Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SindyKaya schreef:Hallo,
De laatste maanden heb ik bijna elke nachts ergens last van, daarvoor het ook wel een aantal keer gehad maar de afgelopen maanden is het zeer regelmatig.
Ik zit een beetje met de vraag hoe ik dit goed ga uitleggen zodat jullie het snappen, ik zal de situatie van afgelopen nacht omschrijven.
Voor mijn gevoel word ik wakker (dat word ik dus niet, dat droom ik nog) met een onwijs droge mond, ik merk dat het opstaan moeilijk gaat en vanaf dat moment word ik me er echt van bewust dat ik niet echt wakker ben. Ik kan heel goed na denken en alles komt helder binnen, maar ik kan geen enkele spier in mijn lichaam bewegen. Omdat ik echt veel dorst had probeer ik op te staan en ‘goed’ wakker te worden maar het lukt gewoon niet. Er is geen beweging in mijn lichaam te krijgen.
Soms heb ik het ook als ik in mijn droom merk dat bewegen en rennen heel moeilijk gaat. Ik word dan ‘wakker’ en kan goed nadenken, maar mijn lichaam kan niet bewegen
Dit is onwijs uitputtend, als ik echt wakker word word ik heel moe wakker en begint de dag al slecht om het zo maar te zeggen.
Ik heb het opgezocht op internet, maar wat ik daar las (en heb gehoord van andere mensen) is slaapverlamming echt iets angstigs. Dat er schimmen en zwarte schaduwen volgens hun voor hun neus staan, moeite met ademen en een heel angstig gevoel hebben.
Dat heb ik niet? Ik word soms alleen angstig om het feit dat ik niet kan bewegen maar ik heb geen enge figuren in mijn kamer staan.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik word hier echt moe van en heb hierdoor ook minder zin om te gaan slapen.
Ik hoor het graag.