"Gebroken" tandzenuw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

"Gebroken" tandzenuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 17:13

Iemand ervaring hierin? :')

Ik had al even last van een verkleurende hoektand die af en toe pijn deed, dus vandaag bij de algemene controle foto's laten maken bij de tandarts.

Mijn tandzenuw is onderbroken, "gebroken" zeg maar. Zoals je op een RX een botbreuk ziet, zo ziet mijn tandzenuw er nu uit. Ze had er niet echt een woord voor, gebroken lijkt de beste term, al gaat het natuurlijk niet om een bot.

Tandarts had het op deze manier nog niet gezien en heeft me ook doorverwezen voor een endodontische behandeling (allicht wordt het een wortelkanaalbehandeling). Ze gaan dan eerst nog een 3D foto maken...

Volgens de tandarts moet ik een ferme klap tegen die tand gehad hebben ergens, maar ik kan me niks specifiek herinneren. Heb zo het vermoeden dat ze me nogal hardhandig hebben geopereerd toen ze mijn verstandskiezen weggehaald hebben. Mijn mondhoeken zijn toen genaaid, één zenuw is maanden dood geweest en de boel was zwaar ontstoken voor een week. Heb toen nog een topic gemaakt.

Iemand ervaring met een gebroken tandzenuw? En met een wortelkanaalbehandeling?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: "Gebroken" tandzenuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:17

Niet met een gebroken tandzenuw maar wel met een wortelkanaalbehandeling en bij goede verdoving voel je daar niets van.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:18

Hier ook WKB gehad. Buiten het zetten van de verdoving helemaal niks van gevoeld :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 17:21

Hoe zit het met het ontkleuren van de tand? Zag jullie tand er na verloop van tijd weer wat normaler uit? En hoe snel gaat dat? De mijne is grijzig nu. Heb voor de rest echt geen heel witte tanden, maar dat deze zo donker aan het worden is stoort me wel erg.