Afgelopen weken heb ik een pijn in mijn rechter enkel die een beetje op en af gaat. Soms heb ik hele goede momenten en is er niks aan de hand, het andere moment kan ik er ineens doorheen klappen en moet ik de pijn de rest van de dag flink verbijten. Traplopen kan ik met die voet dan alleen maar op mijn tenen, op die manier ontlast ik blijkbaar de enkel.
Ik heb dit al jaaaaren af en toe eens een dagje, maar nu al 3 weken continu. Omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de dokter gegaan.. ze vond me wat hypermobiel en wilde me eerst doorverwijzen naar de fysiotherapeut, maar ik wou toch graag dat er een röntgen foto werd gemaakt. Blijkbaar was ze het hier toch wel mee eens en ik werd doorverwezen naar de afdeling radiologie in het ziekenhuis. Er werden afgelopen vrijdag twee röntgenfoto’s gemaakt en zojuist heb ik de uitslag binnen gekregen.
Artrose. Ik ben 25 en versleten? Ik heb in het verleden nog nooit iets gebroken, geen serieus ongeluk gehad oid, dus hoe die slijtage daar komt is ons nog een raadsel. Ook was er iets afwijkends op de foto te zien wat ze nader moeten bekijken, iets wat ze nog niet hebben kunnen verklaren.
Nu ga ik een afspraak maken met de orthopeed en die zal wrs een scan gaan maken. Ik heb geen idee hoe ernstig de slijtage is, maar ben er bang voor..

Geen idee wat ik nu kan verwachten. Iemand iets soortgelijks meegemaakt?