Wie herkent dit? Verkoudheidsvirus met huiduitslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Wie herkent dit? Verkoudheidsvirus met huiduitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 22:19

Hoi,

Ik ben net als zovelen de Sjaak en heb een pittig verkoudheidsvirus te pakken :(
Elke keer heb ik hier ook een soort uitslag op de huid bij en omdat ik nogal nieuwsgierig ben, vraag ik me af of mensen dit herkennen.
De uitslag zit voornamelijk op mijn buik, liezen, knieholtes en binnenkant armen en is op sommige plaatsen vlekkerig en op andere meer spikkeltjes. Het jeukt niet, ik heb er helemaal geen last van. Het treed altijd na een dag of drie op en is dan na twee dagen weer over.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben.

Anoniem

Re: Wie herkent dit? Verkoudheidsvirus met huiduitslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:44

Ik heb dit ook gehad toen ik jonger was, maar dan jeukte het juist wel heel erg. Ik had het voornamelijk op mijn benen. Ben toen naar de huisarts geweest en die gaf aan dat het niet heel veel meer was dan een allergische reactie op het griepvirus dat ik destijds te pakken had. Het zou me in jouw geval dus niks verbazen als het een allergische reactie op een verkoudheidsvirus is.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:00

Kan koortsuitslag zijn. Ik heb sowieso altijd een vorm van jeuk/uitslag of irritatie van de huid als mijn weerstand slechter is. Met griep kan ik helemaal mijn lol op, dan voel je je al ellendig en dan speelt de huid ook nog eens op.
Als je het niet vertrouwt kun je altijd even langs de huisarts.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 23:01

Apart Emma, had jij het dan ook pas na enkele dagen? Bij mij jeukt het helemaal niet.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 23:04

That's me: ik zit zelf ook in de richting van koortsuitslag te denken. Ik ben er trouwens absoluut niet ongerust over hoor, puur nieuwsgierig en ik wil er de huisarts niet mee lastig vallen :o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:11

Het kan wel besmettelijk zijn. Dus verstandig om regelmatig je handen te wassen, etc. Vooral als het jeukt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:14

Ik heb het vorig jaar gehad na een forse keelontsteking. Zag er niet uit, van top tot teen onder de spikkels. Geen jeuk.
Duurde wel lang voor het weg was een vooral onder de douche werden ze weer goed zichtbaar.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:21

Polly schreef:
Ik heb het vorig jaar gehad na een forse keelontsteking. Zag er niet uit, van top tot teen onder de spikkels. Geen jeuk.
Duurde wel lang voor het weg was een vooral onder de douche werden ze weer goed zichtbaar.

Had jij dan geen psoriasis gutatta?

https://www.huidarts.com/huidaandoening ... -te-maken/

Ik heb dat ook regelmatig na een keelontsteking. Ik denk dat de ts wat anders heeft, want de psoriasis kan weken tot zelfs maanden duren voor het weg is.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 23:22

Senna; het jeukt niet en mijn man en dochter hebben het nooit gekregen. Handen wassen doe ik altijd extra als ik verkouden ben.

Polly: inderdaad, na het douchen wordt het knalrood. Had jij het over je hele lichaam of plaatselijk zoals ik?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 23:24

Chubby: interessant; de uitslag lijkt er totaal niet op, maar ik had tijdens mijn bevalling een streptokokken infectie, dat schijn je altijd bij je te dragen, misschien is er toch een verband...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:46

Anna79 schreef:
Polly: inderdaad, na het douchen wordt het knalrood. Had jij het over je hele lichaam of plaatselijk zoals ik?

Eigenlijk overal behalve op m'n hoofd en handen (gelukkig!)

Chubby schreef:
Had jij dan geen psoriasis gutatta?

Hee wat grappig, daar lijkt het wel op ja.
Ik heb me toen op m'n werk helemaal laten doorlichten (spoedzorg) en daar kwamen ze met "virale huiduitslag".
Ik zal het linkje even doorsturen aan een collega.
Thnx

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:47

Mijn dochter heeft psoriasis guttata maar dit komt niet tegelijk met het virus opzetten, vaak als een reactie hierop dus een week of 2 weken later. En het zijn niet puur vlekjes, er zitten ook plekjes met een schilfertje bij. Als baby had ze het heel erg en zat ze helemaal onder als een reactie op 5e of 6e ziekte. Daarom raakten de artsen ook helemaal door de war want de ene vlekjesziekte ging over in een andere die eigenlijk (psoriasis) niet voorkomt bij baby’s.