Thermokleding - welk merk moet ik kiezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Thermokleding - welk merk moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 21:58

Ik ga in Juni meerdere dagen paardrijden op Ijsland, en het lijkt me handig om goede thermokleding mee te nemen. Echter, welk merk is goed?

Heeft er iemand ervaring met goede thermokleding? Het liefst niet voor de hoofdprijs natuurlijk, maar als dat echt het beste blijkt te zijn is het maar zo.

Maureen95

Re: Thermokleding - welk merk moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:00

Ik werk zelf bij de Scapino, en ik moet je eerlijk zeggen, het is heerlijk warm spul wat ze hebben. En het is ook niet de hoofdprijs :) Ze hebben ondergoed, broeken en shirts.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 22:02

Klinkt goed! En ventileert het ook goed? Heb je het wel eens aangehad op wintersport bv?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:03

Het is in juni op IJsland toch niet zo koud dat je thermokleding aan hoeft? Gewoon meerdere lagen afhankelijk van hoe warm het is, voldoet meestal prima in de zomer. :) het is dan meestal rond de 10-12graden.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 22:04

verootjoo schreef:
Het is in juni op IJsland toch niet zo koud dat je thermokleding aan hoeft? Gewoon meerdere lagen afhankelijk van hoe warm het is, voldoet meestal prima in de zomer. :) het is dan meestal rond de 10-12graden.

Ja maybe, haha. Ik heb vandaag 3 uur buitengereden met regen en koude wind en ik ging half dood, dus ik wil in ieder geval goed voorbereid op pad gaan :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:05

Ik heb het zelf aangehad met paardrijden toen het zo koud was. Heb niet echt last van zweet gehad :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:08

Tanya schreef:
verootjoo schreef:

Ja maybe, haha. Ik heb vandaag 3 uur buitengereden met regen en koude wind en ik ging half dood, dus ik wil in ieder geval goed voorbereid op pad gaan :')

Oh, als je het hier al koud hebt is het ms wel nodig ja :P
Ik heb altijd spullen van craft. Heel fijn merk. Gebruik het op wintersport, maar trek het pas aan als het rond de -10 is anders heb ik het echt te warm :D
Ik denk dat je het beter in een goede wind/waterdichte jas kan zoeken :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 22:10

verootjoo schreef:
Oh, als je het hier al koud hebt is het ms wel nodig ja :P
Ik heb altijd spullen van craft. Heel fijn merk. Gebruik het op wintersport, maar trek het pas aan als het rond de -10 is anders heb ik het echt te warm :D
Ik denk dat je het beter in een goede wind/waterdichte jas kan zoeken :)

Ja ik heb het sowieso altijd al koud :') Dus denk dat het wel verstandig is. En inderdaad, een echt goede jas ook! Zoveel te kopen nog.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:15

IJsland staat erom bekend dat je regelmatig 4 seizoenen in 1 dag tegen komt, ook in de "zomer". Laagjes gaan je redden.

Ik heb zelf goede ervaringen met de thermokleding die bij Bever Sport wordt verkocht. Die is wat meer aan de prijs maar ze hebben verschillende merken en verschillende "warmtes". Ze geven er goed advies.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:26

Merino wol is heel fijn. Icebreaker, Smartwool, Aclima, Devold, als het maar kwaliteit is. Craft is ook fijn. Het belangrijkste is om kwaliteit te kopen, die goedkope shirtjes van Scapino en Lidl zijn niet te vergelijken met een goede baselayer.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:31

Ik heb deze van de decathlon. Fijn spul! Zit erg goed, voelt het bijna niet zitten en schuift niet, zakt niet af. Voor de kwaliteit vind ik het niet erg duur. Enige waar je rekening mee moet houden is dat ze misschien iets kort zullen zijn gezien ze eigenlijk van een ski merk zijn (dat ze niet in je skilaars vallen zegmaar), maar daar heb ik geen last van.
Thermoshirt heb ik er ook van, die heb ik een maat kleiner (was de laatste :+ ) dus die zit iets strak maar die zit wel net zo fijn.

De goedkope van de decathlon (a 5 euro ofzo) heb ik ook maar die zitten totaal niet.

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:54

Ik heb de hele simpele shirts en leggings van de Action, heerlijk zacht en zo warm!
Ik heb er jaren lang door weer en wind in gewerkt op mijn manege. -10 en heerlijk warm!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:05

Ik heb het goedkoopste merk dat bij de Perry sport verkocht wordt, afgelopen januari (tijdens de mega-sneeuwval) aangehad met skiën en dat ging echt prima. Pasvorm zou zeker beter kunnen, maar qua warmte heb ik niets te klagen gehad.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:11

Tanya schreef:
Ik ga in Juni meerdere dagen paardrijden op Ijsland, en het lijkt me handig om goede thermokleding mee te nemen. Echter, welk merk is goed?

Heeft er iemand ervaring met goede thermokleding? Het liefst niet voor de hoofdprijs natuurlijk, maar als dat echt het beste blijkt te zijn is het maar zo.

Het is daar ook zomer

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:13

Ik ben vaak op IJsland geweest, en in juli een keer handschoenen aan moeten schaffen :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:20

Ik heb goede ervaringen met de thermokleding van de anwb. Shirt Ans en broek Aniek. Heb het gebruikt toen ik 10 dagen naar Finland ging in maart. Mijn vader had de mannen variant en was ook tevreden.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:44

Ik was met thermokleding van de decathlon naar IJsland afgelopen zomer en heb er praktisch in gewoond(gelukkig meer dan 1 setje mee zodat ik kon wassen haha), echt geen overbodige luxe!

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:07

Decathlon (wedze)! Gekocht paar jaar geleden voor een reisje naar lapland. Sindsdien ook veel aan gehad bij de paarden. Had ik jaren eerder moeten doen. Nu net in de sale een thermovest van E13 gekocht dus ook goed te doen. En ind. Laagjes laagjes!!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:16

Ik ben dol op merino wol! <3 Ik draag het zomers en 's winters. Dat is ook meteen het voordeel van merino wol: het is heel goed thermoregulerend en houdt je dus zowel warm in de winter als koel in de zomer. Bijkomend voordeel is dat de wol geurtjes tegen gaat. Ideaal op reis; want het gaat niet zo gauw ruiken. Ik haal het altijd bij Decathlon. Super fijne shirts/lange broeken voor een hele prima prijs.
Heel veel plezier van de zomer! :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 09:44

Bedankt voor alle tips!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:23

Van de Decathlon hebben wij de kipsta (voetbal) thermokleding. Ventileert goed maar is wel warm. Vond ik erg belangrijk, want ik wil het wel graag warm hebben, maar niet zeiknat zijn.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:49

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:01

's Winters rijd ik graag met skibroek over mijn rijbroek, zit prima, heerlijk warm en niet duur :D

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:38

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 12:28

Weer bedankt voor de tips! Ik hoor ook vaan Decathlon... Dat is vaak wat goedkoper, maar dus wel goede kwaliteit ook?

Ik zal het waarschijnlijk na Ijsland niet heel vaak meer gaan dragen (ik rijd niet vaak buiten en kan niks wat met sneeuw te maken heeft zoals skiën), dus als ik geen fortuin hoef uit te geven voor wel goede kleding zou dat wel heel fijn zijn.