaar

Ter indicatie, als je (iig als vrouw zijnde) bij de overgang van je heup naar je been voelt, precies de plek die uitsteekt (bot) lijkt de oorzaak te zitten.
Ik hoort het graag. Tis sowieso niet paardrijgerelateerd, maar ik fiets wel heel veel.