welke zonnebrandcréme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

welke zonnebrandcréme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 01:10

Omdat ik door de zonnebrand het bos niet meer zie :D

Ik zoek er eentje die niet schadelijk is voor koraal, met zo min mogelijk hormoon verstorende stoffen.

Tot nog toe kom ik uit op de zonnebrandcrème van Dr. Jetske Ultee maar ben er nog niet van overtuigd.

Ik weet dus even niet meer wat te doen.

Meest belangrijke:
- Zo min mogelijk hormoonverstorende stoffen
- Veilig voor koraal
- Verkrijgbaar in factor 30 en factor 20
- Budget ligt op maximaal € 20 euro per flesje (met een inhoud van 250/300 ml)

Ook zoek ik nog een goed werkende after sun, écht goed verzorgend.
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 13-03-19 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

JPS

Re: welke zonnebrandcréme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:20

In de Suncover30 zit toch geen vitamine A?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 01:32

JPS schreef:
In de Suncover30 zit toch geen vitamine A?

Oeps :+ volgens mij is dat inderdaad de andere.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:42

Hey je hebt je post gewijzigd! :+

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 01:49

Foutje bedankt :')

Maar dan is deze er alsnog niet in factor 20. Dus daar ben ik dan alsnog naar op zoek, en niet te vergeten en écht goed verzorgende after sun. O:)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 02:04

Misschien kun je haar body cream als aftersun gebruiken. Hij zit boordevol werkzame ingrediënten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 02:30

Weleda schijnt weer zonnebrandcrème te verkopen, ik weet de details er niet van maar dat zou wel eens de moeite waard kunnen zijn voor je om te checken misschien...?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 03:02

pmarena schreef:
Weleda schijnt weer zonnebrandcrème te verkopen, ik weet de details er niet van maar dat zou wel eens de moeite waard kunnen zijn voor je om te checken misschien...?

Die zien er goed uit! Ik lees in de reviews wel dat ze wat vettig aan blijven voelen. Nou is dat net iets dat ik erg onprettig vind. Maar mocht er geen beter alternatief zijn, denk ik dat dit een goede kanshebber is!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 05:19

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:21

Ik vind het ook bijzonder moeilijk om een echt goede zonnebrandcreme te vinden :=

Heb nu van Vichy en had het idee dat die wel geschikt was :Y)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 08:42

Bedankt voor de link!

Heb hem een heel eind gelezen, wil wel graag een zo natuurlijk mogelijk product kopen. Nog even het een en ander vergelijken dus....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:24

MissBambi schreef:
pmarena schreef:

Die zien er goed uit! Ik lees in de reviews wel dat ze wat vettig aan blijven voelen. Nou is dat net iets dat ik erg onprettig vind. Maar mocht er geen beter alternatief zijn, denk ik dat dit een goede kanshebber is!

Zijn dat recente reviews?
Want het zal redelijk recent weer opnieuw op de markt uitgebracht zijn in iets veranderde samenstelling, vorig jaar ofzo?

Voor verantwoorde keuzes wordt Lovea ook vaak gekozen maar een paar jaar terug vond ik dat toch nog niet je-van-het, heb toen zelf voor de Bare Belly zonnebrandcreme http://www.barebellyorganics.com/ gekozen voor die kleine van ons, maar dat verkochten ze toen niet in Europa. Geen idee hoe dat nu is :) We gebruiken amper zonnebrandcrème dus hebben nog zat staan, geen reden om opnieuw in het onderwerp te duiken dus.

Ken je ook de EWG guide to sunscreen? Wellicht kan die je nog wat verder helpen?

Ik hoor ook goede verhalen over een Australisch merk, kan even niet op de naam komen...Badger ofzo....? Maar nogmaals ik ben nergens recent ingedoken dus kijk er zelf even naar zou ik zeggen :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:37

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:40

Die omschrijving van die laatste klinkt ook wel geweldig inderdaad.

Die Bare Belly cream heb ik een paar jaar geleden gekocht omdat dat de puurste was die ik toen kon vinden. Je huid wordt er ook echt super zacht van, heerlijk spul! Niet zwaar of plakkerig, wel witte waas uiteraard. Natuurlijk kan je zo ver insmeren dat dat steeds minder wordt maar in hoeverre dat dan ook de bescherming vermindert....?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:32

Leuk topic, ik volg, ben vooral benieuwd naar milieu vriendelijke zonnebrandcrème.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:07

Ik kreeg een tip over Island Tribe zonnebrand.
Wordt onder watersporters veel gebruikt omdat het niet op waterbasis is en daardoor goed waterproof (bij smeren is het even wennen; het voelt een beetje als vaseline maar trekt snel in).

Dit is koraalvriendelijk, maar qua hormoon verstorende stoffen zou je even na moeten zoeken. Is online vast te vinden.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:14

Ik ben ook op nieuw op zoek, dus ga hier even meelezen.

Het moeilijkste vind ik om een zonnebrand te vinden die niet mijn oogleden op eet, dus een baby-versie is normaal gesproken mijn go-to. Het is mij inderdaad ook aangeraden op in Australie te gaan zoeken.

Voor mijn lichaam is factor 30 sowieso te laag, dus zou graag een sterkere vinden en dan het liefste niet op zinc gebaseerd.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:37

Naïf is geschikt voor baby's, koraalvriendelijk, geen extra toevoegingen en ecovriendelijk verpakking :). Wel alleen in factor 50 verkrijgbaar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:40

Jetske heeft op haar site ook een artikel staan dacht ik met alternatieven voor haar eigen zonnebrandspul. Volgens mij vind ze die van biodermal ( wel maar 1 uit het assortiment ) ook goed qua gebruikte zonnefilters.

Zie hier : https://www.dr-jetskeultee.nl/hulp-bij- ... randcreme/

edit: biodermal is wel SPF 50. Van eucerin staat er eentje op met SPF30

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:34