Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik heb bij thuisvaccinatie gekeken. Die info is erg nuttig. Ben inmiddels ook langzaam bezig alle entingen bij elkaar te sprokkelen, maar malaria is voor mij een lastige, mag een set pillen niet hebben, die gebieden moet ik dan ook vermijden. Verder idd anti mugmiddelen klamboe enz maar die krengen laten zich niet gemakkelijk afschrikken
Kunnen jullie eerder terecht dan morgen in het ziekenhuis? Of is jullie morgen hier vannacht?
karuna schreef:Oei even gekeken bij de malaria symptomen maar juist die korte terugkerende klachten zijn heel specifiek voor malaria.. het advies is bloed laten testen op aanwezigheid en direct starten daarna met gerichte medicatie.
Waar zitten jullie nu ergens?
Er zijn vier varianten van malaria die u kunt oplopen. Zoals gezegd kan malaria tropica binnen 48 uur dodelijk zijn. De andere drie varianten kennen een minder ernstig ziekteverloop. Meestal bestaan de malaria symptomen uit aanvallen van vier tot acht uur, die iedere paar dagen terugkomen. De belangrijkste malaria symptomen:
Hoge koorts
Koude rillingen
Hevig zweten
Bloedarmoede
Verwardheid
Vermoeidheid
Hoofdpijn
Gewrichtspijn/spierpijn
Misselijkheid/braken
Diarree
Geelzucht
Stuiptrekkingen (bij kinderen)
Coma
Saleisha schreef:karuna schreef:Oei even gekeken bij de malaria symptomen maar juist die korte terugkerende klachten zijn heel specifiek voor malaria.. het advies is bloed laten testen op aanwezigheid en direct starten daarna met gerichte medicatie.
Waar zitten jullie nu ergens?
Er zijn vier varianten van malaria die u kunt oplopen. Zoals gezegd kan malaria tropica binnen 48 uur dodelijk zijn. De andere drie varianten kennen een minder ernstig ziekteverloop. Meestal bestaan de malaria symptomen uit aanvallen van vier tot acht uur, die iedere paar dagen terugkomen. De belangrijkste malaria symptomen:
Hoge koorts
Koude rillingen
Hevig zweten
Bloedarmoede
Verwardheid
Vermoeidheid
Hoofdpijn
Gewrichtspijn/spierpijn
Misselijkheid/braken
Diarree
Geelzucht
Stuiptrekkingen (bij kinderen)
Coma
Misschien goed als je even een bron erbij plaatst.
Tutti_Frutti schreef:Wacht het ziekenhuisbezoek af. Waarschijnlijk hebben jullie Lariam meegekregen als noodbehandeling, klopt dat? Persoonlijk zou ik er flink spijt van krijgen om dit in de dosering die nodig is om malaria te bestrijden te slikken als achteraf blijkt dat het geen malaria is, of er een andere behandeling nodig/mogelijk is.
Misschien ook handig om aan de alarmcentrale te vragen bij welke ziekenhuizen jullie terecht kunnen in geval van nood, indien de alarmcentrale niet bereikbaar is. Mocht het geen malaria zijn en ze kunnen niks anders vinden, maar jullie besluiten wel verder te reizen check dan ook gelijk bij welke ziekenhuizen je langs de route eventueel weer terecht kan.
Sterkte in ieder geval! Ik heb zelf vorig jaar een malaria-scare gehad, en gelukkig was dit het niet maar begrijp als geen ander dat die onzekerheid echt bagger is.