Ervaringen gezocht met stranden in buitenland ivm ziekte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Ervaringen gezocht met stranden in buitenland ivm ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 11:02

Omdat ik nu toch in bed lig. Zijn er meer bokkers ooit gestrand wegens ziekte op vakantie?

Hadden zondag moeten vliegen maar not fit to fly gekregen ivm longontsteking. Wat een geregel daarna. Alarmcentrale van ziektekosten verzekering. Alarmcentrale vn reisverzekering. Reisleiding om vlucht af te zeggen. Slaapplek was zo geregeld gelukkig. Konden blijven. Groot compliment aan hotel. Hebben appartement vrijgeboekt zolang nodig.

Vanmiddag weer naar kliniek.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe snel krijgen ze je op een vlucht na fit verklaring? En hoe fit moet je zijn

Aantal vluchten is beperkt en vaak met veel overstappen. Mochten we mogen auto rijden is dat ook best trouwens. Eind wel maar in drie dagen te doen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:11

Sterkte met je longontsteking! Ziek zijn in het buitenland is nooit fijn..
En erg fijn dat je in het appartement kan blijven zo lang als het nodig is! :)

Ik heb zelf gewerkt als reisleiding. Mijn ervaring is dat de vluchten altijd erg snel worden geregeld door de verzekering zodra je de fit to fly hebt gekregen. De verzekering zal het altijd proberen om je op een directe vlucht te boeken. Ik heb het persoonlijk dan ook nog niet mee gemaakt dat gasten moesten overstappen als ze zonder arts zijn teruggevlogen.
Ik durf dan ook niet met zekerheid te zeggen of ze dit soms wel doen.

Ik weet niet op welke bestemming je zit, maar soms wil het nog wel is zo zijn dat de verzekering je vanaf een andere luchthaven laat terugvliegen.

Ook gebeurd het nog wel is dat ze een arts regelen die met jou mee terug vliegt. Deze zal dan vanuit Nederland naar de bestemming komen en met jou mee terug vliegen. Hierbij heb ik wel al regelmatig meegemaakt dat er overgestapt moest worden.

Hoe snel je die fit to fly zal krijgen van het ziekenhuis durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat ze hier altijd erg voorzichtig mee zijn en geen risico willen lopen. Ze willen er namelijk zo goed als zeker van zijn dat er niks zal gebeuren op de terugreis.

pmarena

Re: Ervaringen gezocht met stranden in buitenland ivm ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:18

Màn je treft het wel weer zeg.... ik weet hier niets vanaf maar wil je wel beterschap wensen :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 12:23

Dank je voor je uitgebreide antwoord. Net weer diep geslapen.

Zit in Finland/Lapland. In het midden van het grote niks. Een lokaal vliegveld 20 km verderoop. Geen trein ook. De vluchten die we gevonden hebben hebben een of twee overstappen. De eerste in helsinki. Tui vliegt wel rechtstreeks maar lijkt geen losse vluchten te doen en die zitten met hun 737 max die nu niet mag vliegen.

Arts lijkt idd erg voorzichtig en terecht ook hiij is verantwoordelijk.

Op zich klinkt vreemd hoe graag ik ook naar mijn fikjes wil beter twee dagen te lang hier dan een te vroeg. We zitten goed goede supermarkt. Kunnen zelf koken mooie omgeving en stil met frisse lucht daar waar mensen op andere plekken grof geld betalen voor kuroord omstandigheden. Lucht is zo schoon hier. Geen hooikoorts omstandigheden ook.

P marena dank je. Lijkt erop dat dit staartje is van de vorige die niet lekker was genezen. Huisarts laks geweest in controle vermoed ik. Ga ik thuis ook achterheen. Week voor vertrek bloed getest en waarde was iets verhoogd. Deed hij af als verkouden ondanks mijn hoestje wat maar bleef doorzeuren.

Een voordeel uitrusten lukt goed. Paar dagen erg hoge koorts gehad. Nu zware ab kuur van 10 dagen tot en met maandag
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-03-19 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:28

toen mijn zoontje ziek werd op vakantie (ook longontsteking dachten ze nu) moesten we de dag voor we terug zouden terugkomen naar het ZH, hebben ze longen geluisterd en saturatie gemeten. Saturatie moest echt boven een bepaalde waarde zitten anders mag je de lucht niet in zonder zuurstof (en geloof me, dat wil je ook niet in de cabine).
Je kan evt via je reisverzekering repatriëring aanvragen, dat doen we op ons werk ook. Zowel door de lucht als over de weg per ambu (ook bewaakte ritten). Maar als ik je zo hoor is de zorg daar prima geregeld en kan je daar ook goed herstellen. Maar het is evt een mogelijkheid.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:33

Karuna, dat is dan nog wel een voordeel bij een nadeel. Kuuroord achtige omstandigheden, dus voor je longen had je het niet beter kunnen treffen :-)

Wel heel vervelend :\ Ik snap ook wel dat ze zo voorzichtig zijn.

Mn schoonmoeder heeft het een keer omgekeerd gehad. Onderweg naar vakantie moest ze met zo'n steile trap het vliegtuig in. Ze maakte een misstap en viel van de trap, op haar hoofd. Toen mocht ze dus voor de zekerheid niet meer mee :\ . Ipv op vakantie ging ze dus weer terug naar huis :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 12:34

Polly lucht is hier schoner dan waar ook in nl. En geen hooikoorts die ellende was in nl ook al weer.
Thuis alles geregeld. Fikjes zitten bij ex nu even. Gv heeft met werk geregeld en zorgverlof aangevraagd. Die kookt iedere dag en sleept me met slee naar kliniek. Te veel sneeuw voor rolstoel nu. Plaats is klein in 10 min lopen (zitten dus) zijn we overal.

Apple dat is ook zuur zeg. Jemig door een verstappiing niet mee kunnen

Het is ook terecht dat ik niet mee kon. Hebben de bus wel uitgezwaaid zondag avond.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:38

karuna schreef:
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Net weer diep geslapen.

Zit in Finland/Lapland. In het midden van het grote niks. Een lokaal vliegveld 20 km verderoop. Geen trein ook. De vluchten die we gevonden hebben hebben een of twee overstappen. De eerste in helsinki. Tui vliegt wel rechtstreeks maar lijkt geen losse vluchten te doen en die zitten met hun 737 max die nu niet mag vliegen.

Arts lijkt idd erg voorzichtig en terecht ook hiij is verantwoordelijk.

Op zich klinkt vreemd hoe graag ik ook naar mijn fikjes wil beter twee dagen te lang hier dan een te vroeg. We zitten goed goede supermarkt. Kunnen zelf koken mooie omgeving en stil met frisse lucht daar waar mensen op andere plekken grof geld betalen voor kuroord omstandigheden. Lucht is zo schoon hier. Geen hooikoorts omstandigheden oo

P marena dank je. Lijkt erop dat dit staartje is van de vorige die niet lekker was genezen. Huisarts laks geweest in controle vermoed ik. Ga ik thuis ook achterheen. Week voor vertrek bloed getest en waarde was iets verhoogd. Deed hij af als verkouden ondanks mijn hoestje wat maar bleef doorzeuren.

Een voordeel uitrusten lukt goed. Paar dagen erg hoge koorts gehad. Nu zware ab kuur van 10 dagen tot en met maandag

Als je het niet vertrouwde had je niet moeten vertrekken. Om nu de huisarts weer de schuld te geven en over tafel te trekken is ook niet helemaal fair.

Verder, wanneer je fit to fly bent weet niemand, zorg goed voor jezelf en hou contact met je reisverzekering. Over het algemeen regelen zijn de terugvluchten. Het kan natuurlijk nooit kwaad om verschillende opties te bekijken zodat je weet wat mogelijk is. Succes ermee!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:39

karuna schreef:
Polly lucht is hier schoner dan waar ook in nl. En geen hooikoorts die ellende was in nl ook al weer.
.

In dat geval mag je mijn bijdrage over repatriëring vergeten :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 12:43

Schuur ik vertrouw op mijn huisarts een hoestje is normaal zowat (niet oor niets een inhaler op zak) en ik was verder niet ziek op wat gesnotter na. Maar ja hooikoorts tijd. Alleen gezien mijn verleden met longontsteking had hij opnieuw paar dagen later moeten testen. Arts in opleiding die even een van zijn collega's ging lopen bekritiseren tijdens consult. Die testen onzin vond wat zijn collega dus paar dagen ervoor had aangevraagd. Hij moest de uitslag bespreken alleen. Collega was ziek. Dus ja daar ga ik achteraan. Kunnen ze ook van leren weer.

Ik word hier steeds getest verloop van crp waarde

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 15:52

I am stuck in paradise. Vrijdag ochtend weer controle. Ab slaat goed aan. Maar te slap en luchtgebrek om te reizen. Mogelijk vrijdag fit verklaard. Hij wilde eerst weekend over halen. Ga dus nog nergens heen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:40

Fit to fly is volledig afhankelijk van je arts, zijn geen vaste regels voor.

Vervelend hoor vanwege de hondjes! Uiteindelijk maakt het niet uit waar je bent, ziek voel je je toch.

Hopelijk zoeken ze in Nederland goed uit waardoor je terugkerende longontstekingen hebt, weten ze ook welke bacterie er verantwoordelijk voor is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 18:51

Dat is al vaker onderzocht. Heb al vanaf mijn vierde last van. Tot 13 was het keer of 5 a 6 per jaar raak. Nu gemiddeld 2 tot 3 keer. Meestal ook zelfde long. Oorzaak een brakkig immuunsysteem. Dit keer is een besmetting met keelontsteking bacterie in november de veroorzaker. Blijf wat kwakkelen. Denk dat ie hier na echt weg is. Grondige controle

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 11:53

Inmiddels kliniek bezoekje weer gehad. Maandag middag weer erheen. Gaat goede kant op. Moet weekend gebruiken om aan te sterken rustig aan . experiment gister was rustig gaaf maar ook teveel toch nog .

Verzekeraar heeft ook geen haast met ons wegkrijgen. Geluk met hotel. Doenn nu wel aan kamerhoppen omdat het aardig vol zit. Morgen vroeg weer verhuizing. Wordt penthouse omdat de rest verhuurt is. De prijs weten we nu 80 euro korting per nacht. We vallen nu netjes binnen dde vergoeding