Help mijn huid....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34738
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:58

Vaseline cetamacrogol zalf zou ik proberen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:59

Krijg je geen antihistamines? Daar zal je wel baad bij hebben denk ik?

Ik gebruik voor mijn zeer gevoelige huid propoliszalf van golden bee. Ruikt niet lekker maar werkt erg goed. Je hebt weinig nodig in gebruik en trekt goed in zonder af te sluiten.
De rituals is heerlijk spul maar ik kan er niet tegen.. ik zou dat product dus even niet gebruiken zolang je huid nog niet goed is.

Nb:
Het lijkt op netelroos wat jij hebt. Dat duurt ongeveer 3 weken
Laatst bijgewerkt door No_No op 04-03-19 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:00

Klinkt misschien raar maar haal eens een goede pro biotica.Dit moet je echt van binnen uit behandelen en een goede weerstand begint in je darmen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 13:06

No_No schreef:
Krijg je geen antihistamines? Daar zal je wel baad bij hebben denk ik?

Ik gebruik voor mijn zeer gevoelige huid propoliszalf van golden bee. Ruikt niet lekker maar werkt erg goed. Je hebt weinig nodig in gebruik en trekt goed in zonder af te sluiten.
De rituals is heerlijk spul maar ik kan er niet tegen.. ik zou dat product dus even niet gebruiken zolang je huid nog niet goed is.

Nb:
Het lijkt op netelroos wat jij hebt. Dat duurt ongeveer 3 weken


Ik zie er alweer normaal uit hoor... de allergische reactie is verdwenen. Zal even kijken of ik mijn OP kan aanpassen, is kennelijk niet duidelijk.

Ik heb zeker geen netelroos.

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:08

Hier ook een enorm gevoelige huid. Lush gaat hier ook niet goed, want het bevat meestal toch gewoon parabenen. Er zijn er maar enkele parabenen vrij. Dus hou daar rekening mee. Verder gaan de producten van Weleda calendula hier goed, maar zon extreme reactie als in het gezicht, heb ik nooit eerder gehad, dus daar durf ik niks over te zeggen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 13:09

Ik heb even getemd. Hopelijk kan een mod de OP aanpassen.

Voor alle duidelijkheid, ik zie er weer gewoon normaal uit. Ik heb enkel naweëen van de reactie. Het vocht ben ik weer kwijt (5 kilo sinds het ziekenhuisbezoek)
Het enige wat nog niet normaal is, is dat mijn huid wat droog is. In het gezicht heel erg licht verveld (wil niet doorzetten) en op de handen leerachtig. Het is daar dus droog, zonder dat het schraal oogt. Grote groeven, waar de huid normaal altijd mooi strak staat. Verder 'oma' handjes aan de binnenkant, terwijl ik ruim voldoende drink naar mijn idee.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:18

Voor het droge zou je kunnen vragen om vaselinelanette creme en voor je jeuk eventueel een koelzalf. En dan goed blijven smeren, niet te warm douchen en niet zoveel scrubben, dat is helemaal niet goed voor de huid als je dat vaak doet.

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:25

Heb hier maar een optie voor. Afblijven. Niets smeren oid. Alleen maar schoonmaken met gekookt water.
Douchen zonder allerhande zaken. Alleen lauwwarm water. Jouw reactie op de antibiotica is een "normale"
lichtgevoeligheid voor UV met zonnebrand als gevolg. Vooral geen cortison laten voorschrijven. Geef je huid de tijd om weer in het gareel te komen.

Esther_r20

Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:29

Ik zou voor kokosvet gaan. Heerlijk spul en voedt de huid heel goed voor mijn gevoel. Daarnaast zon even vermijden

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 13:32

Esther_r20 schreef:
Ik zou voor kokosvet gaan. Heerlijk spul en voedt de huid heel goed voor mijn gevoel. Daarnaast zon even vermijden


Gelukkig is die op dit moment in geen velden of wegen te bekennen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:01

Ik zou ook kokosolie aanraden. Toen ik rituals las dacht ik ook direct aan alle parfums die daar in zitten. Verder zou ik ook proberen aan rauwe honing te geraken. Dus koud geklopt en onbewerkt. 3 x per dag thee met wat honing helpt ook als een tierelier voor allerlei kwaaltjes :)

Meliaforever

Berichten: 12040
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:17

Jetske ultee heeft hele fijne producten, je kan haar ook om advies vragen.

Ik zag laatst op tv bij een programma ook iemand die een hele droge huid had en die hadden ze volgens mij ingesmeerd met vaseline en dan speciale sok om de voet en soort verband. Die knapte daar echt heel goed van op.

Edit: hier dat verhaal:
https://www.thisisinsider.com/dr-pimple ... sis-2019-1

Anoniem

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:18


Roodvos

Berichten: 6705
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:19

_Inga schreef:
Lush is echt heel fijn, vooral als je huid snel reageert op producten. Ik vind het persoonlijk nog fijner dan Rituals. Enige lastige is dat ze niet in het Noorden zitten, dichtsbijzijnde zit in Utrecht. Online kun je natuurlijk shoppen, maar ik heb héél veel gehad aan het advies in de winkel

Er zit ook een Lush in Bremen. Die is vanuit Groningen misschien wel beter te bereiken dan Utrecht. En de binnenstad van Bremen is erg leuk.
En even buiten Bremen zit een ruitersportwinkel van Krämer ;).


little_birdy schreef:
Hoe doen je darmen het momenteel ?

Aangezien dat je zegt heel heftig op de ab te hebben gereageerd denk ik dat je darmen even helemaal overstuur zijn .
Daar komen juist veel huidproblemen vandaan .
Probeer een probiotica te slikken voor je darmen

In het embryonale stadium worden de huid en de darmen uit het hetzelfde embroyale blad aangelegd. En de darmen zijn eigenlijk de voortzetting van de huid naar binnen toe (en andersom). Dus dat de huid reageert op problemen in de darmen is heel normaal. Die 2 staan met elkaar in verbinding (letterlijk ook).

Gebruik je melk(producten)? Dan die maar eens een tijdje (voor altijd?) laten staan. Koemelk kan veel irritaties, intoleranties en zelfs allergieën opleveren.

En verder zit ik qua smeren eigenlijk aan een paardenmiddel te denken: levertraanzalf.

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:32

Ik (met moeilijke huid) heb hele slechte ervaring met Rituals producten. Zit barstensvol parfum en andere rotzooi. Ook lush heeft wel vaak natuurlijke ingredienten maar dat wil niet zeggen dat ze goed zijn voor je huid. Dingen als lavendel en citrusvruchten kunnen ook veel irritatie geven.

Kijk liever naar iets wat echt helemaal rotzooivrij is zoals de producten van Paula's Choice of de Nivea Sensitive lijn voor een lager budget. Van Paula's choice vind ik het Skin Recovery Masker geweldig werken. Hoef je niet per se te verwijderen en ik smeer het als een soort dikke nachtcreme op voordat ik ga slapen. Werkt ook goed als je naar buiten gaat in de vrieskou. Ik doe meestal een half jaar tot jaar met een tube. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:39

Blijf echt weg van Lush. Die hebben een gigantische marketingmachine om mensen wijs te maken dat ze honderd procent natuurzuivere producten maken met alleen maar natuurlijke ingredienten erin, maar kijk je naar de ingedienten dan staan ze bol van de parfums, sulfaten, EDTA (google eens voor de grap op tetrasodium etidronate safety) waar die geen enkele huidvriendelijke werking hebben en alleen in die producten zitten omdat ze zo makkelijk zijn in de bewerking voor de fabrikanten. Ik heb nog nooit een allergische reactie op zeep/creme gehad, maar toen ik Lush zeep probeerde was het alsof mijn huid er bijna vanaf viel. Dus ik zou daar zeker niet mee exerimenteren met een huid die het toch al zo zwaar heeft gehad.

Wat je huidige huidprobleem betreft is het denk ik vooral een kwestie van tijd voordat alles weer geheeld is. Ik zat een paar weken geleden met mijn vinger tussen de deur en die bleef twee weken enorm dik. Toen de vinger weer dun werd was mijn huid daar ineens ook er dik, ongevoelig, leerachtig en met vreemde groeven erin. Zoals ik het zag: door de zwelling was de huid enorm opgerekt en toen de vinger weer zijn normale vorm terug had werd de huid dus ook weer minder ruim, moest krimpen en werd dus dikker. Het duurde een week of twee voor dat weer wegtrok (niks gesmeerd of zo) en nu is mijn huid daar weer normaal.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 14:50

Altijd leuk om verschillende merken en producten er bij te leren kennen.
Ik denk niet dat iedereen doorheeft dat ik er niet meer zo uit zie als op de spoilerfoto, ondanks toevoeging van Mod in de OP...
Ik heb dus ook geen jeuk meer of last van andere irritatie, enkel het probleem zoals beschreven in de OP.



Meliaforever schreef:
Jetske ultee heeft hele fijne producten, je kan haar ook om advies vragen.

Ik zag laatst op tv bij een programma ook iemand die een hele droge huid had en die hadden ze volgens mij ingesmeerd met vaseline en dan speciale sok om de voet en soort verband. Die knapte daar echt heel goed van op.

Edit: hier dat verhaal:
https://www.thisisinsider.com/dr-pimple ... sis-2019-1


Godzijdank heb ik hier geen last van, kans is ook klein dat ik het ooit zover laat komen :')



DeMolenhoek schreef:
Ik zou ook kokosolie aanraden. Toen ik rituals las dacht ik ook direct aan alle parfums die daar in zitten. Verder zou ik ook proberen aan rauwe honing te geraken. Dus koud geklopt en onbewerkt. 3 x per dag thee met wat honing helpt ook als een tierelier voor allerlei kwaaltjes :)


Er is voor mij niets smeriger dan gezoette thee :o



Roodvos schreef:
_Inga schreef:
Lush is echt heel fijn, vooral als je huid snel reageert op producten. Ik vind het persoonlijk nog fijner dan Rituals. Enige lastige is dat ze niet in het Noorden zitten, dichtsbijzijnde zit in Utrecht. Online kun je natuurlijk shoppen, maar ik heb héél veel gehad aan het advies in de winkel

Er zit ook een Lush in Bremen. Die is vanuit Groningen misschien wel beter te bereiken dan Utrecht. En de binnenstad van Bremen is erg leuk.
En even buiten Bremen zit een ruitersportwinkel van Krämer ;).


little_birdy schreef:
Hoe doen je darmen het momenteel ?

Aangezien dat je zegt heel heftig op de ab te hebben gereageerd denk ik dat je darmen even helemaal overstuur zijn .
Daar komen juist veel huidproblemen vandaan .
Probeer een probiotica te slikken voor je darmen

In het embryonale stadium worden de huid en de darmen uit het hetzelfde embroyale blad aangelegd. En de darmen zijn eigenlijk de voortzetting van de huid naar binnen toe (en andersom). Dus dat de huid reageert op problemen in de darmen is heel normaal. Die 2 staan met elkaar in verbinding (letterlijk ook).

Gebruik je melk(producten)? Dan die maar eens een tijdje (voor altijd?) laten staan. Koemelk kan veel irritaties, intoleranties en zelfs allergieën opleveren.

En verder zit ik qua smeren eigenlijk aan een paardenmiddel te denken: levertraanzalf.


Ik gebruik weinig melkproducten. Eerder wel geprobeerd of dit uit maakte, deed het niet.
Stoppen met varkensvlees eten werkte wel, mijn cystes zijn allemaal verdwenen.

Heel vaak voor een moeilijke/gevoelige huid geassocieerd met jeuk en allergieën, dat lees ik in dit topic ook weer heel erg veel. Rituals wordt afgeraden etc. etc. Maar mensen die een lastige huid herkennen, weten ook hoe fijn het is om een product te hebben dat NIET zorgt voor het probleem. Voor mij heb ik dat voorlopig gevonden in Rituals. Eerder gebruikte ik Zarqa en ondanks dat het geen parabenen bevatte, kreeg ik weer cystes.
Cystes zie je niet, het zijn een soort van diepe, onderhuidse puisten/ontstekingen, die verschrikkelijk veel pijn doen. De dermatoloog wist mij te garanderen dat dit niet van huidverzorgingsproducten, parfum of eten kwam. Ik kon een roaccutane kuur doen om mijn huid te verbeteren. Hier heb ik maar van afgezien, mij te ruig. Vitamine A creme werkte matig.
Stoppen met varkensvlees eten deed alles. (toch weer die darmen he? :P )
Daarnaast kan ik gewoon niet tegen shampoo's en andere huidverzorgingsproducten met parabenen. Word ik pukkelig van. Parfums e.d. zijn weliswaar nu niet het meest handige, maar maken voor mij gelukkig geen verschil.


_Nelleke_ schreef:
Ik (met moeilijke huid) heb hele slechte ervaring met Rituals producten. Zit barstensvol parfum en andere rotzooi. Ook lush heeft wel vaak natuurlijke ingredienten maar dat wil niet zeggen dat ze goed zijn voor je huid. Dingen als lavendel en citrusvruchten kunnen ook veel irritatie geven.

Kijk liever naar iets wat echt helemaal rotzooivrij is zoals de producten van Paula's Choice of de Nivea Sensitive lijn voor een lager budget. Van Paula's choice vind ik het Skin Recovery Masker geweldig werken. Hoef je niet per se te verwijderen en ik smeer het als een soort dikke nachtcreme op voordat ik ga slapen. Werkt ook goed als je naar buiten gaat in de vrieskou. Ik doe meestal een half jaar tot jaar met een tube. :+


Nivea Sensitive kocht ik eens... Was echt één dag en ik had m'n hele gezicht vol cystes. Wat een ellende :o

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 14:52

xyzutu2 schreef:
Blijf echt weg van Lush. Die hebben een gigantische marketingmachine om mensen wijs te maken dat ze honderd procent natuurzuivere producten maken met alleen maar natuurlijke ingredienten erin, maar kijk je naar de ingedienten dan staan ze bol van de parfums, sulfaten, EDTA (google eens voor de grap op tetrasodium etidronate safety) waar die geen enkele huidvriendelijke werking hebben en alleen in die producten zitten omdat ze zo makkelijk zijn in de bewerking voor de fabrikanten. Ik heb nog nooit een allergische reactie op zeep/creme gehad, maar toen ik Lush zeep probeerde was het alsof mijn huid er bijna vanaf viel. Dus ik zou daar zeker niet mee exerimenteren met een huid die het toch al zo zwaar heeft gehad.

Wat je huidige huidprobleem betreft is het denk ik vooral een kwestie van tijd voordat alles weer geheeld is. Ik zat een paar weken geleden met mijn vinger tussen de deur en die bleef twee weken enorm dik. Toen de vinger weer dun werd was mijn huid daar ineens ook er dik, ongevoelig, leerachtig en met vreemde groeven erin. Zoals ik het zag: door de zwelling was de huid enorm opgerekt en toen de vinger weer zijn normale vorm terug had werd de huid dus ook weer minder ruim, moest krimpen en werd dus dikker. Het duurde een week of twee voor dat weer wegtrok (niks gesmeerd of zo) en nu is mijn huid daar weer normaal.


Zit wel wat in als ik zie hoe vreselijk opgezet ik was. 5 kilo vocht moet toch ergens gaan zitten. Op mijn handen kon je inderdaad geen aders of pezen meer zien, terwijl ik vrij slanke/knokige handen heb.
Had je er ook meer jeuk aan dan aan de rest van je vingers?
Krijg trouwens plaatsvervangend pijn van het idee dat je je vinger tussen de deur hebt gehad %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:58

Nu je het zegt: ik had inderdaad een beetje jeuk aan die vinger toen de zwelling eenmaal weg was en de huid zo dik en leerachtig werd, maar niet heel erg. Misschien doordat die vinger ongevoeliger was dat ik er wat vaker overheen wilde krabben? Het was geen diepe jeuk, maar meer dat ik mezelf er regelmatig op betrapte dat ik er lichtjes overheen krabte met mijn nagels. Nu de huid daar weer normaal is en het gevoel er weer in terug is heb ik dat helemaal niet meer.
Vinger tussen de deur was inderdaad niet echt een super ervaring. 8-) Grappig genoeg deed het die eerste paar uur helemaal geen pijn, maar daarna begon het op te zetten en toen was het minder leuk. ;)

Momo94
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:18

Zeer herkenbaar, deze reactie krijg ik ook als ik amoxicilline binnen krijg. Je kan anti-histamine van hooikoorts tabletten nemen en anders even voor anti-histamine bij de huisarts?
Niks smeren, maakt het alleen erger.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:20

het kan ook iets van de lever zijn.... afvalstoffen via de huid. Heb ik ook gehad.
en wat anderen schrijven over histamine kan ook heel goed, supplement Scuttelaeria van Golden naturals 2000mg kan heel goed helpen!

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:43

Janine1990 schreef:
Autumnn schreef:
Producten bij Lush halen! Natuurlijk en weinig/geen parfum. Beter dan alle parfum in de Rituals producten ;)


Ik hoor vaker goede dingen over Lush. Is een merk dat ik wel in mijn achterhoofd houd, maar ik durf maar heel moeilijk over te stappen met zoveel producten. Mijn huid doet het al meer dan een jaar goed op Rituals. En ook nu heb ik weinig last van irritaties, het ziet er gewoon minder mooi uit. Zelf heb ik het idee dat de bovenste laag moet loslaten, maar dat dit niet zo snel gaat als ik wil, omdat het niet een natuurlijk verloop heeft gekend. Misschien was de allergische reactie in dat opzicht iets te vroeg voorbij? Zeg het maar...

Mocht ik weer echt last van cystes e.d. krijgen, dan zal ik inderdaad een overstap maken en iets als Lush proberen. Maar ik wil echt zo lang mogelijk hetzelfde blijven gebruiken en ik denk dat ik nu iets tijdelijks heb. Waarbij ik eerder iets van kokosvet, glycerine (zoals Sintara noemt) of sudocreme zal gebruiken om het proces te versnellen.


Ik ben ook een die-hard Rituals fan, maar ik gebruik de gezichtsproducten van Lush :j
Vooral de ultrabland is heerlijk. Super mild voor de huid.

Anoniem

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:00

Weleda Amandel voor de droge, gevoelige huid en verder alles doen wat je nu al doet. Het heeft tijd nodig om uit je lichaam te gaan. Daarbij helpt alleen het drinken van water, veel buitenlucht en fatsoenlijk slapen.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:06

Eucerin UreaRepair Plus Handcreme met 5% Urea kan ik je aanraden voor je handen.

Ik heb heel lang gezocht naar een niet irriterende, mijn huid soepelhoudende handcreme en dit is 'm voor mij. Mijn huid op de handen heeft een probleem met vocht volgens de arts. Het wordt hard, leerachtig inderdaad, zwelt, er ontstaan wondjes, jeuk en pijn. Met de eucerin handcreme houdt/krijg ik de huid weer intact en soepel.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:01

Waarom drink je vochtafdrijvende thee? Of deed je dit alleen toen je zoveel vocht vast hield?
Lijkt me voor een droge huid niet zo'n goed idee :)