Klik in knie bij elke stap zonder pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Klik in knie bij elke stap zonder pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 00:43

Hoi allemaal,

Ik was benieuwd of meer amazones last hebben van dit probleem.
Sinds een aantal maanden heb ik een klik in mijn knie. Dit is spontaan begonnen, zonder oorzaak. De klik is ook pijnloos. Het voelt alsof er iets verschiet in/achter de knieschijf (knieschijf uit z'n spoor).

De klik komt op het moment dat er weerstand op de knie komt, bijv. bij het doen van squats, hurken of een roterende fietsbeweging. Ook bij elke gewone stap hoor en voel ik een klik.

Ik ben naar de huisarts geweest en die zei dat het geen kwaad kon zolang ik geen pijn had, maar raadde wel aan oefeningen te gaan doen onder begeleiding van een fysio.

Ik ben naar een fysio gegaan en die heeft echo's gemaakt. Hij zag dat de buitenste meniscus van beide knieën verdikt is. Van links heb ik overigens geen last. Vervolgens is hij gaan masseren op allerlei plekken van onderrug tot kuit. Zonder weinig resultaat tot nu toe. Sterker nog, er is een klik bijgekomen, die volgens mij in de buitenste meniscus zit. Deze klik ook bij elke pas, maar ook al zonder (veel) weerstand en in het eerste stukje buiging van de knie direct al.

Ik ben megabang voor operaties en nieuwe knieën, en ik geloof ook niet 100% dat dit geen kwaad kan. Ik heb de fysio even afgezegd, omdat ik bang ben dat het hierdoor erger wordt.

Zijn er mensen die die klik herkennen en/of hier meer over weten?

* Ik vermoed dat de klachten komen door het paardrijden (enorm brede fries). Al jaren heb ik klachten in bil/heup/bovenbeen. Eerst werd dit gehouden op een slijmbeursontsteking, maar dit beeld werd niet bevestigd door echo's. Zelf denk ik aan overbelaste spieren, eventueel druk op een zenuw door een verdikte spier, waardoor ik uitstralende pijn voel. De laatste periode voelde m'n rechterknie na het rijden wel 'ongemakkelijk', licht pijnlijk. Hiervoor heb ik flexibele beugels aangeschaft en dit gevoel is nu geheel weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:48

Niet deze specifieke klik. Wel dat ik bij teveel inspanning een klik voel bij elke buiging van de knie, en als er kracht op komt. Als ik dan mijn knie tot het uiterste belast, slaat hij op slot. Dan trekt het aan de zij- en achterkant van de knie.

Dagelijks leven geen problemen mee... Maar bij jou klikt hij dus de hele dag door? En dan hoor je het niet, maar voel je het alleen?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 00:57

Bubblewrap schreef:
Niet deze specifieke klik. Wel dat ik bij teveel inspanning een klik voel bij elke buiging van de knie, en als er kracht op komt. Als ik dan mijn knie tot het uiterste belast, slaat hij op slot. Dan trekt het aan de zij- en achterkant van de knie.

Dagelijks leven geen problemen mee... Maar bij jou klikt hij dus de hele dag door? En dan hoor je het niet, maar voel je het alleen?

Waar voel jij de klik? Op slot gaat de knie bij mij niet.
Het levert mij ook geen problemen op in de zin dat ik dingen niet kan. Maar ik durf het niet meer. Als ik op een fiets stap, dan geeft elke rotatie opnieuw een knak.

En de knieschijf (wat ik denk dat de knieschijf is) klikt echt hard en hoorbaar voor de omgeving. De meniscus (?) klikt wat subtieler, maar wel hoorbaar als het stil is.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 02:47

Yes hier ook 1. Toen ik 14 ben is het begonnen. Bij mij klinkt het als een soort doffe bot op bot geluid. En voelt idd alsof er iets verschiet in de knie. Ik heb ook pijn in de knieen en squats doen of hurken is een no go. Dan word de pihn te heftig. Ben een aantal keer naar de huisarts geweest en die heeft ook mij doorverwezen naar de fysio. Het geluid bleef en blijft dus ben daarmee gestopt. Idd bij elke stap, fietsen of door de hurken gaan. En dan alleen bij het laatste komt er helse pijn bij kijken, en ook als ik te lang met de knieen gebogen zit gaat het zeer doen. Een echo wilde de fysio niet maken bij mij toen. Met paardrijden zelf heb ik geen last.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 06:06

Ik heb dit ook sinds mn 13e ofzo. Buiten dat het een irritant geluid is heb ik er verder geen last van, en ik ben nu bijna 30 :') De dokter kon er toentertijd ook niks mee, dus ik weet ook nog steeds niet wat het is. Als ik bv. langzaam door mn knie ga en ik ga heel goed luisteren, hoor ik het ook kraken voordat ik die klik hoor.
Ben benieuwd of er nog meer reacties komen. Ben al die jaren nog nooit iemand tegengekomen die dit ook heeft haha.

troi

Re: Klik in knie bij elke stap zonder pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:11

Ik ook, maar niet altijd. Ik vind het een irritant gevoel. Geen pijn gelukkig

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:07

Ik heb soms een klik maar dat is altijd als ik wiebel van mijn ene op mijn andere been.
Ik heb altijd krakende knieën. Vooral bij traplopen hoor je dat heel goed :+
Ik ben er al bij de ha mee geweest maar een beetje hetzelfde verhaal daar als jullie.
Ik vind het vervelend dat ik niet weet wat het is ondanks dat het pijnloos is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:12

Ik had dit ook heel erg, in combinatie met knie klachten dan wel.had veel last van stugge en pijnlijke gewrichten. Dit heb ik opgelost met krachttraining. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:16

Bij mij moeten mijn knieën kraken als ik ga hurken. Juist als ze niet kraken doet het pijn. Ik ben er nog nooit mee naar de ha geweest. Wel heb ik als tiener veel schoppen van mijn shetlander moeten incasseren rond mijn knieën.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:52

Ik heb al zo lang als ik mij kan herinneren een klik/kraak in mijn enkel, iedere dag. Sporadisch had ik er eens last van en was het een dag of twee flink pijnlijk, vooral met traplopen. Nu is dat al twee weken non stop en ga ik er zo voor mee naar de dokter. Als ik mijn klachten met de buurman (33jr) vergelijk dan komen die precies overeen. Zijn enkel is versleten..

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:04

Ik heb het ook, dokter zei ook tegen mij kan geen kwaad. Buiten dat het verschrikkelijk irritant is als je nachtdienst hebt en je hoort jezelf de hele tijd knakken heb ik er verder geen last van. Heb dit ook al een jaar of 10

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 19:11

_Ekenna schreef:
Ik heb al zo lang als ik mij kan herinneren een klik/kraak in mijn enkel, iedere dag. Sporadisch had ik er eens last van en was het een dag of twee flink pijnlijk, vooral met traplopen. Nu is dat al twee weken non stop en ga ik er zo voor mee naar de dokter. Als ik mijn klachten met de buurman (33jr) vergelijk dan komen die precies overeen. Zijn enkel is versleten..

Wat is er bij jou uitgekomen Loes?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 19:12

Blijkbaar hebben veel mensen het, maar vindt niemand het echt een probleem :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:25

Science90 schreef:

Nou ja, ik vind het wel irritant maar zoveel kan je niet repareren aan een knie. Bovendien is dat zo’n complex gewricht dat als je er in gaat klooien de kans dat je extra schade maakt best aanwezig is, dus het moet wel echt heel invaliderend zijn voor ik een dokter daaraan laat komen. Begrijp me goed ik heb veel vertrouwen in dokters, die doen zo gemiddeld reuze hun best voor patienten, maar weet dat er nog verdraaid veel is dat ze simpelweg niet weten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:35

Science90 schreef:
_Ekenna schreef:

Wat is er bij jou uitgekomen Loes?

Ik ben doorgestuurd om foto’s te laten maken van m’n enkelgewricht. De dokter vertrouwd het dus ook niet helemaal. Vrijdag ga ik de foto’s laten maken, en dan duurt het nog 1,5 week voor ik de uitslag heb.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:48

Science90 schreef:

Jawel, daarom sport ik 4x per week. :+

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:49

Een goede vriend van mij had dit ook en bleek een kapotte meniscus te hebben. Zou er toch opnieuw naar laten kijken als ik jou was.