NovaSure wie heeft deze behandeling ondergaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NovaSure hoe is de menstruatie na de behandeling?

Niet meer ongesteld
5 (55%)
Veel minder/ korter ongesteld
4 (44%)
Het zelfde ongesteld
Geen stemmen
Iets meer/langer ongesteld
Geen stemmen
Heftiger/langer ongesteld
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

cinniz123

NovaSure wie heeft deze behandeling ondergaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 13:30

Aangezien hier zat vrouwen zitten zullen er best wel wat zijn die dit hebben laten doen en hier hun ervaring willen delen.
Ik ben heel hard aan het overwegen om dit te laten doen maar ben bang voor een teleurstelling,dat ik er meer van verwacht dan wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.

Anoniem

Re: NovaSure wie heeft deze behandeling ondergaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:31

Heb je geen kinderwens? Novasure kan je namelijk onvruchtbaar maken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:07

ik volg.

maar hoe kan je daarna dan langer of heftiger ongesteld worden?dat lijkt me toch onmogelijk?

in het slechtste geval heeft het geen effect,maar al het andere kan toch enkel gunstig zijn?of heb ik dat zo fout?

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:09

Volg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:31

tengeltje11 schreef:
ik volg.

maar hoe kan je daarna dan langer of heftiger ongesteld worden?dat lijkt me toch onmogelijk?

in het slechtste geval heeft het geen effect,maar al het andere kan toch enkel gunstig zijn?of heb ik dat zo fout?

Er wordt een waaier je foef in geduwd die super heet wordt, bij sommige vrouwen droogt het slijmvlies daardoor op waardoor ze minder bloed verliezen, maar het kan ook zijn dat je baarmoeder er juist geagiteerd van raakt en dan kan je heviger bloed gaan verliezen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:32

tengeltje11 schreef:
ik volg.

Dat zijn dus wel verhalen waarvan ik enkele heb gevonden via google en toen dacht wel even oeps dat wil ik niet lezen!
Of het waar is geen idee vandaar dus mijn vragen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:34

Ik heb die behandeling gehad in combinatie met sterilisatie en ben sindsdien nooit meer ongesteld geweest.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:37

Emmaa_ schreef:
Heb je geen kinderwens? Novasure kan je namelijk onvruchtbaar maken.

Dit is niet correct.
Je kan gewoon zwanger worden maar het is absoluut niet aan te raden en daarom doen ze het niet bij vrouwen met een kinderwens.

Dat lijkt me echt heerlijk justdiesel!
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 21-02-19 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:39

@Emma,je baarmoederslijmvlies wordt weggebrand,waardoor je dus geen of minder bloedverlies krijgt.
Je krijgt echt brandwonden.
Je leest verhalen dat het slijmvlies met tijd terugkomt,maar ik mis persoonlijk nog de 30j later verhalen....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:39

@cinniz,waarom overweeg jij het?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:41

tengeltje11 schreef:
@Emma,je baarmoederslijmvlies wordt weggebrand,waardoor je dus geen of minder bloedverlies krijgt.
Je krijgt echt brandwonden.
Je leest verhalen dat het slijmvlies met tijd terugkomt,maar ik mis persoonlijk nog de 30j later verhalen....

Mijn schoonmoeder heeft dit wel gedaan en wat ik begreep tot haar overgang nooit meer ongesteld.
Maar is dat een succes/toeval verhaal of gebeurd t vaker?

Zie nu je vraag pas.

Uhm anticonceptie en ik gaan niet samen...hoofdpijn,migraine aanvallen,stemmings wisselingen en tja niet betrouwbaar.
Na 2 zwangerschappen en het koperspiraal vloei ik zo erg dat ik binnen het uur een super plus tampon kan verwisselen...
Dat 3 dagen lang dus ga liever de deur niet uit...
Daarbij ben ik totaal 9 dagen aan het menstrueren.
Nu de kyleena maar van de 20 weken dat ik hem heb ben ik de helft al ongesteld geweest.
Ben er klaar mee :+

Overigens heb ik een spiraalbaby rond lopen dat was nr 3

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:47

Bij mij is het denk ik al zo'n 9 a 10 jaar geleden gedaan, dus hier nog een succes verhaal.
Een vriendin van mij heeft het ook laten doen toen ze dat hoorde van mij en die is ook niet meer ongesteld geweest.
Maar zwanger worden na novasure kan heel erg gevaarlijk zijn dus NOOIT doen als je nog een kinderwens hebt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 17:38

Hier even een update voor degene die naar ervaringen zoeken.

Inmiddels novasure icm sterilisatie laten doen.
Mijn ervaring is helemaal geen bloed verlies meer wat natuurlijk super fijn is maar kwa klachten ben ik helaas gewoon nog ‘ongesteld’,hoofdpijn,buikpijn en een hormoon heks worden.
Helaas is mn buikpijn wel veel heftiger geworden maar dat is maar 2 dagen.
Ik moest het eerst even afwachten maar het is nu 3 maanden achter elkaar en kom uit op een cyclus van 26/27 dagen wat ook iets eerder is als voorheen.
Voor mij is het kwa bloedverlies zeker wel een uitkomst geweest maar wel jammer dat de rest gewoon gebleven is en nu hopen dat ik bij de 99% behoor die niet meer zwanger wordt. :o

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:05

Ik heb 3,5 jaar geleden een Novasure behandeling gehad ivm hevig bloedverlies. Door een aantal grote vleesbomen is de behandeling niet helemaal geslaagd, ze konden niet alles wegbranden, maar desondanks ben ik wel van het hevige bloedverlies af. Ik menstrueer nog wel maar een stuk minder en ook minder lang.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:40

Wat jammer dat je nog wel klachten hebt, ik heb op hoofdpijn na geen klachten dus weet ook bij god niet wanneer ik ongesteld zou moeten worden of het überhaupt nog wel word gezien mijn leeftijd.
Maar geen bloedverlies meer is toch ook al super fijn!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:50

hier heb ik het overwogen(sterilisatie is wel gebeurd),maar niet gedaan.
bang voor nadelige dingen die bovenkomen binnen hier en bv 20 jaar,daar het nog behoorlijk 'nieuw' is en weinig mensen dit 20j terug deden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 19:11

tengeltje11 schreef:
hier heb ik het overwogen(sterilisatie is wel gebeurd),maar niet gedaan.
bang voor nadelige dingen die bovenkomen binnen hier en bv 20 jaar,daar het nog behoorlijk 'nieuw' is en weinig mensen dit 20j terug deden.

Als je jong bent groeit het helaas gewoon terug maar het is echt geen nieuwe ingreep ze doen het echt al heel lang.
de meeste die het hebben gedaan langer geleden zijn daarna in de overgang gegaan dus wat zou er fout kunnen gaan na 20 jaar?
Tuurlijk het kan fout gaan dat kan elke operatie....naast mij lag ook een vrouw die een jaar daarvoor novasure en sterilisatie had ondergaan en was er nu voor een baarmoeder verwijdering maar ze zei ook zonder dit alles was het ook een hel.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:17

Klinkt interessant als ik het zo lees.
Ik ben ook aan het uitzoeken wat hormoonvrij met mij gaat doen maar heb absolúút geen kinderwens en ben dan ook "bang" om zwanger te worden zonder de hormoon anticonceptie.

Ik lees dat het ondanks deze behandeling wel nog mogelijk is om zwanger te worden? Dan zit je dus nog constant met condooms etc te hannessen..

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:18

Ik heb de behandeling 12 jaar geleden ondergaan. Geweldig nooit meer ongesteld geweest en de behandeling zelf is een kleinigheidje. Bij mij dus een successtory

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 20:32

SuperAssie schreef:
Ik ben ook aan het uitzoeken wat hormoonvrij met mij gaat doen maar heb absolúút geen kinderwens en ben dan ook "bang" om zwanger te worden zonder de hormoon anticonceptie.

Ik lees dat het ondanks deze behandeling wel nog mogelijk is om zwanger te worden? Dan zit je dus nog constant met condooms etc te hannessen..

Klopt novasure is alleen voor als je hevige menstruaties hebt.
Als je echt geen kinderwens hebt zou ik sterilisatie overwegen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:05

SuperAssie schreef:

Of je man moet zich ook laten steriliseren.

Ik ga in januari dit laten doen, ben heel benieuwd of het mij van mn ongesteldheid afhelpt, iig verminderd.

Ik krijg plaatselijke verdoving. Jullie daar ervaring mee?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 21:14

Nee ik had algeheel ivm sterilisatie.

Mijn man zou ook gaan maar hoe dichter we bij de datum kwamen hoe enger hij t vond dus heb ik het als nog gedaan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:20

Goh dat klinkt interessant zeg.
Had er nog nooit van gehoord.
Hier 3 kids en man is gesteriliseerd dus slik al jaren geen pil meer.
Wel helaas 3-5 dgn altijd flinke buikpijn en rugpijn die uitstraald richting benen.
Ik ga hier eens naar informeren.

Ben wel benieuwd wat je 'voelt' tijdens de behandeling voor de mensen die dit al hebben laten doen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 21:48

ClaudiaHS schreef:
Goh dat klinkt interessant zeg.
Had er nog nooit van gehoord.
Hier 3 kids en man is gesteriliseerd dus slik al jaren geen pil meer.
Wel helaas 3-5 dgn altijd flinke buikpijn en rugpijn die uitstraald richting benen.
Ik ga hier eens naar informeren.

Ben wel benieuwd wat je 'voelt' tijdens de behandeling voor de mensen die dit al hebben laten doen.

Die buikpijn en uitstralen naar mijn benen(en doos) is bij mij dus helaas niet over gegaan na de behandeling dus dat is wel een beetje een teleurstelling hier geweest.
Ik leef nog steeds met mn kruik op mn buik en op ibruprofen de eerste 2 dagen.
Maar moet wel zeggen dat ze bij mij ook een kleine plek endometriose hadden gevonden dus miss dat dat ook meespeelt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:39

cinniz123 schreef:
SuperAssie schreef:

Klopt novasure is alleen voor als je hevige menstruaties hebt.
Als je echt geen kinderwens hebt zou ik sterilisatie overwegen.

Hevige menstruatie heb ik wel ja. Helaas werken ze niet echt mee met sterilisatie op mijn leeftijd omdat ze van mening zijn dat je je toch nog wel bedenkt.
Jammer dat je toch nog steeds niet over je eigen lijf mag beslissen. Geen dokter die eraan denkt om je op je 24/25e al te laten steriliseren als je nog geen kinderen gehad hebt.
En ik vind het ook nogal wat om mijn vriend dan maar te laten steriliseren, ondanks dat we best blij zijn met elkaar weet je nooit wat de toekomst brengt.