Oh jeee, ben net Jabba the Hutt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Oh jeee, ben net Jabba the Hutt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 13:39

Voor wie niet weet wie Jabba the Hutt is, doe ff rondje Google :D
Gisteren kreeg ik er al wat last van, een opgezwollen gezicht. Vannacht schijn ik het complete tropisch regenwoud te hebben omgezaagd (zelf niks van gemerkt) en vanmorgen schrok ik me een hoedje toen ik in de spiegel keek. Ik leek wel een ballon!! Hele gezicht opgezwollen, een onderkin van 15 cm, 't ziet er niet uit!
Slikken gaat niet echt fijn, en toen ik even de paardenstal stond aan te vegen vond ik het ademen ook wat tegenvallen, dus toch maar ff naar de huisarts geweest. Ze keek me vol verbazing aan :o :+
We houden het eerst op een allergische reactie, wat pilletjes mee naar huis gekregen en morgen bloedprikken. Mag hopen dat ik niet allergisch ben voor katten, honden, paarden, koeien en kippen aangezien ik op een boerderij woon. -O-
Ik was er nog wel relaxt onder, maar mocht ik toch het idee krijgen dat m'n keel dicht gaat trekken moet ik 112 bellen :=
Zijn er op Bokt nog ervaringsdeskundigen?

eva1969

Re: Oh jeee, ben net Jabba the Hutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:41

Ik had gelijk beeld!

Wat naar, nooit eerder allergische reactie op iets gehad? Ik ben er gelukkig niet bekend mee en hoop dat het ook bij jou snel weer weg trekt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:43

Hier van de zomer op vakantie in Thailand. Had een allergische reactie op een pilletje en had ongeveer dezelfde klachten. Ik zag er echt bizar uit, leek wel op miss piggy :=
Bij mij kwamen er ook gekke rode vlekken op mijn huid bij, echt heel raar.
En inderdaad last met ademen, hoewel ik verder niet piepte ofzo.
Na twee dagen trok de boel weer weg, dus gewoon goed in de gaten houden en goed dat je meteen naar de huisarts bent geweest. Die kan echt zeggen of het iets is natuurlikk.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:44

Heb ik ook gehad, inclusief mijn handen en hele erge jeuk!Elke keer wanneer ik bewoog en mijn bloed sneller ging stromen, begon het weer. Uiteindelijk heb ik volgens mij prednisolon gekregen. Het heeft bijna 2 weken geduurd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 13:51

vroeger een keer met hooien een rare allergische reactie gehad, kreeg allemaal rode vlekjes die jeukten en over m'n huid wandelden. Dat is al zeker 30 jaar geleden. Heb nu ook een kuur Prednisolon en Tavegyl gekregen. Ik heb verder geen jeuk, het doet geen pijn, maar je voelt dat de zwelling trekt aan de huid.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:01

ik had een stafylokokken uitbraak ws door een beginnend puistje in min wenkbrau, savonds om 11uur kreeg ik daar jeuk en werd het beetje rood, moest tot 7u werken, dus daarna naar bed en werd om 15u wakker met een koppie als een varkentje met kleine dichte ogen. Toen ging het pas zeer doen en vreselijk jeuken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 14:03

jeetje speurneus, dat is ook bizar.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:07

Kinke schreef:
vroeger een keer met hooien een rare allergische reactie gehad, kreeg allemaal rode vlekjes die jeukten en over m'n huid wandelden. Dat is al zeker 30 jaar geleden. Heb nu ook een kuur Prednisolon en Tavegyl gekregen. Ik heb verder geen jeuk, het doet geen pijn, maar je voelt dat de zwelling trekt aan de huid.

Tavegyl werkt bij mij echt enorm goed tegen allergie, ik heb een allergie voor pinda's en heb ook tavegyl als medicatie. Word er wel heel depressief van, en je mag er eigenlijk niet mee auto rijden.. Tegenwoordig zit ik daarom nog liever de allergie uit (als het niet te heftig is) dan dat ik dat neem. -O-

Sterkte! Heb naast de pinda allergie nog nooit zoiets heftigs gehad zoals jij beschrijft.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:10

Oh herkenbaar, zo'n allergische reactie heb ik ook eens gehad! Helemaal rood en gezwollen, mijn oog zat gewoon dicht :') Nooit geweten wat het was, maar ik ben wel allergisch voor paarden, hooi, stro, vrijwel alle bomen (pollen) etc :roll: Oja, en zonneallergie!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 14:12

Goed om te horen dat het pittig spul is die Tavegyl J0anieke :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:14

Kinke schreef:
Goed om te horen dat het pittig spul is die Tavegyl J0anieke :D

Ja zeker! Het doet zijn werk wel.

Mocht je dus wat chagrijnig worden dan weet je dat het daarvan kan komen.. (Ik ben dan echt niet te genieten.. :') )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 14:17

oh fijn dan, werd ook gewaarschuwd dat je er sloom van wordt. Ik zal manlief waarschuwen :D
Hoe snel werkt dat spul bij jou?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:24

Half uurtje tot een uur voor de echte werking tegen de allergie.
Sloom worden klopt ook wel, je word er namelijk heel moe van. Bijverschijnselen als depressie en sloom worden heb ik vaak pas de volgende dag. Als ik een allergische reactie heb is dat vaak ook in de avond (bij feestjes door pinda resten of snacks uit de frituurpan).

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:28

Ik heb een jaar of 20 geleden ook eens een dergelijke reactie gehad. Toen bleek ik gestoken te zijn door (waarschijnlijk) een mug op Terschelling. Geen idee meer wat ik toen heb gekregen. Later nooit meer een dergelijke reactie gehad, tot ik vorig jaar door een daas/blinde vlieg ben gestoken tijdens het hardlopen. Heb toen een flinke reactie gehad op mijn onderbeen. Ging gelukkig vanzelf weg na een poosje. Maar misschien ben je gestoken door een vliegend insect? Het weer is er wel naar en toen ik afgelopen weekend op stal was, werden we ook belaagd door allerlei gespuis.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:56

Tavegyl. Heb ik ook gehad na een allergische reactie op een alg na het zwemmen met dolfijnen.

Ik was er echt bijzonder moe van een paar dagen. Gelukkig wordt dat snel beter.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:49

Ja Tavegyl is echt zwaar spul. Zwaarste categorie zelfs.

Citaat:
Cat. III
Geneesmiddelen uit categorie III hebben een ernstige of potentieel gevaarlijke invloed op de rijvaardigheid. Dit is vergelijkbaar met een bloedalcoholconcentratie van >0,8 g/l (>0,8‰). Het wordt nadrukkelijk ontraden om te rijden. Vraag indien mogelijk een rijveiliger medicijn aan de arts of apotheker.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:55

Kan je misschien de bof hebben? In Utrecht schijnt er een uitbraak te zijn onder studenten.

Edit: la maar,..he hebt al iets tegen allergie gekregen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-04-19 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:55

Ik slik in de hooikoortsseizoenen dagelijks Tavegyl, na ongeveer 2 weken is je lijf gewend aan het 'moe worden' en mag je weer autorijden :j

Vervelend TS.. hopelijk slaat het snel aan!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 16:11

NatasjavE schreef:
Kan je misschien de bof hebben? In Utrecht schijnt er een uitbraak te zijn onder studenten.

Ik weet het niet of ik vroeger de bof heb gehad. De studentenleeftijd ben ik in ieder geval al ver voorbij :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:36

Kinke schreef:
NatasjavE schreef:

Ik weet het niet of ik vroeger de bof heb gehad. De studentenleeftijd ben ik in ieder geval al ver voorbij :D

:D

Maarrrrr....als je geen enting er tegen gehad hebt en het nooit zelf gehad hebt...kan je de bof nog krijgen.

Anders is het minder waarschijnlijk.

Maar de huisarts dacht aan allergie?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:39

Kinke schreef:
Voor wie niet weet wie Jabba the Hutt is, doe ff rondje Google :D
Gisteren kreeg ik er al wat last van, een opgezwollen gezicht. Vannacht schijn ik het complete tropisch regenwoud te hebben omgezaagd (zelf niks van gemerkt) en vanmorgen schrok ik me een hoedje toen ik in de spiegel keek. Ik leek wel een ballon!! Hele gezicht opgezwollen, een onderkin van 15 cm, 't ziet er niet uit!
Slikken gaat niet echt fijn, en toen ik even de paardenstal stond aan te vegen vond ik het ademen ook wat tegenvallen, dus toch maar ff naar de huisarts geweest. Ze keek me vol verbazing aan :o :+
We houden het eerst op een allergische reactie, wat pilletjes mee naar huis gekregen en morgen bloedprikken. Mag hopen dat ik niet allergisch ben voor katten, honden, paarden, koeien en kippen aangezien ik op een boerderij woon. -O-
Ik was er nog wel relaxt onder, maar mocht ik toch het idee krijgen dat m'n keel dicht gaat trekken moet ik 112 bellen :=
Zijn er op Bokt nog ervaringsdeskundigen?

Zit je ook in de boerinnengroep? Verhaal komt me bekend voor haha

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 18:21

:j tammiebels
Natasja, huisarts denkt inderdaad allergie. Het is al wel iets geslonken, ademen gaat weer goed, niet meer het gevoel dat mijn keel helemaal opgezwollen is. Rond m'n ogen en kaken voelt de huid ook minder trekkerig. M'n Jabba the Hutt keel is nog wel aanwezig :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:25

Fijn dat het al wat beter gaat ts

Ik dacht vooral hier aan :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 18:27

ik heb ook wel wat van dat hondje weg, maar dan in groter formaat :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:31

Kabayo schreef:
Fijn dat het al wat beter gaat ts