Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_emmma_ schreef:hebben ze geen MRI scan gemaakt? Met een PET scan kun je tumoren door het hele lichaam opsporen, dit kleurt dan op door de contrast. Maar lijkt me niet dat ze dit voor parkinson gebruiken?
Jikkeee schreef:_emmma_ schreef:hebben ze geen MRI scan gemaakt? Met een PET scan kun je tumoren door het hele lichaam opsporen, dit kleurt dan op door de contrast. Maar lijkt me niet dat ze dit voor parkinson gebruiken?
Let wel, ze kunnen maligniteiten vanaf 1cm grootte scannen. Ook de PET. Waren ze ons vergeten te vertellen, niet zo’n leuke verrassing.
Als het goed is wordt de PET scan van het hele hoofd gemaakt. Maar ik ken deze niet icm alzheimer, dan wordt er vaak een ct en/of MRI gemaakt.
Sterkte in ieder geval, hopelijk wordt je snel wat wijzer. Durf ook deze vragen scherp te stellen aan de artsen, zij zijn er voor en hebben niet altijd de onduidelijkheid door voor de patiënten omdat het voor hun zo standaard/logisch is. Wees critisch en sta op je strepen, ga pas weg als het voor jou duidelijk is.
laraxXxemma schreef:Hoe kom je aan 1 cm? De PET is goed genoeg dat afwijkingen rond de 4-6 mm al gezien kunnen worden, de nieuwste scanners en afhankelijk van het onderzoek natuurlijk richting de 4 mm
Jikkeee schreef:laraxXxemma schreef:Hoe kom je aan 1 cm? De PET is goed genoeg dat afwijkingen rond de 4-6 mm al gezien kunnen worden, de nieuwste scanners en afhankelijk van het onderzoek natuurlijk richting de 4 mm
Omdat ze dan de uitzaaiingen waarschijnlijk wel eerder hadden gezien bij mijn moeder en de artsen zich daarna hebben verscholen achter de >1cm marge. Daar ik zelf geen verstand van heb, probeer ik toch op de artsen te vertrouwen dat dit waar is.