Zichtbare adertjes onder borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Zichtbare adertjes onder borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 20:00

Hoi allemaal,

Sinds kort kom ik tot de ontdekking dat ik zichtbare adertjes heb aan de onderkant van mijn rechter borst. Ik ben al uitgegroeid dus straie kan het niet zijn. Het lijkt op bezemrijsvarices maar dat komt alleen voor op de benen/voeten.

Ik weet dus niet of het 'ernstig' is en ik wou daarom eerst hier vragen voordat ik met iets onnodigs naar de huisarts ga. Ik ben er kort geleden nog geweest omdat ik op die borst pijn had en vlekken. Maar de pijn en vlekken hadden niet met elkaar te maken, de vlekken waren eczeem en de pijn was kramp in mijn ribben. Mijn huisarts zei dat de kramp vaak voor komt bij jonge mensen. Vlak daarna kwam ik dus achter de rare adertjes aan de onderkant.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Anoniem

Re: Zichtbare adertjes onder borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:02

Ik heb slecht nieuws voor je, maar striae kan op iedere leeftijd nog voorkomen (en qua beschrijving klinkt het zo). Als je je er zorgen over maakt kun je eventueel ermee naar de huisarts gaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:03

sinds mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook.
mijn borsten zijn toen zowaar bijna ge-explodeerd,met straie en enorm zichtbare adertjes als gevolg.
(echt blauwe lijntjes op mijn borsten)

niet mooi in combinatie met decolté(heb ze aan alle kanten,dus ook de bovenkant) in de winter,maar in de zomer,als alles door de zon wat kleur krijgt,zie je ze een heel stuk minder.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 20:09

Bizzybijtje schreef:
Ik heb slecht nieuws voor je, maar striae kan op iedere leeftijd nog voorkomen (en qua beschrijving klinkt het zo). Als je je er zorgen over maakt kun je eventueel ermee naar de huisarts gaan.

Oh oke, ondanks dat het er niet zo mooi uit ziet, is striae verder niet gevaarlijk. Ik heb liever dat, dan iets anders haha. Ondanks dat ik mij een beetje zorgen maak heb ik het idee dat het onnodig is om ermee naar de huisarts te gaan. Ik ben de afgelopen maand al een paar keer geweest vanwege eczeem klachten... ik krijg dan echt het gevoel dat ze dan gaan denken, komt zij ook weer aan hoor....

Maar misschien is het toch fijn om even te gaan, puur om mij gerust te stellen dat het niks ernstigs is.

tengeltje11 schreef:
sinds mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook.
mijn borsten zijn toen zowaar bijna ge-explodeerd,met straie en enorm zichtbare adertjes als gevolg.
(echt blauwe lijntjes op mijn borsten)

niet mooi in combinatie met decolté(heb ze aan alle kanten,dus ook de bovenkant) in de winter,maar in de zomer,als alles door de zon wat kleur krijgt,zie je ze een heel stuk minder.

Ik ben zelf niet zwanger en ik weet 100% zeker dat ik het niet ben. Mijn borsten zijn dus ook niet zomaar uit het niets gegroeid. Mijn andere borst heeft niet zulke strepen. De strepen zijn ook niet horizontaal, ze gaan allemaal een andere kant op, ook verticaal.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:01

Kun je de 'adertjes' voelen, zit er een soort van verdikking/structuur? Ik zit onder de striae en overal waar ik het heb kan ik het duidelijk voelen.
Ben je wat in gewicht veranderd (striae kan zich vrij laat na de verandering nog laten zien)?
Hormonaal zou het ook nog kunnen zijn. Anticonceptie gestart/gestopt/veranderd, andere klachten die (potentieel) hormonaal zijn? En idd zwangerschap zou ook even in me opkomen, tenzij je het écht kan uitsluiten omdat er geen seks is geweest/fysiek niet zwanger kan zijn oid.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 22:27

Ik kan ze niet voelen, de huid is glad. Ik weet het 100% zeker omdat ik nog geen seks heb gehad. Ik gebruik verder ook geen anti conceptie.

Waar ik zelf aan zit te denken is dat het misschien komt omdat ik veel achter de computer zit en een beetje zo'n hunchback houding heb. Misschien zit ik scheef en knel ik dat gedeelte af? Ik kreeg dit jaar last van eczeem op mijn armen, taille en op die borst dus. De dokter denkt dat het misschien een reactie is op lactose. Ik heb sinds kort medicijnen van een andere fabrikant. Ik krijg vitamine D, b12 injecties en een anti depressiva. In de anti depressiva zit lactose dus ik moet kijken of er een andere variant is zonder lactose en ik moet nog navragen of het ook in de b12 zit.

Ik weet dus niet of het allemaal met elkaar te maken heeft of juist niet, maar dit is wat ik tot dusver weet.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:33

Gewoon even langsgaan joh! Waarschijnlijk ben je in 1 minuutje gerust gesteld en dat vindt een huisarts vaak echt niet erg. Hun baan is mede ook mensen gerust stellen :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:00

Ik kreeg het rond mijn 23e. Mijn borsten zijn best groot en zwaar. Heb nu aan de zijkant wat lichte streepjes.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 20:00

Matheno schreef:
Ik kreeg het rond mijn 23e. Mijn borsten zijn best groot en zwaar. Heb nu aan de zijkant wat lichte streepjes.

Ik ben ook 23. Ik ben verder niet aangekomen, mijn gewicht is zeer stabiel. Mijn huisarts is er deze week niet dus ik ga volgende week even langs. Beter het zekere voor het onzekere!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 17:55

Volgens de huisarts was het een plekje dat waarschijnlijk een keer knel heeft gezeten door bijvoorbeeld mijn bh en was verder niet schadelijk! :)