Pijn in lies en niet meer kunnen lopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Pijn in lies en niet meer kunnen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 10:38

Ik heb sinds 11 februari dat ik merkte dat ik slechter kon lopen. En als ik dan toch loop pijn in de lies. In de loop van de week ging het al erger en kon ik niet eens meer op mn been staan voor aantrekken sokken/schoenen. Stijf gevoel in been.

Inmiddels is het zo erg dan ik helemaal niet meer kan lopen, enkel manken. In de eerste week naar de huisartsenpost geweest en waarschijnlijk afgescheurde pezen / spieren in lies waardoor been niet goed werkt en mocht gewoon naar werk en moest juist in beweging blijven om het niet stijver te laten worden. Diflofenac mee gekregen. Mocht het na een week niet beter zijn moest ik naar de dokter. Inmiddels twee keer geweest naar de naar de dokter en denken ook aan gescheurde pezen. Been voelt ook vreemd aan.

Maar in de aanloop van dat ik niet kon lopen heb ik heel veel getild, geverfd en dergelijke (ben nu net verhuist) Ben erg bang voor beknelde zenuw oid.

Wie heeft hier ervaring mee? Is ook langzaam gekomen en niet van de ene op andere dag. Lopen gaat niet, rennen helemaal niet, traplopen is een hel, fietsen gaat wel, geen pijn bij slapen voelt dan normaal. Maar in de lies streek aan de binnenzijde van het been voel ik een soort knoop zitten.

Maandag ga ik op de foto bij het ziekenhuis. Maar wie weet zijn er bokkers die het helaas herkennen.

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:59

Ik heb iets soortgelijks helaas. Na bv hoeven uitkrabben of even polletje onkruid weghalen niet meer op je been kunnen staan. Volgens de fysio overbelaste pees. Ben later naar een osteopaat geweest die ontdekte de gewrichten in mijn voet van het andere been 'vast' zaten. Voet 'los ' gemaakt en een wereld van verschil.
Was dus inderdaad overbelast maar vanwege problemen in de voet waardoor ik anders ben gaan lopen. Je moet er maar op komen.

Hoop dat je snel weet wat het is en dat er iets aan gedaan kan worden.

Sjeempie

Re: Pijn in lies en niet meer kunnen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:18

Voor mij klinkt dit meer alsof het probleem uit je rug komt. Als pezen afgescheurd zouden zijn dan heb je acuut klachten en zou je verwachten dat er iets van een trauma aan vooraf gaat, zoals een ongeluk of val. Mogelijk heb je met verhuizen en klussen je rug wat overbelast en zit daar nu de irritatie. Als ik jou was zou ik naar een (manueel) fysiotherapeut gaan. Wees niet bang dat er iets kapot is. Vaak zit er dan een soort blokkade die deze pijn veroorzaakt en kan dit gewoon goed verholpen worden.