Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Albertina71 schreef:Misschien kan een goede chiropractor je helpen? Ik ga af en toe naar een hele goede in Amsterdam. Pb maar als je het adres wilt weten.
little_birdy schreef:Albertina71 schreef:Misschien kan een goede chiropractor je helpen? Ik ga af en toe naar een hele goede in Amsterdam. Pb maar als je het adres wilt weten.
Nou goof dus niet tof om te horen .
Is er bij jou ooit iets van schade gevonden ?
Citaat:Nou, ik loop al -tig jaar bij artsen en fysio's voor fysieke klachten, want ik heb fibromyalgie. Voorheen kon ik altijd wel rijden en had ik alleen na lange ritten wat last, maar deze klachten zijn echt wel vrij recent, ik denk de laatste 2 of 3 jaar hooguit.
Mijn bekken staat scheef, want ik heb iets beenlengteverschil en dat werkt dus ook door in mijn SI en mijn (onder)rug etc. Daarnaast staat mijn bekken ook wat gedraaid en is links verder gekanteld dan rechts (of andersom), maar de helften ten opzichte van elkaar zijn dus wat gekanteld. Ik kom wel bij de fysio en ik heb wel oefeningen om in ieder geval mijn bekken soepel te houden, maar daar blijft het wel bij.
Overigens heb ik het ook als ik gewoon ergens lang zit, thuis op een bank of stoel ofzo, ook dan voel ik stijfheid als ik opsta en ga lopen, maar dan kom ik binnen enkele passen wel weer recht. Het is gewoon balen.
Janneke2 schreef:Citaat:Nou, ik loop al -tig jaar bij artsen en fysio's voor fysieke klachten, want ik heb fibromyalgie. Voorheen kon ik altijd wel rijden en had ik alleen na lange ritten wat last, maar deze klachten zijn echt wel vrij recent, ik denk de laatste 2 of 3 jaar hooguit.
Mijn bekken staat scheef, want ik heb iets beenlengteverschil en dat werkt dus ook door in mijn SI en mijn (onder)rug etc. Daarnaast staat mijn bekken ook wat gedraaid en is links verder gekanteld dan rechts (of andersom), maar de helften ten opzichte van elkaar zijn dus wat gekanteld. Ik kom wel bij de fysio en ik heb wel oefeningen om in ieder geval mijn bekken soepel te houden, maar daar blijft het wel bij.
Overigens heb ik het ook als ik gewoon ergens lang zit, thuis op een bank of stoel ofzo, ook dan voel ik stijfheid als ik opsta en ga lopen, maar dan kom ik binnen enkele passen wel weer recht. Het is gewoon balen.
Fybromyalgie is vaak een optelsom van een soort burn out op je spieren: te laag cortisol, te veel melkzuur, geen goede darmflora en te weinig serotonine.... Het is wel te verhelpen, maar graag wel alle aspecten aanpakken.
Steek je licht eens op bij een PNI therapeut.
En ik ben geneigd om te zeggen dat jouw bekken niet scheef is, maar gewrongen. ("Ten opzichte van elkaar zijn de bekken helften gekanteld".)
Dwz dat je heiligbeen 'scheef hangt' tussen je darmbenen en dat veroorzaakt beenlengteverschil.
De plek waar je heiligbeen scheef 'hangt' is krek het SI gewricht.
Is door een orthomanuele arts gewoon te verhelpen.
Staat de boel weer recht, scheelt het enorm in compenseren : nu moeten je spieren harder werken ivm een bekken dat niet waterpas staat.