Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:27


magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:15

deksel schreef:
Huh? Ik wist helemaal niet dat Lush in China verkoopt? Dat is wel raar dan.
Hongkong sowieso.

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:23

Keet schreef:
https://www.zeeplokaal.nl/product/maca- ... -haarzeep/

Ik kwam deze laatst tegen. Op haar eigen site uitverkocht, maar zijn ook een aantal resellers


In de uitleg staat dat een tijdje kan duren voor je eraan ‘gewend’ bent, dat betekent dat je haar tijdelijk vet voelt toch?

En dat je bij voorkeur met koud water uitspoelt, daar krijg ik enorme hoofdpijn van. Beide zijn niet heel aanlokkelijk eigenlijk

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:29

Denk dat ze ook bedoeld dat je haar gewoon anders aanvoelt na het wassen tov reguliere shampoos ivm het ontbreken van sls e.d. en dat wellicht je hoofdhuid ook even moet wennen en opnieuw moet instellen.
Dus wellicht inderdaad dat het tijdelijk wat vettig is.

Over dat koude water weet ik niet, maar wellicht eens contact met haar opnemen of er nog andere opties zijn. Zag een uitgebreid interview met haar in een blad en ze is echt enorm erbij betrokken en zoekt alles goed uit. Dus misschien heeft ze een aanlokkelijker idee ;)

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:37

corine1981 schreef:
Bjarni schreef:
Ik lees hier even mee. Al een tijdje aan het bedenken dat ik me hier eens in wil verdiepen.

Ik heb erg lang en vrij dik haar wat de neiging heeft bij de wortels sneller vettig en in de lengtes wat droger te worden. Ik was het meestal 2, soms 3 keer in de week. Iemand tips wat fijn zou kunnen werken?

Ik ben na 1x wassen al super blij met mijn nieuwe bar (hier eerder gelinkt). Ik heb ook een vrij snel wordende haargrens en onderaan droog. Maar ik merk gelijk verschil, ook veel minder jeuk.


Dank je wel, ik ga eens even kijken!

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:50

magda_90 schreef:
deksel schreef:
Huh? Ik wist helemaal niet dat Lush in China verkoopt? Dat is wel raar dan.
Hongkong sowieso.


En Hongkong is niet helemaal China, dus wie weet kunnen ze daar de proefdierenwet omzeilen?

Ik gebruik zelf Godiva van Lush! Niet persé voor de ingredienten, maar omdat het zoveel plastic en vervoer scheelt (gevulve fles vs een geconcentreerd blokje). Heerlijke geur, ik ben om :)

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:33

Juist Hongkong heeft die regels, daar omzeilen ze zeker niets. :+

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:30

magda_90 schreef:
Juist Hongkong heeft die regels, daar omzeilen ze zeker niets. :+

Dit is dus niet waar. Hongkong heeft zijn eigen regels, en toevallig dus géén wet dat dierproeven zijn verplicht. Cosmetica dat wordt verkocht in Hongkong kan daarom zeker wél dierproefvrij zijn.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:14

Sinds wanneer...? Niet de laatste keer dat ik de wetgeving erop na sloeg. :)

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:21

magda_90 schreef:
Mizora schreef:
Om in China verkocht te mogen worden, moet het op dieren getest zijn. Dat heeft te maken met de chinese wetgeving.


Yup wat dat betreft is Lush niet proefdiervrij, het verkoopt alleen wel zo lekker natuurlijk.

Citaat:
We use the term “mainland China” to refer to the People’s Republic of China, which does not include Hong Kong.

The animal testing law does not apply to cosmetics sold in Hong Kong. This is a very important factor to consider!

For instance, Lush sells products in Hong Kong, but not in the rest of China. This could be the case for other brands that are “sold in China”. Whenever I ask a company if its products are sold in China, I always include Hong Kong as an exception.

https://www.crueltyfreekitty.com/cruelt ... ing-china/

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:22

Jammer dat de geur niet blijft hangen, ik hou juist van lekker ruikend haar. :D
Ik ga er nog even over nadenken of dit wat voor mij is.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:32

magda_90 schreef:
deksel schreef:
Huh? Ik wist helemaal niet dat Lush in China verkoopt? Dat is wel raar dan.
Hongkong sowieso.


In Hong Kong is proefdiervrij wel toegestaan. Zij hebben daar hun eigen wetten over, ten opzichte van "mainland" China.

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:40

magda_90 schreef:
Sinds wanneer...? Niet de laatste keer dat ik de wetgeving erop na sloeg. :)

Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden in kort en bondige tekst in betrouwbare bron, maar het staat letterlijk overal op internet als je zoekt op 'hong kong animal testing'.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:48

Je vindt vooral nagepraat inderdaad. Er is inderdaad een verschil tussen Hongkong en mainland maar er wordt zeker steekproefsgewijs getest - ook in Hongkong. Ik ga morgen op het werk even de database erbij pakken er is laatst een paper over gepubliceerd die dit allemaal uitgezocht heeft.

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:08

magda_90 schreef:
Je vindt vooral nagepraat inderdaad. Er is inderdaad een verschil tussen Hongkong en mainland maar er wordt zeker steekproefsgewijs getest - ook in Hongkong. Ik ga morgen op het werk even de database erbij pakken er is laatst een paper over gepubliceerd die dit allemaal uitgezocht heeft.

Dat vond ik inderdaad ook. Ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn.

Ik hoop alsnog echt dat een bedrijf als lush, die pretendeert dierproef vrij te zijn én redelijk extreem tegen dierproeven strijdt, zich niet zomaar gaat vestigen in een land waar de kans bestaat dat op hun producten dierproeven worden gedaan. Ik mag er dan toch wel vanuit gaan dat dierproeven in Hongkong niet verplicht zijn.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:44

magda_90 schreef:
Mizora schreef:
Om in China verkocht te mogen worden, moet het op dieren getest zijn. Dat heeft te maken met de chinese wetgeving.


Yup wat dat betreft is Lush niet proefdiervrij, het verkoopt alleen wel zo lekker natuurlijk.


Bullshit. Lush verkoopt alleen in Hong Kong waar die wet niet geldt. Daarom komen de Chinezen met rolkoffers de winkel in om een jaarvoorraad te scoren. :wave:

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:54

Owja ik zou het nog opzoeken. Steekproefsgewijs moet het zeker getest worden, ook lang niet alles kun je zo maar meenemen. Vriendin van mij mocht de lushproducten bij de douane in Hongkong achter laten. ;)

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:55

Nee dan zou Lush daar niet verkopen.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:58

MarcoBorsato schreef:
Nee dan zou Lush daar niet verkopen.


Dat weet je van Lush of van de wetgeving? ;) Lush is echt niet het eerste bedrijft die claimt dierproefvrij te zijn en het vervolgens alsnog verkoopt aan landen waar steekproefsgewijs getest wordt.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:00

magda_90 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nee dan zou Lush daar niet verkopen.


Dat weet je van Lush of van de wetgeving? ;) Lush is echt niet het eerste bedrijft die claimt dierproefvrij te zijn en het vervolgens alsnog verkoopt aan landen waar steekproefsgewijs getest wordt.


Als ex-employee nogal veel denk ik.

Omg ik las 'wat' ipv dat.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-03-19 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:02

Ik heb in Amsterdam inderdaad gemerkt wat voor een geweldige kennis de werknemers bezitten. :+

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:03

Heel fijn, ontopic dan maar weer? :)

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:19

Wauw, er gaat een wereld voor me open. Nog nooit van shampoobars gehoord :oo
Ik was mijn haar al jaren met Aloë Vera van Dr. Organic. Geen parabenen en sulfaten. Meestal was ik het om de 4 dagen maar dan is het de 4e dag wel wat vettig al. Ik wil al jaren naar 1 keer per week maar dat lukt steeds net niet. De dagen dat ik het niet was zet ik een badmuts op.
Maar als het nog milieuvriendelijker kan dan ga ik dat zeker proberen! Ik las hier een aantal tips voor shampoo bars dus ik ga me eens inlezen en wat bestellen.

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:54

Ik heb nu 3 proef bars van helemaalshea, en dat bevalt goed! Ik waste mijn haar al jaren niet meer met normale shampoo, ik vind mijn haar daar veel te slap van worden, hooguit gebruikte ik wat conditioner en anders gewoon met water onder de douche. Wel had ik af en toe wat last van geïrriteerde hoofdhuid, ik ben er nog niet achter of dit dat nu gaat oplossen, maar in ieder geval kan ik hiermee wel m'n haar wassen zonder dat het zo overdreven zacht en slap wordt. Met deze bars wordt het iets zachter en slapper dan met enkel water, maar niet storend.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:16

@fleur_yen Goed om te horen dat ze jou goed bevallen!

Ik heb net de set van 12 mini zeepjes besteld bij helemaalshea! Ik had een aantal haar-, lichaams- en gezichtszeepjes in mijn hoofd en ze zitten er allemaal in dus dat is top :D Er zitten 2 zeepjes bij die waarschijnlijk niet geschikt zijn voor mijn haar maar die maakt vriendlief maar op :Y)