Huid enorm droog na stoppen met roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Huid enorm droog na stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 07:45

Goedemorgen Bokkers!

Vandaag twee weken geleden werd ik dusdanig beroerd wakker van een feestje dat ik sigaretten per direct heb afgezworen. Twee weken ontwenningsverschijnselen met vele irritaties en kleine overwinninkjes verder, ben ik ten eerste natuurlijk heel blij ( *\o/* ) maar merk wel dat ik echt moeite heb met mijn gezicht. Felrood, droog, trekkerig en een uitbraak van hier tot tokio. Herkent iemand van jullie dit die ook gestopt is; hoe komt het nou dat mijn huid zo moeilijk doet na het stoppen? Ik keek zo uit naar de gladde huid en stralende gloed die me beloofd was :') :')
En als je dit herkent; wat heb je eraan gedaan? Kun je er iets aan doen?

DANKE SCHÖN

Olikea

Re: Huid enorm droog na stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:46

Wat goed dat je gestopt bent *\o/*

Heel herkenbaar. Het heeft hier maanden geduurd voor mijn huid wee r bij trok. Heb echt maanden een hele onzuivere huid gehad.

Goed verzorgen. Meer kan je niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:55

Alle troep komt er nu eerst uit. Bij mij kwam er letterlijk zwarte troep uit mijn longen. :x
Doorzetten en veel water drinken. Na drie maanden komen de goede dingen van het stoppen!
Je kunt dit! +:)+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 22:07

Nohhhh jongens gaat dit echt maanden duren? :(
Heb vanmorgen bij de Etos maar even Weleda dagcrème gehaald voor de zeer gevoelige huid (haha) dus hopelijk werkt dat iets.
Dank voor de motiverende woorden trouwens, heb ergens zo het idee dat het moeilijkste gedeelte nog best wel eens kan gaan komen help

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:10

Iets met lanoline (wolvet) er in smeren. Werkt het beste bij droge of rode huid.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:12

Wel vol blijven houden he! Echt goed bezig!!
Ik gebruik altijd embryolisse lait creme concentre bij uitbraken van de huid. Vind ik echt de beste creme ooit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:19

[MWS] Stoppen met roken.
In dit topic postte ik toen regelmatig. Best heftig om terug te lezen voor mij zelf, maar oh wat ben ik nog steeds dagelijks blij dat ik gestopt ben.
De één gaat er makkelijker doorheen dan de ander, maar volhouden is echt de moeite waard!
En jezelf belonen en trots zijn helpt!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:20

Goed bezig! *\o/*
Hier nu bijna 2 maanden gestopt, en inderdaad ook een huidje om te janken sindsdien. :')

Ik drink veel water, reinig m'n gezicht tweemaal daags en gebruik een fijne crème, dan komt het vast vanzelf. :)

Edit: ik vind het stoppen met roken de laatste tijd juist moeilijker worden dan in het begin, omdat je er zoveel mee geconfronteerd wordt. Maar ik hou me vast aan de gedachte dat als ik weer begin, ik op een later moment toch weer wil stoppen, dus dat ik dan net zo goed nu gestopt kan blijven. :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:24

Goh herkenbaar! Ik was echter zwanger toen ik stopte met roken ik weet het dus aan mijn zwangerschap.

Ondertussen heb ik dit allang niet meer en ben ik zielsgelukkig zonder die stinkstokjes. :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:49

Top dat je gestopt bent!!

Vaak werkt een tube vaseline-cetomacrolgol met een hoog percentage vaseline erin erg goed!
Krijg je bij de HA. Is parfum vrij enzo, werkt echt zls een gek!