De tip bij chronische neusbijholtenontsteking?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

De tip bij chronische neusbijholtenontsteking?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 09:58

Wie o wie heeft de gouden tip om neusbijholtenontsteking tegen te gaan? Meerdere keren per jaar gebruik ik antibiotica omdat het groene snot er aan alle kanten uit komt. Zodra m'n kind ziek is, zit ik met een infectie. Zodra het weer wisselt, zoals nu, overdag redelijk warm en snachts vriest het... Het is dweilen met de kraan open.

Wat ik al doe: rhinocort gebruik ik dagelijks in hoge dosering.
Spoelen, Neusspray en het gebruik van ibuprofen moment dat ik merk dat het de verkeerde kant op gaat. Dit helpt echter niks en kan ik alsnog aan de antibiotica. Ik slik vit D, C en echinaforce. Ik ben geopereerd en de kno arts wil nu nog een keer opereren. Maar of dat zin heeft...

eenitraM

Re: De tip bij chronische neusbijholtenontsteking?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:05

Zijn de amandelen er uit?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:09

Wat zegt je KNO arts?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:36

Ik gebruik het hele jaar door Avamys neusspray van de dokter ivm vergelijkbare klachten, dat werkt voor mij goed :) Mocht ik toch verkouden worden dan gebruik ik er Otrivin naast.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:39

Ik heb een vergroot neusslijmvlies. Waardoor ik met hetzelfde kamp.. Bij mij wilde ze mijn neusslijm vlies een stuk wegschroeien. Maar dan moest ik de hele dag blijven sprayen de rest van mijn leven.

Naja this maar wat je voorkeur is. Ik stoom liever elke avond dan de hele dag die verslavende neusspray te moeten gebruiken.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:41

Laat je eens testen op CVID.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:46

Heb je een celon gehad? ( Het wegbranden van het verdikte neusslijmvlies)
Ik heb dat gehad, eerste 3 weken 3x per dag spoelen, maar daarna niet meer. En nu geen klachten meer, ik heb het in februari gehad.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:28

Bij mij was de allerbeste tip ooit het gebruiken van slijm oplossende hoest tabletten als ik weer klachten krijg. En dan gewoon de volle dosis

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:31

Hier ook zo iemand ik heb de top van artsen van nederland gehad....wat helpt, bijna niets.
Ik heb vooral baat gehad bij de homeopathie die de reguliere geneeskunde ondersteunt.

na 5 Jaar afzien en elk halfjaar geopereerd te worden kwam er schot in de zaak, ik bleek reuma te hebben en kreeg daar medicatie voor (en nog een ziekte). En pas vanaf toen is het minder geworden.
Maar ik merk het meteen als de R in de maand komt, dan is het mis...

Dus ontstekings- remmers, stomen, tabletten om de weerstand te verhogen en de homeopathie druppels, en een dieet zonder varkensvlees ,suikers en zeer beperkt melk producten helpen hier het beste!

En nog een tip:Stomen met kamille en dus niet met die rino capsules/druppeltjes om dat dat(menthol) te sterk is en je slijm vlies alleen meer irriteert.
Sterkte want het is een hele ellende! :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:35

Anders een neusspray die je chronisch mag gebruiken? Ben je al bij de kno arts geweest?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:45

Ik spuit, bij verkoudheid, zout water in mijn neus en haal dat op. De KNO zei dat dat het beste is, spoelt ook je holtes.
Ik heb een fles gekocht met Fysiologisch zout water en een spuit met optreknaald mij de apotheek en die fles vul ik, nadat die leeg was, zelf met gekookt water met zout. Werkt prima!

Edit, gewijzigd :o?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:51

Stoppen met AB dit werkt dus helemaal niet en bouw je alleen residentie op voor AB waardoor deze steeds minder gaat werken.

Zorg dat je weerstand op peil blijf (eet voldoende verse groente en fruit) en blijf terug gaan naar HA en eventueel second opinie bij andere HA en laat je niet afscheppen met een AB. En eventueel door laten verwijzen naar KNO arts die hebben hiervoor gestudeerd.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:56

Ik gebruik nu al bijna 30 jaar dagelijks een neusnevel (beclometason).
Ik bleef ook ontstoken bijholtes houden, rook en proefde amper meer iets en mijn neus snuiten in bijzijn van mensen was niet echt prettig.

Het nasala praten is nooit helemaal weg gegaan, maar door deze neusspray ben ik hooguit gewoon neusverkouden.

Hier is een onderzoek bij de KNO arts aan vooraf gegaan. Het is een nevel op recept die je kunt blijven gebruiken itt de sprays.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:17

Hebben ze al een scan gemaakt?
Bij mij waren de holtes dichtgegroeid, hierdoor kon de ontstekingen er niet uit en de medicijnen er niet bij.
Dit hebben ze dus operatief geopend.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:20

Ik heb voor mijn rommelende holtes fluticason neusspray, met corticosteroïden.
Dat is een spray voor chronisch gebruik en ik ben er erg blij mee!
Wat bij mij wel uitmaakt is het merk, ik had laatst een ander merk gekregen en deze beviel totaal niet, het werkte gewoon niet.
De oude gevraagd en dat gaat weer prima.
Een keer van merk switchen is dus mogelijk het proberen waard.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-04-19 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:21

Eens met Nicje87. Ik had ook vaak last van bijholte ontsteking. Bij de KNO arts scan gemaakt en ik bleek ook vol te zitten met poliepen. Neus en holtes. Ik was ook mijn smaak en reuk kwijt. Daarna geopereerd. Helaas groeien ze vaak op termijn weer terug. Ik krijg nu een paar keer per jaar prednisolon om de polliepen "in toom" te houden. Dat gaat heel goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:04

Nicje87 schreef:
Bij mij waren de holtes dichtgegroeid, hierdoor kon de ontstekingen er niet uit en de medicijnen er niet bij.

Ik heb niet eens een voorhoofdsholte..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:37

purny schreef:
Nicje87 schreef:

Ik heb niet eens een voorhoofdsholte..

Je hebt uit mijn hoofd 6 holtes. Bij mij was sowieso de kaakholte dicht en ik geloof nog 1 en de rest erg nauw.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:44

Mijn voorhoofdsholte is niet ontwikkeld. Het is een grote lege boel daarboven

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:11

Wat een hoop reacties! Ben dus helaas niet de enige met dit probleem :(

Mijn amandelen zijn eruit. De ene kno arts zegt: het ligt aan de vervuilde lucht, verhuis naar Drenthe.
De andere zegt: je neusslijmvlies is ziek en je neemt alles over van je kind. Zij wil opnieuw opereren. Dit is al gedaan in 2012 en volgens haar is het niet goed genoeg gedaan. Ik ben heel lang klachtenvrij geweest tot 2016 en sindsdien is het mis.

Kwa spoelen gebruik ik al zoutoplossing evt met xylitol. De psyhiomer en ialumar. En de rhinocort gebruik ik twee x per dag.

Ik heb drie keer een ct scan gehad. Poliepen waren daar niet op te zien.

Voor nou zou volgens de kno arts een operatie de beste keuze zijn. Maar dit lost het probleem niet op, zegt zij zelf...

Edit: ik ben trouwens ook onderzocht door de internist op een afweerstoornis en door de longarts op evt astma. Afweerstoornis heb ik niet en astma wel, maar komt volgens de longarts misschien ook wel door de ontsteking die er altijd al zit. Dat m'n longen dan meedoen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:38

Longfunctie een keer doen dan kunnen ze er achter komen of er een ontsteking in de lage luchtwegen zit. Ik ben bijvoorbeeld hyper gevoelig voor luchtweg infectie.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:31

Is ook gekeken of de holtes niet gesloten of erg nauw zijn?
Ik heb precies dezelfde klachten gehad even als de astma. Ik slikte bijna een half haar antibiotica en daarbij ook nog prednisolon 3 maanden in het jaar...

Sinds de operatie alleen in september nog 1x heel erg ziek geweest waarvan een dag in het ziekenhuis gelegen en verder gaat t vrij goed eigenlijk.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 19:35

Longfunctie is gedaan. Daar kwam dus de astma uit.

De kno arts zegt dat ik niet voldoende geopereerd ben. En dat het dus over moet om alles ruimer te maken. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij haar, kan over twee weken terecht. Ga ook de celon optie bespreken die hier genoemd werd!