Op zich ben ik niet onbekend met facings, ik heb er al een jaar of 15 twee.

Ik mis twee snijtanden, die naast de voortanden. Om deze reden hebben ze bij mini-me als beugelbekkie de hoektanden naar voren getrokken en daar facings op gezet. De ene hoektand was kennelijk geen probleem. De andere is doodgegaan. Vermoedelijk door het verplaatsen. Op deze plek heeft een kegeltand gezeten met 1cm wortel, die is getrokken. Na genezing is de hoektand open gebrand (wilde niet zakken), naar beneden getrokken met de beugel en vervolgens naar de voortanden getrokken.
De afgelopen 3 jaar regelmatig pijn van gehad, maar met de wkb helemaal dood, dus geen verdoving nodig.
Aangezien vrijwel meteen (één dag) na het verwijderen van de beugel de facings zijn geplaatst, met de kleuren van mijn after-beugel tanden (dus een stukje geler dan de werkelijkheid). Wat dus naast een grijze tand vrij opmerkelijke verkleuringen waren.

Helaas beginnen mijn voortanden doorzichtig of grijs te verkleuren aan de onderkant. Iets wat de tandarts op is gevallen.
En ben ik gewoon niet echt tevreden met mijn gebit aan de bovenkant. Dus facings zijn naar mijn idee gewoon een logische stap nu. Vanwege de manier waarop porselein wordt aangebracht, wil ik eerst voor composiet gaat aangezien beide in dit leven waarschijnlijk nog wel eens vervangen moeten worden. Maar ik heb zelf natuurlijk al 15 jaar composiet facings waardoor ik hier wel veel vertrouwen in heb.
Zelf raak ik verder helemaal in de war met die termen éénvlak, tweevlak, weet ik veel hoeveel vlak, inlay etc. Dus als iemand me daar alvast wat over kan vertellen...

En foto's natuurlijk, bring it on! Met name als je een voor na hebt van een grotere ruimte die opgevuld is?