Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketaki schreef:Iedereen heeft autisme, alleen zit het in verschillende degradaties.
En de een uit het zich ook meer, dan een ander.
Cayenne schreef:Ketaki schreef:Iedereen heeft autisme, alleen zit het in verschillende degradaties.
Bron?
alice0cullen schreef:Ketaki schreef:Iedereen heeft autisme, alleen zit het in verschillende degradaties.
Dit is echt de grootste bullshit die er ooit verkondigd is.
Ketaki schreef:Iedereen heeft autisme, alleen zit het in verschillende degradaties.
welmoed__ schreef:Ik vind het een beetje een dooddoener dat "iedereen autisme heeft".
Alsof het niks voorstelt en je je dus niet zo moet aanstellen, zo komt het in ieder geval op mij over.
Ik werk met kinderen met autisme en ik kan je wel vertellen dat een deel van deze kinderen mede door hun autisme, niet goed zullen kunnen functioneren in de samenleving.
Natuurlijk zijn er gradaties in en kunnen er een heleboel wel gewoon functioneren, maar om maar te zeggen dat iedereen er last van heeft..
Cayenne schreef:Matheno schreef:Eh, nee. Eigenlijk niet. Iedereen heeft kenmerken die binnen het ASS spectrum vallen. Het "label" krijg je meestal als je 85% of meer van de kenmerken vertoont.
Onzin. Mijn broers hebben beiden autisme maar niet altijd kenmerken die binnen het ASS vallen en al helemaal geen 85%.
Lau schreef:Nou het is al gezellig hier
Sunnda schreef:Citaat:
Uberhaupt zelf de link gelezen??
Ik quote: 'toch betekent het niet dat je dan autisme hebt, ook niet een beetje.'
Waar heb je het dan wel over?
MacavityL schreef:Ketaki schreef:Iedereen heeft autisme, alleen zit het in verschillende degradaties.
Dit is wel heel kort door de bocht... Iedereen heeft in meer of mindere mate kenmerken die bij autisme voorkomen. Een bepaalde combinatie van deze kenmerken bij een bepaalde 'hevigheid' wordt autisme genoemd. Dit is anders dan 'iedereen heeft autisme'.
elizabeth85 schreef:Au .... die komt wel weer even binnen. Zo denigrerend. Alsof het niets is. Ik zou je willen uitnodigen om mee te draaien in ons gezin. Om te zien hoe groot de impact is van autisme. Als iemand echt de diagnose autisme heeft is dat in veel gevallen een hele grote handicap. Mijn zoontje, met een normaal iq heeft een enorme achterstand. Simpel weg omdat zn autisme zoveel invloed heeft op zn leventje dat hij geen ruimte meer heeft om te ontwikkelen en daardoor nu al jaren achterloopt.Mijn zoontje zal voor zn leven begeleiding nodig hebben, omdat hij dingen die voor mensen met zonder autisme logisch zijn niet begrijpt, omdat hij zoveel beperkingen heeft door zn autisme ....
En ja ik ben fel. Ik heb al zoveel onzin gehoord over autisme. Ieder mens heeft autistische kenmerken, maar dat maakt je zeker geen autist
Sunnda schreef:@matheno: je reageert op iemand die zegt: iedereen heeft autisme![]()
Dan zeg jij: dat is zo waar en kom je met die link..
Niets kenmerken dus.