Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joy_Mennings schreef:Het is getest met het fietsen, weerstand 3 en rond de 65 rpm. Dit is dus slechts een warmup en zou geen intensieve activiteit zijn.
ingedebruijn schreef:Ik had dit ook. Bleek pfeiffer te zijn. Even bloed prikken kan geen kwaad denk ik zo.
NikkiDeKerf schreef:Ik weet niet of je ook andere klachten hebt, maar een hoge hartslag kan in elk geval bijv. een teken zijn van een te snelle schildklierwerking. En volgens mij werkt je hard ook harder bij infecties of ziektes. Nu zeg ik niet dat je dat hebt, maar dat het dus zeker zinvol kan zijn om nog een keer langs je huisarts te gaan en bloed te laten prikken.
Time2Tri schreef:Nou ..als ik met 65 RPM fiets heb ik behoorlijk veel weerstand ...dus zwaar trappen .
Ik heb natuurlijk geen idee wat weerstand 3 is .![]()
Licht fietsen is voor mij tussen de 85 / 95 RPM .
De regel zegt men dat hoe ouder je bent , hoe lager je max HF is .
Maar dit gaat ook niet altijd voor iedereen op .
Dit is het best meetbaar tijdens een sportmedische test met
rust en belasting ECG .
WillemYntJee schreef:Ik heb met hardlopen (gem 8,5 km/h) ook een hartslag van 180, rust weet ik zo niet uit mn hoofd. Mn moeder heeft dit ook en heeft al eens 24 uur met zo’n meetkastje gelopen. Ook geen afwijkingen gevonden dus misschien hoort t gewoon bij je.
Als je dr echt klachten van hebt is t natuurlijk wel vervelend als er niks gevonden wordt.
Polly schreef:Ik vind in rust boven de 100 eigenlijk spannender dan de stijging met inspanning.
Ik zou even de huisarts met een bezoekje vereren.
verootjoo schreef:Sjonge... dat hartfilmpjes geen afwijkingen tonen betekent dat er niets met je hart aan de hand is. Maar niet dat het normaal is
Heb je verder nog andere klachten? Ik bleek een veel te snelle schildklier te hebben toen ik zo’n hoge HF had. Maar voelde me toen verder ook niet zo goed. Maar het kan natuurlijk dat die van jou maar net te snel is, dat je verder (nog) geen klachten hebt.
Heb je verder ook bloed geprikt, of alleen hartfilmpjes?
Jennyj01 schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Vaak onderzocht nooit wat gevonden. Na heel uitgebreid onderzoek kwam men door toeval achter een aangeboren afwijken mbt het hart. Advies van de cardioloog was hartslag meter om tijdens het sporten en zorgen dat je niet te hoog in de hartslag komt. Dus beter doseren. Hardlopen, spinnig klasjes zijn voor mij niet geschikt. Sporten met een minder hoge hartfrequentie zijn beter. Zwemmen, yoga en paardrijden.
liespower94 schreef:Is er iets gezegd van je (te) lage kreatinine waarde?
Joy_Mennings schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik herken veel van de dingen die jullie zeggen. Dus misschien is het toch slim om nog een keer naar de huisarts te gaan en een doorverwijzing naar de cardioloog te vragen. Daar ben ik namelijk nog nooit geweest.liespower94 schreef:Is er iets gezegd van je (te) lage kreatinine waarde?
Nee niet speciaal. Alleen dat mijn nieren goed werkten.
Tanya schreef:Wel zijn die waarden uit 2017 voor het laatst geloof ik? Kan geen kwaad om het nog eens te prikken...
Meliaforever schreef:Mijn hartslag is in rust tussen de 80 en 100 over het algemeen. Maar zodra ik me arm beweeg of ga praten gaat die al omhoog. Gewoon wandelen zit ik al tussen de 110 en 140.
Hartfilmpje laten maken, maar was niks op te zien, ook regelmatige hartslag. Conclusie was hyperventilatie. Nu heb ik ook een angststoornis dus is die automatisch wat hoger. Ik ben snel buiten adem, snel moe, als ik ga hardlopen verzuur ik helemaal dus dat lukt ook niet.
Heb je last van stress? Misschien wat ontspanningsoefeningen of ademhalingsoefeningen doen