Ik heb extreem statisch haar, met name in de winter, en ik word er best wel gek van. Los kan eigenlijk niet, dan plakt het overal tegenaan en het jeukt verschrikkelijk. Als ik met mijn hand door mijn haar haal wikkelt het zich helemaal om mijn hand, als je begrijpt wat ik bedoel. Daarom heb ik het nu altijd vast, maar zelfs als ik het in een vlecht heb lijkt het ook alsof dat onderste puntje onder stroom heeft gestaan, want dat neemt dan vrolijk die taak over

Ik was mijn haar met een shampoo van Lush die op zich erg fijn werkt op mijn haar, en ik gebruik op dit moment een leave-in conditioner van Kerastase die ik heel fijn vind (maar wel jammer dat hij niet dierproefvrij is, dat heb ik echt liever wel. Soms neem ik de olie-variant van L'Oréal, maar die werkt echt minder). Wat ik verder heb geprobeerd:
- verschillende soorten niet-leave-in conditioner
- kokosolie --> extra statisch
- haarlak over gehele haar
- haarmaskers
Ik was mijn haar 2 à 3 keer per week, ik föhn niet en ik kam nauwelijks. Mijn haar komt tot halverwege mijn rug, dus het is wel vrij lang. Ik werk wel in een erg droge omgeving, daar is helaas niet heel veel aan te doen, dus ik hoop dat iemand een tip heeft voor het haar zelf. Ik zou het heel graag weer los dragen!