Hoe meer volume krijgen in je haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Hoe meer volume krijgen in je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 20:43

Hoi!

Na jarenlang lang haar (tot op mijn bh bandje) te hebben gehad heb ik er twee maanden geleden een heel stuk af laten knippen (tot net over mijn schouders). Ik ben er super blij mee maar blijf er tegenaan lopen dat het bovenop mijn hoofd vrij platjes is... Ik heb best dik haar maar het volume bovenop mijn hoofd ontbreekt vaak..
Ik was mijn haar 1 keer in de twee dagen met shampoo en conditioner van Aussie. Voorheen heb ik shampoo en conditioner gebruikt van John Frieda. Na het douchen gebruik ik mousse van Wella en een serum in de punten van Sebastian.
'S ochtends doe ik er altijd doo over spray van Kevin Murphey in om het iets 'stugger' te krijgen en meer volume te creëren. Dit werkt redelijk goed, maar ben benieuwd of mensen iets anders gebruiken waar je veel volume van krijgt!

Dusss, hoe doen jullie het?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:52

fohnen met een fohn borstel. zorg dat je haar vochtig is en smeer een klein beetje mousse op je aanzet.
zorg dat je een ronde fohn borstel hebt en roteer de borstel een aantal keer, zet je fohn niet recht OP je haar maar een beetje schuin, zo krijg je de minste schade aan je haar en fohn je de haren ook mooi plat waardoor ze gaan glimmen ipv pluizen,

edit: bedoel dit soort borstels dus niet een fohn en borstel in een, daar breekt je haar vanaf.

Afbeelding

Afbeelding

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 20:57

Keell94 schreef:
fohnen met een fohn borstel. zorg dat je haar vochtig is en smeer een klein beetje mousse op je aanzet.
zorg dat je een ronde fohn borstel hebt en roteer de borstel een aantal keer, zet je fohn niet recht OP je haar maar een beetje schuin, zo krijg je de minste schade aan je haar en fohn je de haren ook mooi plat waardoor ze gaan glimmen ipv pluizen,

edit: bedoel dit soort borstels dus niet een fohn en borstel in een, daar breekt je haar vanaf.

[ Afbeelding ]

[ [url=m/OD4zSN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh super! Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan inderdaad! Ik vind alleen dat je er een beetje een glad kapsel van krijgt zegmaar… kan ook aan mijn föhn kunsten liggen natuurlijk :+
Ik vind het nml soms leuk dat het een beetje 'messy' is.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:01

Mirjam1202 schreef:
Keell94 schreef:

[ Afbeelding ]

[ [url=m/OD4zSN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh super! Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan inderdaad! Ik vind alleen dat je er een beetje een glad kapsel van krijgt zegmaar… kan ook aan mijn föhn kunsten liggen natuurlijk :+
Ik vind het nml soms leuk dat het een beetje 'messy' is.

wat ik ook vaak doe is het nog even tuperen bij de aanzet, of even je handen erdoorheen halen, als je het fohnt blijft het volume vaak wel 1/2 dagen zitten

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:04

Ga voorover staan met nat, naar beneden hangend haar en föhn het dan vanaf onderkant, richt de föhn op de haarinzet. Succes verzekerd :o Daarna nog wat micro gelspray en klaar is Kees. Trouwens, een echt goede kapper weet met speciale kniptechniek ook nog wat volume te behalen

Janine1990

Re: Hoe meer volume krijgen in je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:14

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:19

Heb je al laagjes??

Ik gebruik poeder voor bij de aanzet en heb sinds dit weekend een nieuwe shampoo bar, lijkt nu al te werken, duidelijk meer body. Zelfs zonder poeder...

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:21

zoutspray helpt bij mijn haar goed, daar wordt het ook meteen iets stugger van

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:39

Ik ga sowieso slapen met nat haar, 's morgens zit er dan al veel volume in. 'S morgens maak ik grof wat secties bovenop en daar doe ik wat van zo'n volumepoeder in (die roze van de kruidvat doet het goed bij mij). Dan ga ik even ondersteboven hangen, vingers door de aanzet van m'n haar en wat zoutspray door m'n gehele haar en dan ben ik good to go! Oh en ik kam het alleen voor het douchen, daarna niet meer. Pas voor de volgende douchebeurt kam ik m'n haar.

Edit: ik draag als m'n haar niet los 'hoeft' een knot boven op m'n hoofd met zo'n scrunchie, dan komen er geen gekke kreukels in en als ik het dan los doe heb ik extra volume voor mijn gevoel.

Oh en fohnen doe ik niet, die hitte is echt killing voor je haar.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:56

Textuur spray, dat is met zeezout en geeft echt een hele bak volume aan je haar. Mijn haar met alleen die spray erin. Ik gebruik het ook zonder te föhnen inderdaad.
Afbeelding

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:59

Ik heb ook een tijdje aussie shampoo gebruikt, maar bij mij deed het niet zo veel. Nu weer terug naar guhl biershampoo. Ik gebruik nooit conditioner want dan wordt het echt één slappe hap waar niks in blijft zitten.
Was m’n haar altijd maar 1x. 2x maakt het toch al weer wat slapper en gladder. Daarna een flinke hand vol wella mouse en op z’n kop föhnen tot het echt droog is. Invlechten en slapen. Volgende dag toch wat slag en staat het wat meer van mijn hoofd.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:32

Volumepoeder werkt echt heel goed!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:59

Deze vraag past beter op [MWS] Mensenwelzijn en Sport, ik verplaats je topic even.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 10:12

Ik heb in het verleden mijn haar altijd ‘in laten knippen’ (methode van curlsys krullen knippen), zodat mijn haar minder zwaar werd en wat speelser hing. Dat werkte opzich prima maar ik heb het nu dus een stuk korter en vind het juist mooi dat het op 1 lengte is, dus wil nu geen laagjes oid denk ik!
Dat föhnen is wel een goeie! Ik wil alleen zo weinig mogelijk gebruik maken van hitte, zoutspray etc omdat het gewoon snel schade aanbrengt...
volume poeder kan ik nog eens proberen! Ik heb het eerder wel eens gebruikt maar vond het heel naar voelen haha!

Bedankt! Als er nog meer tips zijn; graag!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:27

Föhnen kan je ook op koudere temperatuur. Althans bij mijn föhn heb ik die optie.

Ik heb zo op je avatar te zien nog dunner haar dan jou. En ik herken het probleem met volume en plat op je hoofd. Helaas ik gebruik geen moedertje ofzoiets want van zout gaat je haar er ook niet beter op worden.

Dit is mijn haar.
Vlechten helpt bij mij zelfs niet. De slag van vlechten blijft er niet eens in zitten.
Afbeelding

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:40

ik gebruik altijd droogshampoo in de 'roots' maar dat zal overeenkomsten hebben met 'volume poeder' :))

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:40

Je kunt ook plat haar hebben doordat je haar juist heel dik en zwaar is..

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:56

Je haar ondersteboven kammen

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:54

Laat zoiezo je haar goed knippen, ik heb heel veel korte laagjes laten knippen.

En ik sweer bij de divabrush 40 mm (alleen als je laagjes hebt)

Iets touperen aan de bovenkant, lekker wat haarlak(ik heb wella flex volume) en onmisbaar wat volume poeder kneden op je aanzet.
Afbeelding

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:02

Manderino schreef:
Laat zoiezo je haar goed knippen, ik heb heel veel korte laagjes laten knippen.

En ik sweer bij de divabrush 40 mm (alleen als je laagjes hebt)

Iets touperen aan de bovenkant, lekker wat haarlak(ik heb wella flex volume) en onmisbaar wat volume poeder kneden op je aanzet.
[ [url=m/N7KHyM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze inderdaad ! Dan de sea salt spray of thickening spray, fohnen, eventueel daarna nog een beetje volume en je hebt een hele bos!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:16

Hou er ook rekening mee dat hoe meer product je in je haar doet, hoe zwaarder het weer wordt.

Ik heb ook de Aussie volume, ik was mijn haar een keer, dan alleen conditioner in de lengte (niet op hoofdhuid) en daarna was ik het nog een keer met shampoo.

Als ik tijd heb dan föhn ik mijn haar ondersteboven (met mousse bij de aanzet) en met een ronde borstel.
Als ik snel volume wil op droog haar, dan gebruik ik de Batiste Extra Volume Droogshampoo.

Mijn ervaring is dus als ik meer dan één product op schoon haar gebruik, dat het alleen maar zwaarder en platter wordt..

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:21

Afbeelding

Dit spul! Mijn haar is ruim een meter lang, best wel dik/zwaar en door die droogshampoo kreeg ik voor mijn doen enorm veel volume.

Het was niet de bedoeling overigens. Ik was uitgeschoten met een verzorgingsproduct waardoor het bovenop vettig werd en ik snel de deur uit moest. Het werkte wel, alleen dat volume had ik niet voorzien :')

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:02

Welke poeder gebruiken jullie? Kende dit totaal niet!

Ik moet mijn haar wel echt föhnen. Mousse erin en niet föhnen doet echt helemaal niks bij mij. (Bij mij werkt alleen de wella mousse gouden fles en dan de 4 of 5. Andere merken geven niet het resultaat wat ik wil. Dus vooral heel veel uitproberen)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:06

Afbeelding

duur... maar wel echt het beste qua volume

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:19

Ik gebruik sinds kort shampoo bars van lush. Vooral als ik met vochtig haar ga slapen, heb ik 2 dagen lang volume. Terwijl mijn haar eerder altijd meteen plat en futloos was na een paar uur los haar. Kan ik echt aanraden!