Ik moet naar de kaakchirurg...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 18:06

Ik ben zo blij... Ik durf weer te lachen... We hebben van de week ruim de tijd genomen om te bespreken hoe en wat, ook de kleur gekozen dmv die nep tanden met kleur... Komt er op neer dat hij het wel had onderschat (heeft hij niet zo gezegd maar kwam er op neer).
Ik wist niet dat tanden zo’n impact konden hebben op alles... Het voelt verschrikkelijk als je niet meer durft te lachen. Maar, ik heb nu een voortand in de goede kleur en bijna perfect!! Er moet nog een heel klein stukje weg geslepen worden, maar dan hebben we het echt over een tiende van een millimeter... Is natuurlijk priegel werk allemaal. Ik sta er gewoon van te trillen, ik dacht echt dat het niet goed zou komen en dat ik dubbele kosten zou hebben voor 1 tand :o en natuurlijk zal je altijd verschil blijven zien maar dit is in ieder geval niet meer dat direct de aandacht naar een spierwitte voortand wordt getrokken, dit is super natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:28

Hoi allemaal, hoe is het hier ondertussen met iedereen?

Mijn verstandskiezen rechts boven en onder gaan er dinsdag uit en ik ben zo bang.... Hebben jullie tips en tricks om mezelf rustig te houden? Weet dat deze afspraak al 3 maanden staat en ben al 3 maanden lang aan het stressen en heb er serieuze nachtmerries van..

Doen de verdovingsprikken zeer?

Pffff.. Op mijn werk verwachten ze dat ik er woensdag weer ben en ik hoop echt dat dit gaat maar ik vrees er echt enorm voor..

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:44

Fading schreef:
Hoi allemaal, hoe is het hier ondertussen met iedereen?

Mijn verstandskiezen rechts boven en onder gaan er dinsdag uit en ik ben zo bang.... Hebben jullie tips en tricks om mezelf rustig te houden? Weet dat deze afspraak al 3 maanden staat en ben al 3 maanden lang aan het stressen en heb er serieuze nachtmerries van..

Doen de verdovingsprikken zeer?

Pffff.. Op mijn werk verwachten ze dat ik er woensdag weer ben en ik hoop echt dat dit gaat maar ik vrees er echt enorm voor..


Wat apart dat je werk verwacht dat je de volgende dag er weer bent. Je hebt gewoon twee wonden in je mond. Ik heb toendertijd mijn werk qua uren zo geruild dat ik twee dagen daarna vrij was. Ben zelfs niet naar stal gegaan de eerste dag vanwege de wond. Maar ik was ook heel zenuwachtig, maar gelukkig viel het achteraf erg mee (ik had ook een ontstoken verstandskies) en voor de zekerheid de andere ook maar laten trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:48

MaiNat schreef:
Fading schreef:
Hoi allemaal, hoe is het hier ondertussen met iedereen?

Mijn verstandskiezen rechts boven en onder gaan er dinsdag uit en ik ben zo bang.... Hebben jullie tips en tricks om mezelf rustig te houden? Weet dat deze afspraak al 3 maanden staat en ben al 3 maanden lang aan het stressen en heb er serieuze nachtmerries van..

Doen de verdovingsprikken zeer?

Pffff.. Op mijn werk verwachten ze dat ik er woensdag weer ben en ik hoop echt dat dit gaat maar ik vrees er echt enorm voor..


Wat apart dat je werk verwacht dat je de volgende dag er weer bent. Je hebt gewoon twee wonden in je mond. Ik heb toendertijd mijn werk qua uren zo geruild dat ik twee dagen daarna vrij was. Ben zelfs niet naar stal gegaan de eerste dag vanwege de wond. Maar ik was ook heel zenuwachtig, maar gelukkig viel het achteraf erg mee (ik had ook een ontstoken verstandskies) en voor de zekerheid de andere ook maar laten trekken.


Ja lastig verhaal, ik vertelde ja ik weet niet of ik er volgende week woensdag ben dus we kunnen deze week even beter wat extra werk pakken. Maar dat was niet nodig. En hoezo zou ik er niet zijn omdat het maar twee kiesjes zijn achterin je mond..

Geeft me echt een poedersuiker gevoel. Ik meld me echt niet zomaar ziek, ik ben met een ingescheurde enkelband gewoon 8 uur gaan werken (fysiek werk ik ben banketbakker). Ik ben 2 keer naar huis gestuurd omdat ik enorme koorts had.. Weet gewoon niet zo goed hoe ik ze dit moet uitleggen.


Ik zie er al zo enorm tegenop, dan kan dat er ook nog wel bij..

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:57

Jeetje wat rot voor je... Ook stom dat ze geen begrip ervoor hebben. Ik was ook heel bang. Gelukkig ging mijn beste vriendin mee naar de afspraak in het ziekenhuis. Ik had een mp3 speler meegenomen en die op zijn aller hardst gezet tijdens dat de tandarts bezig was. Dat hielp en bracht afleiding gelukkig. Pijn viel me gelukkig na 1 dag al heel erg mee. Ik had ook zware pijnstillers gekregen, maar die niet gebruikt. Alleen paracetamols na de ingreep. Twee stuks per keer en dan verdeeld over een aantal uur. Ik weet niet meer hoeveel je er mag per dag. Maar dat weten ze daar vast wel.

Anoniem

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:03

Fijn dat het mee is gevallen bij je! Ook beide aan 1 kant laten trekken?

Ik zit er ook mee dat mijn kaken uit de kom schieten, Heel lastig bij een tandartsbezoek altijd. Hoop echt dat ze daar ook rekening mee houden en ik daar niet te veel last van krijg ook..

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:07

Ja, ze doen alleen maar twee aan dezelfde kant. Ik als grote angsthaas dacht laat ik gelijk die andere ook maar doen dan. Eigenlijk had ik een afspraak voor die ene ontstoken. In het ziekenhuis valt trouwens meer mee dan bij de tandarts zelf is mijn ervaring. Zijn daar heel kundig. Het komt vast goed.

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:33

Ik ben bang dat mijn vulling (op een kl*te plek op de achterkant van mn achterste kies, deels onder het tandvlees omdat mijn verstandskies verrot was en mijn goede kies heeft geinfecteerd daarmee) gebarsten is of deels heeft losgelaten ofzo.
Ineens was die kies/vulling weer gevoelig voor koud drinken.
Dat zwakte niet af. Tandarts gebeld en uitgelegd. Zou niet moeten kunnen, komt weinig voor.. Nog maar even aankijken. Nouja prima, ik kan er perfect omheen werken. Mn hele mond is op het moment gevoelig voor koude wind, koud drinken etc. Dus andere tanden trekken ook bekant samen bij een milkshake.
Zou een tand met vulling daar gewoon langer last van hebben?
Als t volgende week nog zo is, moest ik weer bellen. Ik ben ZO bang voor verdoving. Heb het nog nooit gehad maar ben er heel bang voor dat het pijn doet.

Anoniem

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:14

Nou was binnen tien minuten klaar!
De kiezen waren er per kies binnen een minuut uit. Heb geen hechtingen!

Nu wachten tot de verdoving is uitgewerkt! Ben benieuwd!

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 13:29

Fijn dat het zo goed meeviel! :)

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:10

Bij mij viel het ook mee. Mijn vulling was nog in orde alles was goed. Mijn klacht was niet te verklaren. Hij heeft een laagje vernis aangebracht en toen stond ik weer opgelucht buiten

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:17

Wat een fijne berichten! Zijn altijd spannende minuten bij de tandarts :D

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:36

Hoi! Ik moet morgen naar de kaakchirurg om mijn 2e verstandskies onder te laten verwijderen. Ik begin nu toch wel flink zenuwachtig te worden.. vorige keer viel het allemaal wel mee, maar ik zie op tegen het gekraak en de na pijn..

Sommige verhalen hier lezen helpt ook niet echt haha..

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 06:46

Britt_Sisi schreef:
Hoi! Ik moet morgen naar de kaakchirurg om mijn 2e verstandskies onder te laten verwijderen. Ik begin nu toch wel flink zenuwachtig te worden.. vorige keer viel het allemaal wel mee, maar ik zie op tegen het gekraak en de na pijn..

Sommige verhalen hier lezen helpt ook niet echt haha..

Komt goed! Denk aan vorige keer dat het ook mee viel :)

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:41

Ja dat probeer ik inderdaad te doen, maar dit lukt nog niet echt haha.
Het helpt ook niet mee dat ik super erge last van mijn kaak heb en mijn mond niet goed open kan doen.

Anoniem

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:09

Komt goed! Viel de vorige keer mee? Ik moet ook nog terug. 'tis niet fijn maar je bent er ook zo vanaf

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:38

Ik verbaas me er een beetje over dat er meerdere mensen zijn die klagen over na-pijn (duh) maar niet een schema hebben om de pijnstillers in te nemen.

7 of 8 uur: 400 mg Ibuprofen
10.00 uur: 1.000 mg paracetamol
16.00 uur: 1.000 mg paracetamol
19/20 uur: 400 mg ibuprofen
22.00 uur: 1.000 mg paracetamol
04.00 uur: 1.000 mg paracetamol
(wekker hiervoor zetten, zodat je standaard op deze tijden je medicatie neemt, om een goede spiegel op te bouwen en de maximale werking te krijgen)

Als je dit goed doet, is de pijn zo goed mogelijk uit te houden.
En als dit niet werkt, ophoging vragen van een andere NSAID bij de arts.

Ooit dit gehoord van apotheker over tand/zenuwpijn:
Citaat:
Vaak krijg je als je boven de maximale dosering gaat niet een betere werking maar wel meer last van de bijwerkingen. Paar dagen 3x 500 mg. Naproxen kan wel maar te lang zou ik zeker niet aanraden omdat de bijwerkingen vaak dan alleen maar meer worden.

Als je het in principe niet redt op 4 x 1.000 mg. paracetamol en 2x 500 mg. naproxen betekend het dus dat je er iets bij moet hebben.

Pijnstilling wordt zo opgebouwd Paracetamol in maximale doses--> nog pijn NSAID erbij --> nog pijn opiaat-achtige pijnstiller erbij.

Als je klachten krijgt van Naproxen, gewoon overleg met arts ze kunnen ook een ander opiaat-achtig iets voorschrijven (Tramadol, Morfine, Palexia) Evt. als je wel tegen de Oxynorm kan, dan de arts om langwerkende Oxycodon vragen die werkt 12 uur dus constante spiegel.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 12:06

Ik mocht echt niet zoveel pijnstiller. Ik zou willen dat het mocht, maargoed uiteindelijk werkte het toch niet met een fikse ontsteking. Mijn wang is nog steeds een beetje dikker dan de andere kant trouwens, daar baal ik echt van ;(

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:14

Waarom mag je dat dan niet? Dat zijn gewoon de hoeveelheden die je normaal mag. Wel de max-hoeveelheden, maar hiervoor heb je niet eens doktersadvies nodig.

Ik snap dat het niet/verminderd werkte door de ontsteking.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:19

Dit topic lezen werkt echt niet :')

Ik heb twee liggende verstandskiezen in mijn onderkaak en twee verstandskiezen die er beide nu een beetje door komen, maar heb er te weinig ruimte voor. Heb van alle kiezen geen last, maar heb nog nooit gaatjes gehad en nog nooit wat laten trekken. Daar komt bij dat ik direct om me heen mep als iemand met een spuit in mijn buurt komt, laat staan mijn mond haha! Ik ben ooit doorverwezen naar een kaakchirurg in Wijchen maar die wilden geen algehele narcose doen. Omdat ik toen een interne opleiding aanging van een half jaar heb ik het on hold gezet maar van uitstel komt afstel :')

Ik lees hier dus dat ik mijn zorgverzekering moet bellen om een verklaring aan te vragen dat algehele narcose noodzakelijk is bij mij? Is veiligheidsrisico voor omstanders en behandelaar een geldige reden? Ik maak geen grapje, want uit angst sla ik om me heen. Bloedprikken is een hel, maar ik kan me nu redelijk inhouden als ik iemand krijg die goed kan prikken. Zodra ze gaan 'zoeken' ben ik er direct klaar mee.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:20

Kan je niet in het ziekenhuis om hun advies vragen? Als zij aangeven dat narcose voor jou het beste is, kunnen zij dit toch via de verzekering aanvragen?

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:24

Het ziekenhuis heb ik gebeld, zij geven ook aan dit niet te willen doen omdat ik zowel boven als onder, links als rechts moet doen en ze dit niet in 1x willen aanpakken. De narcose zou te duur worden dan met twee keer behandelen was het excuus en ik kon beter een oxazepammetje nemen. Nja helaas, dan moet ik een gevaarlijk hoge dosis innemen en dat ga ik niet doen. Dus ik moet op zoek naar een kaakchirurg die me onder narcose wilt behandelen.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 12:27

Minimus; het is alsof je mij omschrijft := en ik heb het ook overleefd!! Ik heb dan overigens weer nooit bloed laten prikken, want zodra ik denk dat de dokter dat wil ga ik al bij voorbaat niet naar huisarts :Y) Zelfs toen ze me op kwamen halen met de ambulance was het eerste wat ik riep: "Geen naalden!" :x
De verdoving vond ik echt super meevallen trouwens, die naald voelde ik echt nauwelijks. Hij zette hem bij mij eerst in mijn wang, en toen dat al voorverdoofde in mijn tandvlees dus die voelde ik helemaal niet.
Geef me aub tips en tricks hoe jij omgaat met bloed prikken :(:)

chanicha

Berichten: 12186
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:30

Apart Minimus, ze hebben bij mij mijn kiezen boven en onder getrokken in 1x, zou ook niet weten waarom dat onder narcose dan niet kan.
Zou toch eens verder vragen.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 12:32

Ze doen maar 1 kant tegelijk, volgens mij omdat je anders echt helemaal niet meer kan eten/drinken etc.