Bult op been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Bult op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 22:28

Hoii

In November ben ik door mijn paard in mijn bovenbeen gebeten. Ze heeft niet doorgebeten, het was wel enorm blauw, dik en pijnlijk. Heb er ook een goede 3 weken echt last van gehad en slecht kunnen lopen.

Nu is het blauwe natuurlijk allang weg, en het is in dikte al een heel stuk geslonken. Alleen zit de bult er nog steeds. Ik heb er verder geen last van, het doet geen pijn. Ik voel alleen weinig meer in de huid erboven.

Denken jullie dat ik hiermee beter naar de huisarts kan gaan? Of is dit gewoon een soort 'litteken' en word dit nog kleiner/blijft dit?

Hierbij een foto. Diameter van de bult is ongeveer een goede 5cm.

Afbeelding

Liefs Pepperrr

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:31

Ik denk dat het weefsel beschadigd is en daar vet blijft zitten. Ik heb dat ook op mijn scheenbeen. Hard gestoten en mijn halve scheenbeen was blauw. Nu allang over maar de bult zit er nog.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 22:34

Is het bij jou ook "hard"? Want het voelt wel anders dan vet bijv..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:36

Ik vind het wel apart... Ik heb een keer een trap van een paard gehad op de zijkant van mijn bovenbeen, net boven de knie. Daar zit een deuk, onderhuids litteken in de spier.

Dat vind ik wat logischer eerlijk gezegd, dan die bult... Bulten ontstaan vaak op de wat slankere lichaamsdelen waar geen spieren of dergelijke worden aangedaan.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:39

Pepperrr schreef:
Is het bij jou ook "hard"? Want het voelt wel anders dan vet bijv..

Niet perse hard, maar ik kan het ook niet indeuken ofzo. Beetje onduidelijk haha.

Het kan ook nog vocht zijn wat onder de huid zit, dat kan wel tot een jaar lang duren voordat dat weg is.