Moet ik betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jetwii

Moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 10:46

Januari 2017 lid geworden van sportschool.
Juli 18 maand later opgezegd via de mail.
Helaas geen bevestiging gekregen en twee weken later werd ik geopeerd en een week daarna verongelukte mijn vader.
Tot gister niks gehoord tot er een brief lag dat ik nog bijna 400 euro moet betalen.
Ik heb gebeld maar ze zeggen dat ze me gemaild en gebeld hebben en dat ze daarom het nu uit handen hebben gegeven.
Echter ik kan mails van hun lezen maar alles is van voor vorig jaar juli, erna heb ik niks meer gekregen.
Wat te doen nu? en wat is mijn recht?

Amado7

Re: Moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:47

Heb je contact met ze opgenomen met de mail erbij dat je schriftelijk opgezegd hebt?

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 10:51

jazeker ik kreeg eerst een mai terug dat mijn 18 maanden er nog niet opzaten maar die zitten er wel degelijk op. En ze zeiden dat ik bevestiging had moeten krijgen, ja ik geef toe dat dit dom is dat ik daar nooit bij stilgestaan heb maar na de operatie en het overlijden van mijn vader heb ik hier nooit meer over nagedacht. Ze bellen me nog want ze moet overleggen wat ze ermee gaan doen omdat ze nu al kosten hebben aan de incasso ofzo
Ik hoop dat we er uit komen maar wil hier vast even inlezen wat redelijk is

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:02

Wat een vervelende situatie.
Als jij de datum van aanmelding en opzegging zwart op wit hebt en hiermee kunt aantonen dat je niet binnen de termijn van 18 maanden hebt opgezegd, dan sta je wel sterk.
De verantwoordelijkheid van het sturen van een bevestiging ligt bij hun dus laat de sportschool maar aantonen dat zij deze jou destijds hebben gestuurd.

Als het echt een moeilijk verhaal wordt omdat er al een incassobureau is ingeschakeld, kan je altijd nog overwegen om de incassokosten te splitten vanuit goodwill en om dan maar van het gezeik af te zijn.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat, wanneer jij in je recht staat, voet bij stuk wilt houden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:04

Als zij er niet uitkomen kan je bezwaar maken bij het incasso bureau. Dan gaan zij het regelen met de sportschool. Want als jij op hebt gezegd en dit kan aantonen dan heb je oog al streepje voor. Zeker als zij zeggen contact gezocht te hebben en dit niet gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:23

Laat je bewijs /copy email zien aan de sportschool, dat je Juli 2018 heb opgezegd.

En als je dat niet kan , ben je denk ik helaas de pineut.

Sportscholen of dergelijke abbo’s hebben vaak te maken met wanbetalers
(zeg niet dat jij dat bent ) en krijgen daarom vaak voordeel van de twijfel.

Maar heb je wel echt opgezegd in Juli 2018?
Je hoeft namelijk geen sympathie op te wekken over dat je geopereerd bent toen , en je vader verongelukte als je bewijs hebt dat je opgezegd heb.

Het geeft eerder een signaal af dat je wil dat ze het door de vingers zien.

(Komt misschien hard over ik weet waar ik het over heb en werkt 90% averechts)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:24

Ze zegt een mail gestuurd te hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:28

Wanneer jij kunt bewijzen dat je op rechtmatige manier hebt opgezegd dan sta je sterk, zo niet dan word het toch dokken. Hoe veel hangt van de sportschool af. Dus mail opzoeken, uitprinten en mee naar de sportschool, laat je persoonlijke omstandigheden achterwege want daar heeft een schuldeiser niets mee van doen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 12-04-19 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:29

Als je de mail nog maar hebt, dan zal het allemaal wel meevallen. Wel raar, heb je intussen nooit rekeningen gehad? Kreeg je die per mail of hoe gingen de betalingen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:30

Idd klinkt het cru maar je persoonlijke omstandigheden doen er niet toe en zullen ze waarschijnlijk vooral als smoes zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:32

Is de mail niet in je spambox terecht gekomen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:34

Het komt regelmatig voor dat sportscholen(vooral BasicFit)net doen of ze de opzegging niet hebben gelezen of dat ze het nog een paar maanden laten liggen.
Het is wel een beetje vreemd dat ze geen rekeningen gestuurd hebben in de afgelopen tijd. Ik neem aan dat je zelf je incasso hebt stopgezet?

Zou het zeker even terugkoppelen met het incassobureau.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:37

Wat ook handig voor de volgende keer is maar daar heb je nu niks meer aan is om een bevestiging te vragen. Dus als je een abbo opzegt oid een bevestiging van de opzegging

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:43

Maar even he?
Als er een rekening komt van 400 euro, heb je dan in de afgelopen maanden helemaal niets aan herinneringen ontvangen?
Voordat het naar een incasso bureau gaat moet een bedrijf eerst kunnen aantonen dat er herinneringen zijn gestuurd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:59

Ik heb een soortgelijk iets gehad met Fitforfree. Ik had schriftelijk opgezegd, maar zij beweerden de brief nooit te hebben ontvangen.
Heel wat gezeur en gesteggel gehad, maar uiteindelijk met dreigen met Kassa! was het opgelost.
Topic staat wel ergens op bokt (10 jaar terug)

Verder kan je even met het juridisch loket bellen over hoe en wat

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:01

ivy_power89 schreef:
Maar even he?
Als er een rekening komt van 400 euro, heb je dan in de afgelopen maanden helemaal niets aan herinneringen ontvangen?
Voordat het naar een incasso bureau gaat moet een bedrijf eerst kunnen aantonen dat er herinneringen zijn gestuurd.

Hier ben ik het mee eens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:02

jetwii schreef:
Januari 2017 lid geworden van sportschool.
Juli 18 maand later opgezegd via de mail.
Helaas geen bevestiging gekregen en twee weken later werd ik geopeerd en een week daarna verongelukte mijn vader.
Tot gister niks gehoord tot er een brief lag dat ik nog bijna 400 euro moet betalen.
Ik heb gebeld maar ze zeggen dat ze me gemaild en gebeld hebben en dat ze daarom het nu uit handen hebben gegeven.
Echter ik kan mails van hun lezen maar alles is van voor vorig jaar juli, erna heb ik niks meer gekregen.
Wat te doen nu? en wat is mijn recht?

Waarom heb je niet gemaild of gebeld met de vraag of je opzegging goed is doorgekomen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:02

Ja ik heb bij BasicFit ook moeten dreigen met juridische stappen, toen hadden ze het ineens heel snel geregeld. Ik wilde ook perse een bevestiging van mijn opzegging.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:04

als jij in je eigen mailbox bij verzonden items bewijs hebt staan dat je die mail naar hun hebt verzonden lijkt mij dit duidelijk genoeg als bewijs

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:37

Is opzeggen via mail rechtsgeldig? Kun je ook een abbo aangaan via mail (wet v Dam)?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:39

secricible schreef:
Is opzeggen via mail rechtsgeldig? Kun je ook een abbo aangaan via mail (wet v Dam)?

Ik vraag me dat ook af. Meestal moet je als je wilt opzeggen naar de sportschool toe en een formulier invullen en ondertekenen en dat krijg je dan als bevestiging mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:40

secricible schreef:

Staat in het contract. Ik heb m'n lenzenabbo en telefoonverzekering via de mail opgezegd en beiden een bevestiging terug gehad

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:41

Ik zou even bellen met het juridisch loket, dan kunnen ze met je meekijken naar het contract, voorwaarden omtrent opzegging, ontvangst opzegging en de incassokosten! :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:47

Het is wel gek dat het al bij een incassobureau ligt.
Volgens mij moet je dan eerst 2 herinneringen krijgen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:01

purny schreef:
Waarom heb je niet gemaild of gebeld met de vraag of je opzegging goed is doorgekomen

Het waarom daarvan heeft TS al toegelicht.