Scheur door nagel heen.. wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Scheur door nagel heen.. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:50

Vandaag wilde ik de staldeur van mijn paard opendoen waarbij ik met mijn nagel onder een metalen scherpe rand terecht ben gekomen en een pijnlijke nagel heb veroorzaakt. Nu is het zo dat ik niet goed weet wat ik moet doen. Het kleine stuk zegmaar zit ook nog vast. Het bloedde onwijs en ik heb het goed ontsmet. Maar groeit dit vanzelf weer goed?

Het kan er misschien pijnlijk uit zien... en de nagellak was niet meer mooi maar dat doet er even niet toe. De streep is een soort groef tot in mijn huid onder de nagel zegmaar..

Afbeelding

Iemand een soortgelijke ervaring gehad?

LukieBradley

Re: Scheur door nagel heen.. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:02

Afwachten en uit laten groeien, als je er last van blijft houden wel naar de dokter gaan. Heb ik niet gehoeven toen :')

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:11

Als je er veel last van hebt kun je er een pleister omheen doen tegen het stoten. Je bent immers jouw bescherming op die plek even kwijt.

Verder groeit dit keurig terug, het zal alleen wel nog even duren :(:)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:15

Logisch nadenken.. ik knip het dan zo kort mogelij kaf en een pleister er omheen om haken aan iets te voorkomen. Uitgroeien en de scheur er uit knippen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:25

Nagels waren al tot aan het leven geknipt. Dus korter knippen dat kan niet. Zit een pleister om nu omdat het steeds bloedt en zolang ik er niet op druk dan valt het heel erg mee hoe zeer het doet.

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:55

Handigste is om er een pleister overheen te doen wanneer het stukje losser begint te raken. Anders blijf je overal tussen zitten dat doet erg zeer. Veder groeit die er zelf uit en hoef je er niks aan te doen. Heb zelf een hele nagel gehad die tot een klein stukje gescheurd is met een wond eronder.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:18

Ik zou de nagellak eraf halen en dan goed in de biotex weken, om te ontsmetten. Daarna pleister erom heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:21

Def schreef:
Ik zou de nagellak eraf halen en dan goed in de biotex weken, om te ontsmetten. Daarna pleister erom heen.

In de biotex al gedaan. Nagellak eraf halen is geen goed idee ivm de remover onwijs zal gaan bijten.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:22

Indd zoals hier boven beschreven gewoon afplakken en afwachten. Nagellak zou ik er in ieder geval toch afhalen zodat je kunt zien wat er gebeurd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:39

Toch nagellak er af. Even doorbijten...
Dan goed! Ontsmetten. En eventueel een pleister tegen het stoten.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:41

Nagellak er even afhalen met een wattenstaafje ipv schijfje. Dan kun je het beter doseren en komt er zo min mogelijk remover bij de wond. Daarna goed schoonspoelen met veel water en pleister er weer op.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:42

Je hebt ook losse plastic vingerbeschermers voor het stoten als je dat prettig vindt. Heb zelf wel eens mijn duimnagel eraf gehad. Duurt effe maar is helemaal uitgegroeid.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:49

Misschien kun je de nagellak er met een scherp mesje een beetje afkrabben dan. Of zeg ik nu iets heel raars... :=

Ik heb hetzelfde met mijn grote teen, afgelopen weekend gebeurd. Ik zou er een pleister over doen. Goed schoonhouden en verder met rust laten.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:53

Oei zijn pijnlijke dingen dit. Idd goed ontsmetten vanwege metaal etc. Zou het elke dag ff in de biotex doen. Zo kort mogelijk knippen zodat het minder kan bewegen dus minder pijnscheuten en pleister erop doen. Meer kun je niet doen. Opletten dat het niet gaat ontsteken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:57

Eerst de lak eraf en dan de daadwerkelijke schade bekijken. Is zo nauwelijks te beoordelen.
Remover zonder aceton bijt niet of maar heel even (en dan is het gelijk ontsmet ;) )

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:59

Ik zou er een pleister overheen plakken zodat je minder kans hebt om hem open te stoten.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 07:21

Je kunt van een stevig soort rubber slang een beschermkapje knippen, tegen het stoten. Slang met een kleinere diameter dan de dikte van de vinger, een stuk afsnijden van de breedte van je hele eerste kootje en dan een sneetje in de lengte zodat ie open kan. En dan om je vinger klemmen.