Gouden tips bij pluishaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Gouden tips bij pluishaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 17:08

Ik heb altijd al heel veel haar gehad, dik en zwaar. Stijl met een lichte slag er in. Ik draag mijn haar vaak en graag los, maar als ik buiten ben (op stal, op de fiets, op de motor, wandelen, noem maar op) doe ik het altijd in een staart.

Mijn haar voelt gezond aan, ik heb geen vette of droge huid, geen last van roos, en met bepaalde periodes uitgezonderd geen extreme uitval. Maar ik heb altijd last van pluishaar. Dus een 'ruw' laagje op het oppervlakte. Ook als ik net bij de kapper ben geweest, of als ik het net heb gekamd. Ik kan er veel indoen, ik kan er niks in doen: het pluist gewoon altijd.

Geen vreselijk probleem natuurlijk, maar ik ben vooral benieuwd of er producten of bepaalde manieren van verzorgen zijn die het pluizen minder maakt.
Ik ben het sinds een halfjaar, in plaats van om de dag wassen, twee keer per week gaan wassen, waarvan één keer met conditioner (maakt geen verschil voor het pluizen).
Qua shampoo zie ik soms door de bomen het bos niet meer, zo veel verschillen. Ik wissel met regelmaat om, maar eigenlijk is het met alle shampoo's hetzelfde. Momenteel ik sinds een paar maanden weer shampoo van Rituals.

Ik heb de vraag al eens bij de kapper neergelegd, maar die kwam uiteraard met allerlei producten uit de eigen lijn. Tja...

Ik ben vooral nieuwsgierig of er producten zijn waar mensen goede ervaringen mee hebben als het gaat om pluizen, want ik moet toch niet de enige zijn. :)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:14

Misschien kan de CG methode je helpen. Dat is in principe voor mensen met krullen, maar ook mensen met steil haar/slag in het haar kunnen er veel baat bij hebben. Op Facebook is er een facebookpagina: Curly forever. Maar ook op internet en hier op bokt kan je het een en ander erover vinden. Het gaat er vooral om dat je geen producten met siliconen, parabenen en sulfaten gebruikt.

Edit: link naar topic hier op bokt [MWS] Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:17

Afbeelding

Dit maakt mijn haar minder pluizig.

Matheno

Re: Gouden tips bij pluishaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:31

Al eens een keratine behandeling laten doen?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:32

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:34

Ik lees even mee :)
Gebruik nu zelf de l'oreal shampoo dream lengts, ofzo iets en dat lijkt beter te gaan.
Op mijn huidige werk kan het mij niet veel schelen, maar mag binnenkort gaan werken in pak en dan mag mn haar ook verzorgd zitten :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:35

Mijn haar heeft er ook echt de neiging toe. Maar ik heb gemerkt dat het echt scheelt of je wat duurdere shampoo en andere kappersproducten gebruikt. Ik heb altijd van Aveda de Be Curly lijn. Shampoo, conditioner, detangler, gel alles. En als het dan nog te erg wordt een maskertje er in.

Maar jij zegt wel dat je het ook hebt als je net van de kapper komt, dat heb ik niet, dan is het wel een paar weken heel goed.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:36

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:53

Indd de cg methode. Shampoo droogt haar uit en gaat ook pluizen. Ik zelf ben nog zoekend naar producten maar mijn haar voelt al beter en minder pluis sinds ik deze methode gebruik. Is ook een Facebook pagina voor met alle info.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:56

Zeker de CG methode! Heeft bij mij echt enorm veel verschil gemaakt.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:25

Pure arganolie voor het föhnen en daarna een klein beetje Morrocanoil treatment, fantastische combi en het enige dat voor mij werkt!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:35

Dezelfde ervaring als jou
Wat ik ook gebruik het pluist als een gek gewoon altijd en dus zeer vervelend

Sinds n jaar zoiets doe ik er na het wassen een druppel cowboy magic in en is de pluis weg tot volgende wasbeurt
Ook bij een vriendin met pluis werkt dit als enigste

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:41

Kadus werkt super. De sleek smoothener leave in conditioner en de Velvet oil. Beiden werken super tegen pluis.

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:45

Remmon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:14

Mijn dochter heeft vorige week een keratine behandeling laten doen. Echt een aanrader!! Alle pluis weg!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:16

Glijmiddel :+

Zelf verzorg ik mijn haar volgens de CG-methode. Dit scheelt al veel pluis. Op een facebookgroep kwam de tip voorbij om glijmiddel te gebruiken en dit werkt als een tierelier. Ik gebruik deze want deze is op waterbasis; https://www.kruidvat.nl/kruidvat-pleasu ... /p/4023706

Gebruik 2-3 pompjes per keer op nat haar.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:56

Afbeelding
Werkt geweldig voor mij. Beetje in m'n haren na het douchen (als het handdoekdroog is) en heb nul pluis. Ook gaat het heel mooi glanzen en voelt het zacht zonder vettig te zijn.
Helaas alleen te verkrijgen via een Engelse webshop, maar ze verzenden snel.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:08

Ik had er ook last van.

Sinds ik dit haarmasker van Gliss Kür gebruik heb ik er eigenlijk geen last meer van. Na regen kan het nog weleens een klein beetje gaan pluizen, dan gebruik ik deze crème van Schwarzkopf.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb heel veel producten geprobeerd en zo heb ik eindelijk deze 2 gevonden die voor mijn haar goed werken. Heb ook producten gehad die een beetje werken maar het is denk ik gewoon uitproberen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 11:50

Bedankt voor alle tips!!

Kayleigh__ schreef:
Glijmiddel :+

Zelf verzorg ik mijn haar volgens de CG-methode. Dit scheelt al veel pluis. Op een facebookgroep kwam de tip voorbij om glijmiddel te gebruiken en dit werkt als een tierelier. Ik gebruik deze want deze is op waterbasis; https://www.kruidvat.nl/kruidvat-pleasu ... /p/4023706

Gebruik 2-3 pompjes per keer op nat haar.

:') _O-
Op de een of andere manier ben ik terug terughoudend om dat te proberen. :')

Gentlegiant schreef:
Dezelfde ervaring als jou
Wat ik ook gebruik het pluist als een gek gewoon altijd en dus zeer vervelend

Sinds n jaar zoiets doe ik er na het wassen een druppel cowboy magic in en is de pluis weg tot volgende wasbeurt
Ook bij een vriendin met pluis werkt dit als enigste

Gewoon de shine detangler? :wow:

Ik heb me eens globaal ingelezen op de CG methode. Helemaal niet meer wassen met shampoo ben ik erg terughoudend in, heb er veel moeite mee als mijn haar vet of stug aanvoelt :=
Wel ga ik echt gericht op zoek naar shampoo en conditioner zonder sulfaten, parabenen en siliconen. Net in de winkel al een paar soorten gezien, maar mochten jullie daar ook nog tips voor hebben: welkom!
Voor nu heb ik nog vrij prijzige shampoo staan, dus die maak ik eerst op. Gaat ook niet zo hard met max twee keer per week wassen.

Afgelopen week heb ik geprobeerd om mijn haar één keer te wassen, maar dat hield ik niet vol, zelfs niet na nog een keer met conditioner wassen. Ik heb op maandag gewassen, vervolgens zaterdag toch echt weer shampoo er bij gepakt.

Ik wil ook niet te veel smeerseltjes en spul in mijn haar smeren, maar niks doen schiet ook niet op. :+ Daarom aan de hand van jullie tips net een haarmasker gehaald, en ik ga ook een keratine behandeling proberen. Mijn haar voelt verder niet droog of breekbaar aan, maar het pluis moet toch ergens vandaan komen.

Storm schreef:
Ik gebruik het haarserum van de action. Met arganolie. Ik wrijf na het douchen en als ik het style, een beetje in mijn haar. Het pluist dan niet meer bij mij.

https://www.action.com/nl-nl/p/hegron-h ... -haircare/

Deze had ik nog liggen, gebruik ik op vakantie altijd omdat mijn haar vreselijk statisch wordt in de bergen en dit is het enige wat helpt. :+
Ik heb deze afgelopen week ook elke avond in mijn haar verdeeld en in plaats van met los haar, mijn haar in een vlecht gedaan voor het slapen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:55

Tip: check zelf ingrediënten. Producten die “alles-vrij” promoot worden, zitten vaak alsnog vol met producten die niet mogen/goed zijn met de CG methode.

Qua shampoo kan ik de petal fresh aanraden. Te koop bij Kruidvat, maar hierbij een tip: bestel/koop bij Holland&Barret. Daar hebben de flessen meer inhoud en zijn goedkoper én veel vaker in de aanbieding (nu bijv 2e artikel gratis).

Ik vond het ook een grote stap om over te gaan naar minder shampoo, meer conditioner, maar het heeft op mijn krullen wel echt effect. Als je merkt dat je haar heel vet wordt (dat is in het begin helaas ook even een fase waar je doorheen mort, omdat je haar heel erg moet wennen), kan je ook troebele appelazijn gebruiken om je haar mee te wassen. Let op: het stinkt verschrikkelijk _O- Maar het is echt wondermiddel: mijn haar werd minder vet (buildup werd minder) en het voelt nu na een paar keer gebruiken veel zachter aan.

Qua conditioner moet je echt even experimenteren wat je haar nodig hebt. Als je proteïne nodig hebt dan kan je Garnier Milde Have proberen. Zonder proteïne raad ik andrelon puur en zen (witte fles) aan of Zwitsal conditioner. Maar ook bij Holland&Barret heb je conditioner die goed aangeschreven staat (moet je even op de Facebookpagina de zoekfunctie gebruiken dan kom je er snel genoeg achter welke kunnen).

En... Glijmiddel is inderdaad echt geweldig := Dat helft inderdaad heel goed tegen pluis :D

Mijn haar voor CG:
Afbeelding

Mijn haar na CG:
Afbeelding

Had laatst even een dipje en moest even zoeken naar betere producten:
Afbeelding

En nu:
Net geföhnd
Afbeelding

Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:17

Met koud(en het liefst zoet)water je haar uitspoelen, niet meer borstelen na het afdrogen, niet fohnen en een klein beetje conditioner door je haar verdelen als het handdoek droog is. Natuurlijk laten drogen.
Pluis is een teken van openstaande haarschubben, zorg dat je deze sluit en je hebt minder/geen pluis meer.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 18:13

Wauw Denise_Storm wat is jouw haar mooi geworden :j Ziet er enorm gezond uit!
Ik ga er nog eens dieper in duiken. :)

@Wildgirl: ook fijne en haalbare tips, dankjewel! Ik laat het al zo veel mogelijk aan de lucht drogen, als het lukt om 's avonds op tijd te douchen. Doorborstelen als het nat is, is bij mij sowieso geen beginnen aan zonder allerlei sprays of creme. := Dus dat doe ik zo min mogelijk. Föhnen doe ik al nooit. :) Koud uitspoelen ga ik vanaf vanavond gewoon meteen proberen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:54

Denise_Storm schreef:
Tip: check zelf ingrediënten. Producten die “alles-vrij” promoot worden, zitten vaak alsnog vol met producten die niet mogen/goed zijn met de CG methode.

Qua shampoo kan ik de petal fresh aanraden. Te koop bij Kruidvat, maar hierbij een tip: bestel/koop bij Holland&Barret. Daar hebben de flessen meer inhoud en zijn goedkoper én veel vaker in de aanbieding (nu bijv 2e artikel gratis).

Ik vond het ook een grote stap om over te gaan naar minder shampoo, meer conditioner, maar het heeft op mijn krullen wel echt effect. Als je merkt dat je haar heel vet wordt (dat is in het begin helaas ook even een fase waar je doorheen mort, omdat je haar heel erg moet wennen), kan je ook troebele appelazijn gebruiken om je haar mee te wassen. Let op: het stinkt verschrikkelijk _O- Maar het is echt wondermiddel: mijn haar werd minder vet (buildup werd minder) en het voelt nu na een paar keer gebruiken veel zachter aan.

Qua conditioner moet je echt even experimenteren wat je haar nodig hebt. Als je proteïne nodig hebt dan kan je Garnier Milde Have proberen. Zonder proteïne raad ik andrelon puur en zen (witte fles) aan of Zwitsal conditioner. Maar ook bij Holland&Barret heb je conditioner die goed aangeschreven staat (moet je even op de Facebookpagina de zoekfunctie gebruiken dan kom je er snel genoeg achter welke kunnen).

En... Glijmiddel is inderdaad echt geweldig := Dat helft inderdaad heel goed tegen pluis :D

Mijn haar voor CG:
[ [url=m/RqB1xC.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn haar na CG:
[ [url=m/9LgUZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Xuqd79.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu:
Net geföhnd
[ [url=m/NHplP3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QtVyzh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou wil ik niet gemeen gaan doen maar Zwitsal conditioner bevat sulfaat en alcohol, wat beide uitdroogt en je natuurlijke vetten uit het haar haalt.
En andrelon bevat ook sulfaat, dus vrij daarvan zijn ze zeker niet.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:27

Alleen borstelen als het nat is, onder de douche bedoel ik.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:01

Romy1234 schreef:
Denise_Storm schreef:

Mijn haar voor CG:
[ [url=m/RqB1xC.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn haar na CG:
[ [url=m/9LgUZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Xuqd79.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu:
Net geföhnd
[ [url=m/NHplP3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QtVyzh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou wil ik niet gemeen gaan doen maar Zwitsal conditioner bevat sulfaat en alcohol, wat beide uitdroogt en je natuurlijke vetten uit het haar haalt.
En andrelon bevat ook sulfaat, dus vrij daarvan zijn ze zeker niet.

Toch zijn die toch cg. Kijk maar in de producten lijst op Facebook.